פורטל מיסים

החזר מס בגין תואר שני

בעבר, תואר ראשון בהחלט היה מספיק למגוון רחב מאוד של עבודות. אך כיום המצב שונה. הציפיות הן גבוהות יותר ויש דרישות של תואר שני עבור מקצועות רבים. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שתואר שני בדרך כלל יגרום לשכר לעלות, לכן זהו מצב של ניצחון עבור שני הצדדים. אם זה לא מספיק, בזמן תואר שני אתם זכאים להחזר מס בגין תואר שני. 

החזר מס בגין תואר ראשון- מה זה אומר?

כפי שציינו, אנשים רבים מחליטים ללמוד תואר שני מסיבות כאלה ואחרות. במהלך תקופת הלימודים, בין אם זה תואר ראשון, שני או דוקטורט, קשה מאוד להצליח לשלב בין דברים. תשומת הלב המרכזית מופנית ללימודים עצמם, ואנשים רבים מוצאים את עצמם בקשיים להצליח להתפרנס בתקופה הזאת. יש לשלם את שכר הלימוד, שכר דירה, הוצאות מחייה כאלה ואחרות, ועם כל זה אין הרבה זמן לעבוד.אך חשוב שתבינו שהמדינה תומכת בסטודנטים ומעניקה החזר מס בגין תואר שני. 

אנשים רבים במדינה בכלל, וביניהם סטודנטים בפרט, אינם מודעים בכלל לכך שהם זכאים להחזרי מס. יש לכך סיבות רבות. אצל סטודנטים, הדבר נובע בעיקר מחוסר ידע בשתלומי המסים. בנוסף, רוב הסטודנטים עובדים כשכירים ובמצב כזה המעסיק אחראי על התשלום למס הכנסה. לכן, מרבית הסטודנטים לא מגישים דוחות ואינם מודעים להחזרי מס להם זכאים. חשוב להבין, שאם תחכו שרשות המסים תעדכן אתכם בדבר כסף שמגיע לכם, אתם יכולים לשכוח ממנו. על מנת לקבל את הכסף עליכם לפעול לשם כך. למעשה, מי שעובד בתור שכיר ויש לו תואר שני זכאי לקבל חצי נקודת זיכוי ממס למשך שנתיים שלמות. כל חצי נקודת זיכוי מתורגמת בסופו של דבר לכסף. כלומר, רק על עצם העובדה שיש לכם תואר שני תוכלו לקבל החזרי מס רבים. 

מה יש לעשות על מנת לקבל החזר מס בגין תואר שני?

החזר מס בגין תואר שני, ניתן מתוקף התואר השני. אין הבדל במקצוע הנלמד, בין אם בחרתם ללמוד משפטים, חינוך, רפואה או הנדסה אתם זכאים להחזר מס. אם ברצונכם להיות בטוחים האם אתם זכאים להחזר מס, יש בדיקת החזר מס באתר של רשות המסים. הבדיקה מתבצעת על ידי סימולטור, מחשבון מס. עליכם להזין את הנתונים השונים כמו ההכנסות שלכם וההוצאות, ולצרף אישורים מתאימים. כמו כן, בבדיקה יישאלו שאלות כמו האם אתם סטודנטים ועוד. בשאלות עליכם להגיד שאתם סטודנטים לתואר שני או שסיימתם תואר שני. במידה והבדיקה הראתה שמגיע לכם החזר מס, תאלצו להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. על מנת להגיש בקשה יש למלא טופס מתאים ולצרף אליו מסמכים מתאימים כמו אישור לימודים ותעודת סטודנט בתוקף, או תעודת המוכיחה את התואר. אל תדחו את העניין ופעלו לשם כך- אלו הזכויות שלכם. 

איך מגישים בקשה להחזר מס בגין תואר שני?

על מנת לקבל החזר מס, תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס לידי פקיד שומה במס הכנסה. לבקשהחישוב החזרי מס לבעלי תואר שני להחזר מס, יש לצרף טפסים מתאימים, שמטרתם היא לתמוך בבקשה שלכם להחזר מס.

ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי. חשוב להגיש את הבקשה באופן מדוייק ומקיף, שכן אחרת הבקשה יכולה להדחות. על מנת להיות בטוחים תוכלו להעזר בגורמים מקצועיים כמו רואה חשבון, יועץ ומס וחברות מקצועיות שונות המתעסקות בהחזרי מס ובפטור ממס. החברה המקצועית תוכל לבדוק מראש אם יש לכם חובות במס הכנסה או האם אתם זכאים להחזרים כספיים כלשהם. בנוסף, החברה המקצועית תפנה אתכם לטפסים ולמסמכים הנדרשים עבור הבקשה להחזר מס. 

Exit mobile version