פורטל מיסים

תיאום מס לחייל משוחרר

אם אתם חיילים משוחררים ואתם עובדים במקום עבודה מסודר או שפתחתם עסק עצמאי, כדאי שתדעו שמגיעה לכם הטבת מס של נקודות זיכוי אחת או שתי נקודות זכות. הטבה זו ניתנת בישראל חיילים משוחררים ולמשך 36 חודשים החל מהחודש הראשון לאחר השחרור ועד החודש ה-36 שלאחר השחרור. איך מקבלים את ההטבה? האם צריך להצהיר על כך באופן מיוחד לרשות המיסים ואיך עושים את זה? באילו מצבים תצטרכו לבצע תיאום מס לחייל משוחרר והיכן תוכלו לעשות זאת? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

מהי ההטבה הניתנת לחיילים משוחררים?

ובכן, כאות תודה לשירותם הצבאי למען מדינת ישראל, מעניקה המדינה הטבת מס לא קטנה לחיילים משוחררים. הטבה זו מיועדת לאפשר לכל חייל שעושה את צעדיו הראשונים בעולם העבודה, לבנות את עצמו במהירות רבה יותר ובצורה יעילה יותר. ברמות השכר הנהוגות בקרב אוכלוסיית החיילים המשוחררים, יכולה הטבה זו לבטל למעשה את כל חבות המס כך שלא תצטרכו לשלם מס כלל. אם אתם מרוויחים מעל הממוצע לאוכלוסייה זו, עדיין תקבלו את ההטבה בדמות הפחתה מחבות המס שלכם. הטבה זו ניתנת לכם באמצעות נקודות זיכוי כשחלק מהחיילים יקבלו 2 נקודות זיכוי וחלקם יקבלו נקודה אחת בלבד, בהתאם לאורך השירות הצבאי. הטבה זו מגיעה, דרך אגב, גם לבני ובנות השירות הלאומי.

איך מקבלים את ההטבה?

בכדי לקבל את הטבת המס המגיעה לכם כחיילים משוחררים, עליכם להצהיר על כך בפני רשות המיסים ואת זה עושים באמצעות טופס 106 אם אתם שכירים ודרך רואה החשבון שלכם אם אתם עצמאים. בנוסף לכל אלה, במידה ואתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד, או שיש לכם מקורות הכנסה נוספים, חשוב לבצע תיאום מס לחייל משוחרר. המדובר בתיאום מס כמו כל תיאום מס אחר, אך כזה שלוקח בחשבון גם את נקודות הזיכוי המגיעות לכם על פי חוק. כמו כן, מאחר ונקודות הזיכוי שלכם יכולות "ללכת לאיבוד" אם אתם עוברים מקום עבודה או עובדים במספר מקומות, חשוב לבצע תיאום מס לחייל משוחרר בכל מקרה כזה.

מי יכול לבצע עבורכם את תיאום המס?

ובכן, אם אתם עצמאים, רואה החשבון שלכם יכול לבצע עבורכם את תיאום המס. יחד עם זאת,איך מתאמים מס לחייל משוחרר ישנם גורמים מקצועיים המתמחים בדיוק בתחום הזה ויכולים לבצע עבורכם תיאום מס לחייל משוחרר. כמו כן, במרבית המקרים עלות השירות תהיה נמוכה יותר דווקא דרך גורמים אלה מאשר דרך רואה החשבון שלכם ולכן אתם לבטח רוצים לפחות לבדוק את האפשרות הזאת, לפני שאתם פונים בעניין לרואה החשבון שלכם. בכל מקרה, חשוב מאוד שתבצעו את תיאום המס הזה בהקדם על מנת להבטיח שאתם משלמים את שיעור המס שאותו אתם צריכים לשלם, לא פחות ולא יותר.

במידה ולא ביצעתם תיאום מס לחייל משוחרר ובעקבות זאת חבות המס שלכם הייתה נמוכה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם בפועל, אתם יכולים להיות בטוחים שרשות המיסים תעלה על זה ותשלח לכם מכתב דרישה לתשלום החוב. דברים אלה נכונים גם אם שילמתם מס בעודף וכל עוד בפני רשות המיסים ישנם כל הנתונים שיכולים להעיד על כך שאכן שילמתם בעודף. מאחר ובמרבית המקרים נתונים אלה אינם מעודכנים אצל רשות המיסים, לבטח עבור חיילים משוחררים, כדאי בהחלט לפנות ביוזמתכם ולבקש החזר מס. גם את החזר המס, ממש כמו תיאום מס לחייל משוחרר, תוכלו לבצע דרך גורם מקצועי שמתמחה בתחום זה.

חייל משוחרר הוא הרבה יותר משלב בחיים בכל הקשור למיסים שאתם משלמים למדינה. במסגרת הניסיון של המדינה לעודד ולסייע לחיילים משוחררים להתאקלם בשוק העבודה, מעניקה להם המדינה שורה של הטבות, שחלקן כוללות גם הטבות מס בעבודות מועדפות ובכלל. בהתאם לכך, במקרה של חייל משוחרר מס הכנסה צריך להיות מחושב בצורה שונה מאשר הוא מחושב לעובד רגיל. אלא שבפועל, לא תמיד החישוב מבוצע בצורה נכונה תוך התחשבות בהטבות של חייל משוחרר, ולכן במקרים אלה כדאי בהחלט לפנות לרשות המיסים ולבקש החזרי מס.

מהן ההטבות שמקבל חייל משוחרר?

הטבות מס במדינת ישראל ניתנות למגזרים שונים באוכלוסייה, בצורות שונות ובאמצעות כלים שונים. אחד הכלים השכיחים ביותר הוא כלי נקודות הזיכוי. המדינה מעניקה לאזרחי המדינה נקודות זיכוי בהתאם לנסיבות החיים שלהם, ואחת מנסיבות החיים הללו היא היותו של אדם חייל משוחרר משירות צבאי. בהתאם לפקודת מס הכנסה, החל משנת 2000, כל חייל משוחרר זכאי לנקודות זיכוי בהיקף משתנה למשך 36 החודשים הראשונים שלאחר השחרור מן השירות הצבאי. כך למשל, חיילים ששירתו מעל 23 חודשים וחיילות ששירתו מעל 22 חודשים, יקבלו 2 נקודות זיכוי. חיילים ששירתו 12-23 חודשים וחיילות ששירתו 12-22 חודשים, יקבלו נקודת זכות אחת. תנאים דומים ניתנים גם למסיימי שירות לאומי.

איך זה קשור למס הכנסה?

ובכן, בהמשך להטבות שאותן פירטנו לעיל, במקרה של חייל משוחרר מס הכנסה חייב להיות מחושב בניכוי נקודות הזכות שמגיעות לחייל המשוחרר. נקודות זיכוי אלה יכולות פעמים רבות לפטור את החייל ממס בכלל (בשכר נמוך יחסית), או לבוא לידי ביטוי ב"הנחה" של מאות ואף אלפי שקלים בחודש במקרה של שכר גבוה יותר. העניין הוא שישנם מקרים בהם חשב השכר שמוציא לכם את תלושי השכר לא מודע לכך שאתם חיילים משוחררים וההטבות לא מחושבות לכם. במקרה כזה, אתם זכאים לפנות לרשות המיסים ולבקש החזרי מס בגין עודפי המס ששילמתם כחיילים משוחררים.

איך מבקשים החזרי מס?

תחילה, עליכם לבדוק את הזכאות שלכם להחזרי מס, שכן במרבית הפעמים חשבי שכר בודקים היטב את נתוני העובדים ומכירים את העובדה שבמקרה של חייל משוחרר מס הכנסה הוא נמוך יותר בגין הטבות המס הניתנות לחיילים משוחררים. בכל מקרה, תוכלו לפנות לגורמים מקצועיים שמציעים את השירות של החזרי מס, לספק להם את כל המידע הנדרש והם יבדקו תחילה את ההיתכנות של קבלת החזרי מס ובהמשך לכך יגישו בשמכם בקשה רשמית לרשות המיסים לקבלת החזרי מס. אם אכן מגיעים לכם החזרי מס, ואלו יכולים להגיע לכם לא רק בגין היותכם חיילים משוחררים אלא גם בגלל שינויים שונים בתעסוקה או במצב המשפחתי שלכם, החזרים אלה יועברו לחשבון הבנק שלכם בתוך מספר שבועות מיום הגשת הבקשה.

ראו גם: כמה זמן לוקוח לקבל החזר מס בישראל?

 

אם אתם חיילים משוחררים, מגיעות לכם הטבות מס ומדובר בהטבות משמעותיות. המטרה של הטבות אלה היא לאפשר לחיילים משוחררים שזה עתה סיימו את השירות הצבאי שלהם למען המדינה, להתחיל את חייהם ברגל ימין ולהקדיש את כל השכר או הרווח שהם מייצרים בשנים הראשונות שלאחר השחרור, בכדי לבנות את עתידם. אז מהן ההטבות המגיעות לחיילים משוחררים? האם נדרש תיאום מס לחיילים משוחררים? למה מיועד תיאום המס ואיך עושים את זה? על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

אז מהן ההטבות המגיעות לחיילים משוחררים בישראל?

נתחיל בשורה התחתונה: חיילים משוחררים זכאים לנקודות זיכוי על חבות המס שלהם למשך 36 החודשים שלאחר השחרור. הטבה זו היא מרכיב מפתח שיכול לאפשר לכל חייל משוחרר להתחיל את חייו הבוגרים בצורה יעילה יותר ולייצר לעצמו מדרגה שממנה יהיה לו קל הרבה יותר להתפתח ולצמוח. זה נכון שברמות השכר האופייניות בשלב זה של החיים, בעיקר בגלל היעדר מקצוע, השכלה רשמית גבוהה וניסיון, המשמעות של הטבה זו היא די מינורית. יחד עם זאת, ההטבה ניתנת לכם וכל השאר תלוי רק בכם. אם תמצאו את הדרך להרוויח או להשתכר יותר במהלך שלוש השנים שלאחר השחרור ויש בהחלט דרכים לא מעטות לעשות זאת, הרווח יהיה רק שלכם. ואם לאו, אז גם על המעט שהמדינה דואגת להשאיר לכם בכיס, אפשר רק לברך.

האם נדרש תיאום מס לחיילים משוחררים?

ובכן, באופן כללי התשובה היא לא ובלבד שאתם דואגים לעדכן את מקום העבודה שלכם במידה ואתם שכירים, או את רואה החשבון שלכם במידה ואתם עצמאים, על כך שאתם חיילים משוחררים. כל איש מקצוע העוסק בעולם החשבונאות מכיר היטב את ההטבות המגיעות לכם וידאג לכך שגם תקבלו אותן. יחד עם זאת, אחד המאפיינים הקלאסיים בקרב אוכלוסיית החיילים המשוחררים הוא תחלופה גבוהה ומעבר בין מקום עבודה אחד לאחר. במצב זה, ייתכן שתידרשו לשלם מס גבוה יותר על אף שאתם לא באמת צריכים לשלם אותו ובנוסף לכך, גם תרד האפקטיביות של ההטבה לה אתם זכאים. על כן, חשוב מאוד שרשות המיסים תדע באופן מדויק מתי עזבתם מקום עבודה, מתי התחלתם מקום עבודה חדש, האם אתם עובדים בשתי עבודות או יותר במקביל או שעבדתם בשתי עבודות או יותר במקביל מאז השחרור ולמעשה כל פרט אחר שקשור לתעסוקה שלכם. את זה עושים למעשה במסגרת תיאום מס על מנת להבטיח שמלכתחילה לא תשלמו יותר ממה שאתם צריכים לשלם, וגם שלא תשלמו פחות ממה שצריך לשלם.

יחד עם זאת, גם אם בדיעבד מתברר לכם שהייתם צריכים לבצע תיאום מס לחיילים משוחררים על אף שבפועל לא דאגתם לכך, עדיין עומדת בפניכם האפשרות לבחון האם מגיע לכם החזר מס. במידה ושילמתם מעט מדי מס, היו בטוחים שרשות המיסים כבר הייתה פונה אליכם ביוזמתה. במקרה ההפוך, זה לא תמיד קורה ולא בגלל שרשות המיסים רוצה לנצל אתכם, אלא בגלל שמצבים אלה נובעים בדרך כלל מהיעדר נתונים עדכניים על התעסוקה שלכם, במחשבי רשות המיסים.

בכדי לבצע תיאום מס לחיילים משוחררים, מומלץ לפנות לגורם מקצועי שיבצע עבורכם את תיאום המס ללא קשר למקום העבודה. אם אתם עצמאים, רואה החשבון שלכם יכול לבצע עבורכם את המשימה, אם כי כלל לא בטוח שהוא יגבה מכם פחות מאשר גורם מקצועי מתמחה בתחום זה ולכן בכל מקרה, כדאי לפחות לברר את האופציות העומדות בפניכם.

מס הכנסה ומדינת ישראל מכירות מזה זמן רב בחשיבות של השירות בצה״ל ובשירות הלאומי ולכן כל מי ששירת תקופת שירות מלאה על פי הקריטריונים או חלק ממנה, זכאי לנקודות זכות במס הכנסה.

על ידי נקודות הזכות האלה, מס הכנסה למעשה פוטר את החיילים המשוחררים מתשלום מס הכנסה באופן חלקי כמובן כאשר גם הפטור הזה בנקודות ניתן רק עד תקרה מסויימת. יש לציין כי הפטור ואותן נקודות זכות מגיעים לא רק לחיילים משוחררים אלא גם לבנות ובנים שסיימו שירות לאומי במשטרת ישראל לדוגמא, משמר הגבול, או כל שירות לאומי אחר.

ההטבה במס לאותם חיילות וחיילים משוחררים תהיה בתוקף למשך 36 חודשים מהחודש האחרון של שירות החובה של החיילת או החייל. כלומר, במידה והחלטתם לא לעבוד שנה לאחר השחרור, תוכלו להנות מאותן הטבות מס בדמותן של נקודות הזכות רק למשך 24 חודשים. בשורה התחתונה היא שהפז״מ של נקודות הזכות מתחיל לדפוק, ברגע שהפז״מ הצבאי שלכם סיים לדפוק ולא ניתן לצבור או להשהות את פרק הזמן הזה ולהתחיל לספור את ה-36 חודשים מהרגע שהחלטנו להיכנס לשוק העבודה.

כיצד נראה את ההטבה בפועל?

בשביל לקבל את ההטבה הזו של נקודות הזכות ממס הכנסה עליכם לדרוש אותה באופן פוזיטיבי ולא רק לקוות שהיא תופיע בתלוש השכר שלכם, שכן ברוב המקרים המעביד שמדווח עליכם לא מודע לעובדה שסיימתם שירות צבאי מלא ואתם זכאים לנקודות זכות וברוב המקרים הוא גם לא יהיה מודע להטבה הזו.

לכן, כאשר חיילת או חייל משוחרר מתחילים לעבוד במקום עבודה לאחר הצבא הם צריכים לבקש למלא טופס 101, כאשר במסגרת מילוי טופס זה יש לדווח על תאריכי השירות הצבאי. את הטופס הזה ישלח המעביד למס הכנסה והוא יהיה אחראי לזכות אתכם באותן נקודות זכות שמגיעות לכם.

בשביל לוודא שאכן הדבר נקלט במערכות של מס הכנסה עליכם לוודא זאת באמצעות תלוש השכר שלכם כאשר הדבר יופיע תחת הסעיף של נקודות זכות. במקרה של חיילת משוחררת ששירתה שירות צבאי או לאומי של 22 חודשים לפחות יהיו 4.75 נקודות זכות בלוש השכר אל מול 4.25 נקודות זכות שלהן יהיה כדאי חייל משוחרר ששירת שירות צבאי או לאומי במשך זמן מינימום של 23 חודשים. במידה ואנו רואים כי חלה תקלה או הנתונים של נקודות הזכות שלנו אינן נכונות כנראה שאנו לא מקבלים את ההטבה לה זכאים חיילים משוחררים ועל כן עלינו לשוחח עם המעסיק שלנו או מנהלת החשבונות של העסק בכדי למלא מחדש טופס 101 בגין אותם אי דיוקים ולוודא שאכן הם עודכנו במשכורות לאחר מכן.

מה נעשה אם לא קיבלנו את ההטבה לה אנו זכאים?

במידה ואינה קבלתם את ההטבה לה אתם זכאים בתור חיילות וחיילים משוחררים אין מה לדאוג שכן מס הכנסה יתנו לכם החזר מס במידה ותדרשו אותו. יש לציין שתי נקודות חשובות כאשר הראשונה היא שההחזר אינו יגיע אם לא תגישו בקשה להחזר ונקודה שנייה לא פחות חשובה היא שתוכלו לדרוש את ההחזר עד שש שנים לאחר שנת המס בגינה מבוקש ההחזר. מה שתצטרכו לעשות הוא למלא טופס בגין בקשה להחזרי מס ויש איתו להגיש למס הכנסה את כל המסמכים הרלוונטיים בגין הבקשה, כאשר במקרה שלכם זה יהיה תלושי השכר בהם לא קיבלתם את נקודות הזכות להם אתם זכאים ובנוסף לכך גם תעודת שחרור שתוכיח שאתם אכן זכאים לאותן נקודות זכות ועל היותכם חיילים משוחררים.

חיילים משוחררים והתחלתם כבר לעבוד? ייתכן מאוד שמגיעים לכם החזרי מס הכנסה עבור השנים בהן עבדתם מאז השתחררתם מן השירות הצבאי. מדוע נחשב החזר מס לחיילים משוחררים לתחום שעומד בפני עצמו ומדוע חיילים משוחררים נהנים מהסתברות גבוהה יותר לקבלת החזרי מס? על כך נספר לכם ממש כאן בשורות הבאות.

חייל משוחרר – לא רק שלב בחיים

חיילים משוחררים הם בעצם חיילים לאחר שחרור משירות צבאי. על העובדה הפשוטה הזאת אפשר להסתכל כעל שלב חיים כמו כל שלב אחר, אבל בפועל מדובר בהרבה מעבר לכך. חייל משוחרר הוא לא רק שלב בחיים, אלא גם מעמד אזרחי. חיילים משוחררים נהנים משורה של הטבות ותנאים שמיועדים לאפשר להם לצלוח את התקופה שמהשחרור מהצבא ועד להסתגלות מלאה לשוק העבודה. חיילים משוחררים נהנים ממענקים שונים, מהטבות מס בעבודות מועדפות ומהטבות מס בכלל. בהתאם לכך, כל הכנסה שבגינה שילמתם מס הכנסה במהלך התקופה בה הייתם מוגדרים כחיילים משוחררים, עשויה להיות הכנסה שבגינה הייתם אמורים לשלם פחות מס ולכן אולי מגיע לכם החזר מס לחיילים משוחררים.

באילו מקרים אתם עשויים להיות זכאים להחזר?

החזר מס לחיילים משוחררים הוא בדיוק כמו החזר מס לכל עובד אחר במשק. החזר המס משקף למעשה תשלום של מס עודף של העובד לאורך שנת המס, ובהתאם לכך הצורך להחזיר לעובד את המס העודף ששילם. מצב זה של תשלום מס עודף יכול להיווצר בעיקר בגין שינויים תעסוקתיים ומשפחתיים שחווה העובד וכאשר מכניסים אל המשוואה גם את ההטבות המגוונות שלהן זוכים חיילים משוחררים, הרי שההסתברות של החזר מס לחיילים משוחררים היא אפילו גבוהה יותר מזו של החזר מס לכל עובד אחר. ככלל, אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס אם למשל לא זכיתם לקבל הטבות מס שהייתם זכאים להם כחיילים משוחררים, אם לא זכיתם לקבל אותן באופן מלא וממצה או בכל מקרה אחר שחל גם על עובדים אחרים, קרי שינויים תעסוקתיים ומשפחתיים שחוויתם במהלך שנות העבודה שלכם מאז השתחררתם מהצבא.
ראו גם: הסבר מדרגות מס

איך מבקשים ואיך מקבלים את ההחזר?

החזר מס לחיילים משוחררים ניתן לאחר בדיקת זכאות המבוצעת על ידי גורמים מקצועיים המציעים את השירות של החזרי מס לציבור העובדים הרחב. גם אם אתם לא ממש מודעים לאיזושהי סיבה ספציפית שבגינה אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים, כדאי לפנות לגורם מקצועי כזה ולפחות לבצע בדיקת זכאות. אם נמצאתם זכאים, ידאג אותו גורם מקצועי להגיש בקשה מסודרת לרשויות המס ובתוך מספר שבועות אתם צפויים לקבל את החזרי המס המגיעים לכם, היישר מרשות המיסים אל חשבון הבנק שלכם. שום דבר לא מובטח ושום דבר לא ודאי, אבל כחיילים משוחררים יש לכם סיכוי טוב להיות זכאים להחזר מס. שווה לנסות.

החזרי מס לחיילים משוחררים

החזרי מסים לחיילים משוחררים מתבססים על נקודות זיכוי והכנסות שנתיות. מעבר לכך, אפשר לקבל החזרי מס על בסיס נתונים אישיים כמו סטטוס זוגי, וכיוצא בזה. באופן עקרוני, נקודות זכות במס הכנסה יכולות לזכות בהפחתת המסים המשולמים למס הכנסה. באם נקודות הזכות משוקללות לתוך החישוב של מס הכנסה, הרי שהם פשוט מורידים את הסכום מהחישוב הכללי, ומעניקים פחות תשלומי מיסים. אם הן אינן משוקללות, הרי שניתן לחזור עד שש שנים אחורה, ורטרואקטיבית לקבל את הכספים שבעבר היו יכולים להתקזז מההכנסה.

באילו מצבים ניתן לקבל החזרי מס לחיילים משוחררים?

במקרים בהם הושלם שירות צבאי מלא, או לפחות שנה משירות צבאי – אפשר שתהיינה אפשרות לקבל החזרי מס. אם השחרור מהצבא היה בעקבות בעיה רפואית, זוהי סיבה נוספת שיכולה לקבל החזרי מס. נקודות הזיכוי, יכולות להיות מחושבות על פי מספר החודשים שאותו אדם שירת בצה"ל, ואפילו במשטרה. חיילים משוחררים ששירתו 23 חודשים ומעלה יכולים להיות זכאיים לשתי נקודות זיכוי שנתיות. חיילים משוחררים אשר שירתו תקופה הפחותה מ-23 חודשים, יוכלו לקבל נקודת זיכוי שנתית אחרת.

כך או כך, חיילים משוחררים שמרוויחים ומקבלים משכורות שאין עבורן את דרגת המס הקבועה בחוק, יקבלו פטור מתשלומים למס הכנסה. 

לא רק זה, אלא גם אנשים שהשלימו שירות לאומי, יכולים לקבל החזרי מס. אם השירות הלאומי ארך שנתיים, הרי שתהייה אפשרות לקבל 2 נקודות זיכוי בשנה. באם השירות ארך כשנה, ייתכן שיהיה מדובר בתריסרית נקודת הזיכוי החודשית.  

כך שנדמה ששירות בצה"ל, במשטרה, במשמר הגבול, כמו גם בשירות לאומי – יכול לאפשר קבלה של נקודות זיכוי במס, מה שיכול להשפיע על היכולת לקבל קיזוז במס בשנת המס עצמה, או החזר מס רטרואקטיבי עבור התקופה בה הייתה אפשרות לקבל זיכוי ממס אך זה לא התרחש עקב כך שהנתונים לא שוקללו לתוך החישוב המיסים מההכנסה.

החזרי מס על הכנסות?

נוסף על כך, באופן נהדר, גם מענק השחרור הוא פטור במס. אם כי, מענקי עבודות מועדפות, אכן מחושבות עם מס. כאשר המס נקבע על פי ההכנסה השנתית של החייל המשוחרר. במקרים בהם חייל משוחרר עובד בשתי עבודות או יותר, יש עניין לעשות תיאום מס – וייתכן שתהיה אפשרות לקבל על כך גם הטבות מס שונות, בהתאם לגובה ההכנסות.

באופן כללי, בהינתן עבודה שכירה, יש עניין למלא טופס 101, ולמסור למנהלי החברה שעובדים בה. עם הטופס, להוסיף תעודת שחרור או תעודה של סיום שירות. במידה ועוסקים בעסק עצמאי, יש עניין למלא טופס 1301, אליו גם כן מצרפים תעודת שחרור או תעודת סיום שירות.

באם הסתיימה שנת המס, חיילים משוחררים יכולים להגיש את הבקשה להחזרי מס. את הבקשה ניתן גם לבצע דרך פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לאזרחים לקבל שירותים שכאלו.

הזיכוי יכול להיות מוענק עבור עבודה בשכר, עבור כל תחום עיסוק וענף, כמו גם ענף השירותים. הזיכוי ניתן באמצעות נקודות זיכוי, שמאפשרות להפחית את המס המתקבל מההכנסה. נקודת זיכוי חודשית אחת בשנת 2021, שווה 218 ₪ בהחזרי מס. אם כי, ניתן לבחון את שוויה של נקודת מס, מהסתכלות שנתית. כלומר, אם ניקח את המספר 218 ונכפיל אותו פר 12 חודשים, נוכל לקבל את הסכום: 2,616 ₪, שזה סכום יפה לכל הדעות, לא רק בגלל שהוא אסתטי להפליא.

על כן, במידה והמאמר תמך את הבנתך, ונדמה שיש עניין להמשיך את השיח – נשמח להיות בקשר ולעזור כמידת הניתן. תודה על קריאתך.

בנוסף, אתם יכולים לנסות לקבל החזר מס באינטרנט

Exit mobile version