פורטל מיסים

נקודות זיכוי לתואר שני

נקודות זיכוי לתואר שניאתם נמצאים במהלך לימודי תואר שני? ידעתם שאתם זכאים לקבלת החזר מס? סטודנטים רבים לא מודעים לכך שהם משלמים יותר מס מהנדרש, וזה רק בתוספת לכל הוצאות הדירה, שכר לימודים ומחייה. אנחת הרווחה היא שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי שש שנים אחורה. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי ללמוד מהי זכאותכם בנוגע אל נקודות זיכוי לתואר שני.

מהן נקודות זיכוי לתואר שני?

נקודות זיכוי הן הטבות מס שיש להן ערך כספי. ניתן לקזז נקודות זיכוי כנגד סכום המס באותה שנה. כל מי שעומד בקריטריונים זכאי יהיה לקזז את נקודות הזיכוי. המטרה של אותן נקודות זיכוי היא הקטנה של תשלום המס המחושב בהתאם למדרגות המס להכנסה של הסטודנט. מדובר עדיין על מס ברוטו, אבל בסופו של דבר ככל שצברתם נקודות זיכוי כך גובה החזר המס יהיה גבוה יותר. 

מי זכאי לנקודות זיכוי?

כל תושב ישראל למעשה זכאי לנקודות זיכוי אם הוא עונה לקריטריונים הכתובים בחוק. נקודות זיכוי ממס נכון לשנת 2023 יכולות לזכות אתכם ב-2,820 ש"ח בשנה. לכל תושב יש זכות בסיסית של 2.25 נקודות, כאשר כל נקודה היא בשווי של 235 ש"ח לחודש. לפניכם הזכאים לנקודות זיכוי: הורים לילדים, נשואים, תושבי פריפריה, מצב משפחתי מורכב, החלפת עבודות, סטודנטים (נקודות זיכוי לתואר שני, נקודות זיכוי לתואר ראשון), חיילים משוחררים, עולים חדשים ועוד.

בכדי לקבל את הזכויות שלכם לקבלת נקודות זיכוי לתואר שני עליכם ללמוד במוסד להשכלה גבוהה המוכר בישראל וחובה להיות תושבי ישראל. בכל הנוגע לסטודנטים, הזכאות של סטודנטים היא חצי נקודת זיכוי לחודש. מי שסיים את לימודי תואר שני זכאי לקבל שנה אחת של נקודות זכות בשנת המס שמיד לאחר שנת הסיום או בשנה שאחריה. סך כל ההחזר הוא 1,410 ש"ח לשנה (117.5 ש"ח לחודש). על הסטודנט לעמוד בכל התנאים הכתובים בחוק.

איך מעדכנים נקודות זיכוי בתלוש משכורת?

על מנת שתוכלו לממש את הזכאות שלכם עליכם למלא טופס 101 ולכלול בו את כל האישורים הרלוונטים המוכיחים שאתם זכאים לנקודות זיכוי. עליכם למלא מצב משפחתי, תעודת סטודנט, שנות לימוד, אזור מגורים וכו'. בטופס עצמו יש סעיפים בהם אתם צריכים לציין מדוע אתם זכאים לקבל נקודות זיכוי, במקרה הזה עבור נקודות זיכוי לתואר שני. לאחר שמילאתם את הטופס, על המעסיק לחשב את שיעור המס שהוא צריך לנכות מהמשכורת שלו בהתאם לפרמטרים שנקבעו על ידי רשות המיסים לאותה שנה. נכון לשנת 2023, כל נקודת זיכוי היא שוות ערך ל-235 ש"ח.

ההטבה מתקבלת מדי חודש, אין צורך להגיש דו"ח שנתי ברוב המקרים למס הכנסה. אנחנו ממליצים לא למלא את הטופס באופן עצמאי מכיוון שיש סימונים ודברים שאתם לא מודעים אליהם שיכולים להגדיל את הזכאות שלכם. ככל שתמלאו את הטופס בצורה ברורה ונכונה כך ההטבה תתקבל בצורה מלאה. חשוב גם לוודא שלא התרחשו דברים שונים שיכולים להשפיע על ההטבה במהלך שנת הלימודים כמו החלפת עבודה, נכות חלילה או כל גורם אחר. 

בנוסף, אם יש לכם הכנסה נוספת מעבודה או קצבאות יש להגיש למעסיק גם טופס המאשר תיאום מס מרשות המיסים. במקרה בו לא תמלאו את הטפסים כנדרש המעסיק יהיה חייב לנכות מס בשיעור של 48%.

קראו עוד: החזר מס בגין תואר שני

נקודות זיכוי לתואר שני – תנאים

איך תדעו שאתם זכאים לקבלת נקודות זיכוי לתואר שני:

האם אפשר לחסוך נקודות זיכוי לתואר שני?

שימו לב, נקודות זיכוי לא מגיעות אליכם בתשלום חודשי לבנק, אלא על ידי הפחתה במס מהמשכורת שלכם. בשורה התחתונה כן מדובר על כסף שאתם "מרוויחים" ולכן, למרות הדעה הרווחת לא ניתן לחסוך ולהשקיע נקודות זיכוי. מה שכן ניתן לעשות הוא לחשב בכל חודש מה הסכום שמופחת לכם מהמס ואותו להשקיע בכל חודש באפיקי השקעה שונים ונזילים. בכדי לקבל את המידע המלא למימוש הזכויות שלכם אנו ממליצים לפנות לבעל מקצוע אשר יערוך בחינה מקיפה וימלא את הטפסים בצורה מקצועית לשליחה לרשות המיסים ולמעסיק. 

Exit mobile version