פורטל מיסים

החזר מס מקוון: מדריך להגשת בקשה להחזר מס באינטרנט

החזרי מס היא תופעה שקיימת מאז התחילו בני אדם לשלם מס. יחד עם זאת, לאורך שנים ארוכות הייתה המודעות להחזרים אלה נמוכה מאוד ובאין בודק את הזכאות להחזרים, עודפי המס גם אינם מוחזרים מהמדינה לעובדים. בשני העשורים האחרונים עלתה מאוד המודעות לנושא של החזרי מס, בעיקר בזכות משרדי רואי חשבון ומנהלי חשבונות שהציעו את האפשרות של קבלת החזרי מס כשירות העומד בפני עצמו ולאחר מכן בזכות האינטרנט. היום, באמצעות תהליך של החזר מס מקוון, ניתן להשלים את התהליך בצורה קלה ופשוטה ופשוט לקבל את עודפי המס ששילמתם למדינה לאורך השנים.

מדרגות מס איור

מה זה החזר מס ומתי אתם זכאים לו?

בכל מקרה בו שילמתם למדינה מס גבוה יותר מזה שהייתם צריכים לשלם לה, מגיעים לכם החזרי מס. מקרים כאלה יכולים להתרחש במגוון מצבים שהמרכזיים שבהם כוללים שינויים תעסוקתיים ושינויים במצב המשפחתי לאורך שנת המס. שינויים אלה יכולים לגרום לחישובים שגויים של חבות המס שלכם או לחישובים המבוססים על נתונים משפחתיים שלכם שאינם עדכניים ולכן מובילים גם למצב שבו אתם משלמים מס גבוה יותר מן הנדרש, מה שמזכה אתכם באופציה של החזרי מס.

איך עושים את זה בצורה מקוונת?

החזר מס מקוון הוא תהליך של הגשת בקשה להחזר מס, ביצוע בדיקת זכאות להחזר מס והשלמת הפרוצדורה הנדרשת מול רשות המיסים – הכל בצורה מקוונת ומבלי שאתם צריכים לצאת מהבית. במסגרת התהליך המקוון, תוכלו להגיש טופס בקשה באמצעות אתר של גורם מקצועי המספק את השירות ובמסגרת הטופס תצטרכו למסור פרטי זהות ופרטים על שינויים תעסוקתיים ומשפחתיים שחוויתם במהלך השנים הרלוונטיות. בהקשר זה יש לומר כי תוכלו לתבוע החזרי מס 6 אחורה ולא רק עבור השנה האחרונה. אם החזרים כאלה מגיעים לכם עבור יותר משנה אחת לאורך 6 השנים הללו, הרי שהסכום שתוכלו לקבל במסגרת החזר מס מקוון יכול להגיע לסכום נאה במיוחד, תלוי כמובן ברמת ההשתכרות שלכם ובשיעורי המס בהם חויבתם לאורך השנים.

האם זה עולה כסף?

התשובה היא בהחלט כן. החזר מס מקוון והחזר מס בכלל הוא תהליך שמצריך טיפול והתנהלות מול רשויות המס. תהליך זה גם מחייב ידע מקצועי לצורך בדיקת הזכאות ולצורך ניהול התהליך כולו. את התהליך של בקשת החזרי מס תוכלו להשלים באמצעות כל משרד רואי חשבון אבל אם אתם רוצים לעשות את זה בצורה מקוונת מבלי לצאת מהבית, תוכלו להזמין את השירות משורה ארוכה של גורמים מקצועיים המציעים את השירות בתמורה לעמלה קטנה שצפויה לעמוד על 5% עד 30% מסכום ההחזר, תלוי בהיקף ההחזר ובזהותו של הגורם המקצועי שדרכו תבחרו לבצע את המהלך של החזר מס מקוון. שימו לב שייתכן ותצטרכו לספק מסמכים מסוימים, אם כי גם את זה תוכלו לעשות בצורה מקוונת.

החזר מס הוא תהליך שבמסגרתו אתם מקבלים מרשות המיסים החזר בגין עודפי מס ששילמתם בעבר. את החזר המס אתם יכולים לקבל בגין עודפי מס ששילמתם במהלך 6 השנים האחרונות ולא מעבר לכך. בעבר, בכדי לקבל את החזר המס הזה, הייתם צריכים להיפגש עם רואה חשבון או מנהל חשבונות, וזה היה מתחיל פרוצדורה ארוכה של משלוח טפסים וניהול התקשרות מול רשויות המס, עד לקבלת ההחזר. היום, אתם יכולים לעשות את זה באמצעות החזר מס באינטרנט וזה הרבה יותר קל והרבה יותר מהר. איך זה בדיוק קורה? על כך בשורות הבאות.

האם אתם זכאים להחזר מס?

ובכן, את זה יהיה עליכם לבדוק, אבל כאן נספר לכם איך עושים את זה. ובכן, החזר מס באינטרנט ובכלל, מגיע לכל אדם ששילם עודפי מס הכנסה. אם שילמתם יותר מדי מס הכנסה מתישהו במהלך 6 השנים האחרונות, המדינה מוכנה ואפילו רוצה להחזיר לכם את המגיע לכם. תשלום של מס הכנסה גבוה מדי הוא לא סביר בהתנהלות הרגילה, אבל אם במהלך 6 השנים האחרונות החלפתם מקום עבודה, ישבתם בבית ללא עבודה בין עבודות, התחתנתם, התגרשתם, הבאתם ילדים לעולם, נפגעה מאוד בריאותכם וכן הלאה, ייתכן מאוד שחל שינוי גם בחבות המס שלכם. אם השינוי הזה לא בא לידי ביטוי בגובה המס בו חויבתם, הרי שמגיע לכם החזר מס.

ראו גם: תוך כמה זמן מקבלים החזר מס?

איך בודקים בפועל?

כאשר אתם מגישים בקשה לקבלת החזר מס באינטרנט, הבקשה שלכם עוברת שתי בדיקות. פעם אחת על ידי הגורם המקצועי שמטפל לכם בעניין ושדרכו אתם מגישים את הבקשה. גורם זה בודק האם אתם מתאימים לפחות לאחד מן המקרים אותם מנינו לעיל, ואשר יכולים להצביע על כך שמגיעים לכם החזר מס. במידה וכן, מוגשת בקשה רשמית לרשות המיסים שבודקת את הדברים בצורה מדויקת על סמך הנתונים שבידיה. במידה ואכן שילמתם יותר מדי מס, תעביר אליכם רשות המיסים את החזר המס המגיע לכם היישר אל חשבון הבנק.

אפשר גם באינטרנט

כאמור, היום אתם יכולים להגיש בקשה לקבלת החזר מס באינטרנט וזאת דרך גורמים מקצועיים שונים, המציעים את השירות אונליין. במסגרת זו תצטרכו למלא טופס מקוון עם פרטי הזיהוי שלכם ועם נתוני תעסוקה ונתונים משפחתיים שונים שיכולים להיות רלוונטיים לעניין הזכאות שלכם להחזר מס. במידה ויהיה צורך בכך, תוכלו לשלוח מסמכים ואישורים שונים שתתבקשו לשלוח, בין שבאמצעות הדואר ובין שבאמצעות המייל או האתר עצמו. את כל זה יגיש אותו גורם מקצועי לרשות המיסים ואתם תוכלו לקבל את החזר המס המגיע לכם מבלי לצאת כלל מהבית. שימו לב ששירות החזר מס באינטרנט כרוך גם הוא בעמלה שיכולה לנוע בין 7% ועד 30% מגובה ההחזר שתקבלו, אם כי במקרה של שירות מקוון, העמלות הן בדרך כלל באזור הנמוך יותר של הטווח.

ראו גם: מה זה מדרגות מס הכנסה

הנושא החזרי המס הוא נושא חשוב מאוד שישראלים רבים לא מקדישים לו כלל תשומת לב. הרי קודם כל רובנו חושבים שכלל לא מגיעים לנו החזרי מס ושנית אם אנו חושבים שמגיע לנו החזרי מס, רבים מאיתנו כלל לא רוצים להתעסק בנושא הזה שכולל הרבה מאוד ניירת, הרבה מאוד שיחות טלפון עם מס הכנסה וכל זה בסופו של דבר בעבור כמה מאות שקלים בודדים שאנו חושבים שהזמן שנבזבז עבור החזרתם יעלה לנו יותר ממה שנקבל בפועל ממס הכנסה. אז ייתכן מאוד וזה נכון ולכן החלטנו לספר לכם על שיטה נוספת בעזרתה תוכלו לקבל החזרי מס אבל לפני שנסביר לכם איך 

עושים החזר מס חשוב שתדעו פרט מאוד חשוב וזה שאתם לא חייבים לבצע את החזרי המס בעצמכם אלא תוכלו לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי שיטפל בנושא הזה מטעמכם.

איך עושים החזר מס לבד או החזר מס עם חברה?

אז אם בכל זאת החלטתם לבצע את התהליך של החזר מס ללא עזרה של חברה אתם בהחלט יכולים לבצע אותו לבדכם אך עליכם לדעת מספר פרטים חשובים על איך עושים החזר מס. קודם כל עליכם לדעת שאתם יכולים לבצע החזר מס רק עד שש שנים מתום שנת המס עבורה אתם מבקשים את ההחזר. מעבר לכך, עליכם להמתין עד חודש אפריל לערך בו מונפקים כל הטפסים אותם תצטרכו לטובת בתהליך כמו למשל טופס 106, טפסים בנקאיים למינים, טפסים מקופות הגמל ובתי ההשקעות ועוד

לאחר מכןעליכם למלא לבדכם טופס ייעודי לטובת התהליך של החזרי המסעם כל הטפסים הללו עליכם להגיע באופן פיזי אל פקיד השומה שלכם ולהגיש את כל הטפסים הללו ולאחר מספר חודשים תוכלו לדעת אם מגיע לכם סכום כסף עבור החזר המסבמידה ותרצו לעשות את התהליך של החזרי מס בעזרת חברה תוכלו לחסוך זמן יקר כאשר קודם כל יבצעו עבורכם בדיקה אם אתם בכלל זכאים לקבל החזר מס לפני שבכלל ידברו איתכם על איך עושים החזר מס באותה חברה.

במידה ובבדיקה התגלה כי אתם אכן זכאים להחזר מס יתחילו אתם בתהליך כאשר קודם כל תתבקשו להמציא את כל אותם מסמכים עבור החברה שתבצע עבורכם את התהליך. לאחר מכן רואה חשבון מטעם אותה חברה יבש בשמכם אל פקיד השומה ויגיש את הבקשה. במידה והבדיקה גילתה כי אתם לא זכאים להחזר מס נחסך לכם זמן יקר וגם כסף אותו לא תצטרכו לשלם עבור החברה שתבצע את התהליך

כיצד לבחור חברה להחזרי מס?

אז אחרי שהסברנו לכם איך עושים החזר מס ניתן לכם מספר טיפים על איך לבחור חברה לביצוע החזרי מס. קודם כל דאגו לוודא כי אכן מדובר בחברה מקצועית לה יש אנשי מקצוע מתחום החשבונאות שבקיאים בנושא מיסים ושכר. מעבר לכך כדאי לוודא כי לא מדובר בחאפרים אותם בדרך כלל נגלה על ידי התחייבות להחזר תוך מספר ימים, דבר שברוב המוחלט של המקרים פשוט לא ישים

בדרך כלל חברה מקצועית תזמין אתכם למשרדים שלכם לבדיקה מקיפה אם אתם זכאים להחזרי מס בכדי שלא תמצאו את עצמכם מבזבזים את זמנכם באיסוף טפסים והמתנה לשווא בכדי לגלות בסוף ממס הכנסה שלא מגיע לכם כסףאנחנו בפורטל מיסים מתמחים בנושאי הדבר והמיסים ונוכל לבחון עבורכם תוך מספר דקות אם אתם זכאים להחזר מיסים ומשם להחליט אם להתחיל תהליך של קבלת ההחזר

מס ההכנסה מחושב באופן שנתי. הסכום הכולל של מה שהרווחנו בשנה מסוימת לחלק ב- 12 חודשים. לדוגמא, נניח שההכנסה השנתית שלכם עומדת על סכום של 60,000 ש“ח. אם נחלק את זה ב-12 חודשים נגלה שהמשכורת החודשית שלנו עומדת על 5,000 ש“ח. חשוב להבין כי הגבייה של המס, נעשית בכל חודש, עוד לפני שאנו יודעים כמה הרווחנו בסך הכל לאורך כל השנה.

החזרי מס הם חלק מטופס הנקרא גם 0135 והוא מהווה את הדו“ח השנתי שלנו. דו“ח שנתי מקוצר בהתאם לשנת המס הרלוונטית לנו. הנה כמה מהרובריקות שעלינו למלא בטופס לצורך הדוגמא…

החזרי מס סעיף ראשון

 הסעיף הראשון בדין וחשבון שנתי להחזרי מס הוא משרד השומה. הכוונה כאן היא איפה אתם גרים. נניח שאתם גרים בעיר תל אביב, משרד השומה שלכם נמצא בעיר תל אביב. כך גם אם אתם גרים בראשון לציון, ירושלים וכן הלאה.

החזרי מס סימון X

מדובר בשלב של מילוי פרטים כלליים. עלינו לסמן ב- X את המידע הרלוונטי לנו למשל שאנחנו מגישים את הדוח לשנת מס זו למרות שאיינו חייבים, האם לבן הזוג שלנו יש או אין הכנסה, האם בשנת המס הנוכחית היו לנו הכנסות מפעילות אינטרנטית ועוד. כך למעשה אם בחרתם למלא את הטופס בעצמכם, יהיה עליכם למלא סעיף אחר סעיף.

מתי העניינים קצת מסתבכים בכל מה שקשור להחזרי מס?

זוכרים את הדוגמא שלנו בתחילת הכתבה עם ההכנסה של ה- 60,000 ש“ח בשנה? למשל, אם קיבלתם משכורת שהיא גבוהה מאוד באופן יחסי לשאר החודשים בחודש ספציפי, ייגבה עליה מס גבוה יותר, משום שהיא עולה במדרגות המס. חשוב להבין כי המשכורת הממוצעת השנתית, תהיה קטנה יותר ואז מה שקורה הוא ששילמתם יותר מדי עבור אותו החודש. לדוגמא, אם בחודש ספטמבר הרווחתם 20,000 ש“ח ולכן שילמתם מס שהוא גבוה, לעומת זאת בשאר החודשים באותה שנה הרווחתם רק 4,000 ש“ח, המשכורת הממוצע השנתית היא 5,333 ש“ח. אם אתם גם חיילים משוחררים, אז יש לכם פטור ממס של כ-8,200 ש“ח. זה אומר שלא הייתם צריכים לשלם מס מלכתחילה ולכן כדי לפתור את הבעיה, עליכם להגיש בקשה להחזר מס ממס הכנסה ואז מס הכנסה מחזירים לכם את הכסף שלא הייתם צריכים לשלם בחישוב השנתי וזה בתוספת של ריביות. 

למי עוד מגיע החזרי מס?

כמו שכבר אמרנו, החזרי מס זה כסף שאדם יכול לקבל חזרה ממס הכנסה, מתשלומי המס שהוא שילם דרך המשכורת שלו ובדרך כלל מדובר באנשים שהם שכירים. הסיבה לכך היא משום שעצמאים בכל מקרה מגישים בכל שנה דוח למס הכנסה ולכן סגירת החשבון שלהם מול מס הכנסה נעשית בכל שנה מחדש. מתי כן כדאי להגיש בקשה להחזרי מס?

  1. אדם שלא עבד ברציפות במשך כל השנה למשל עבד במשך כמה חודשים אצל מעסיק אחד, אחר כך לא עבד ואז שוב עבד אצל מישהו אחר… לאותו אדם ניקו מס בכל פעם כאילו זו הייתה ההכנסה הראשונה והיחידה מאותו חודש. לכן עליו לסכם את כל הנתונים של כל השנה ואז הוא ייראה שמגיע לו החזרי מס.
  2. אדם שעובד בכמה עבודות ומקבלים אישור לתיאום מס ממס הכנסה. אותו אישור הוא כללי ולכן הסיכום של סכומי המס מעיד על כך שמגיע לך החזר מס.
  3. נולד לכם ילד? כנראה שמגיעות לך נקודות זיכוי במס הכנסה.

זקוקים לסיוע בהחזרי מס? דרך פורטל מיסים תקבלו מענה לכל השאלות הקשורות לתחום הזה.

אם מס הכנסה גבו סכום כספי גבוה יותר, אתם זכאים להחזר מס. על מנת לדעת זאת, תאלצו לבצע בדיקה פשוטה. על ידי בדיקה זו תדעו אם אתם זכאים להחזר מס, ותוכלו להגיש בקשה לידי מס הכנסה. 

טופס החזרי מס- מה זה החזרי מס?ֿ

תשלום המס נקבע על פי חישוב שנתי של ההכנסות שלכם. במקרים רבים, המשכורת אינה ההכנסה היחידה. ישנן מקרים של הכנסות מהשכרת דירה, מענקי לידה, מילואים ועוד. אצל עצמאים, לעומת שכירים, זה אף יותר מסובך, שכן המשכורת משתנה כל חודש. לכן, אנשים רבים זכאים להחזרי מס.  כמו כן, יש אנשים שזכאים להטבות מס מסיבות רבות- כמו חיילים משוחררים, הורים לילד עם מוגבלות, אנשים שמתגוררים ביישובים מסוימים ועוד. לשם כך יש להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. במידה ואכן התקבלה המסקנה שנגבה תשלום מס גבוה יותר מהנדרש, האדם אשר הגיש את הבקשה, יקבל החזר כספי. מס הכנסה מאפשר החזר מס עד שש שנים אחורה. כאמור, כל שנה מחושבת בנפרד. חשוב להבין שאלו לא מקרים בודדים ושרוב השכירים בישראל זכאים להחזר כספי. אך, אם לא תבצעו בדיקת החזר מס, לא תדעו. לכן, מומלץ לכל אדם לבדוק האם הוא זכאי להחזר כספי ממס הכנסה. 

טופס החזרי מס- מהי בדיקת החזרי מס?

קודם כל נציין שהבדיקה קלה ובחינם. את הבדיקה תמצאו באתר רשות המיסים, אך חשוב לציין שהסימולטור מיועד לאתר אקספלורר בלבד. באתר קיים סימולטור, או מחשבון החזרי מס, שדרכו תוכלו לחשב האם מגיע לכם החזר, ואם כן מה סך ההחזר שמגיע לכם. במידה ואתם נשואים, הבקשה תכלול את שני בני הזוג. בבדיקה תצטרכו למלא את גובה ההכנסות שלכם, להוסיף אישורים בנוגע להוצאות שמשפיעות על גובה המס (הפקדות פנסיה, ביטוחים ועוד). בבדיקה תשאלו מספר שאלות כמו האם אתם חיילים משוחררים/ פנסיונרים/ האם קיבלתם מענקים כלשהם (לידה/מילואים/אבטלה ועוד)/ האם פוטרתם מעבודתכם, ועוד. חשוב להשלים את הבדיקה כהלכה ולמלא הכל באופן מדויק, על מנת לקבל תשובה מדויקת. 

בסוף בדיקת החזר מס הכנסה תדעו בדיוק האם אתם זכאים להחזר כספי והאם יש לכם חוב במס הכנסה.

טופס החזרי מס- מהם הטפסים שיש לצרף לבקשת החזר מס?

ישנם טפסים רבים ומגוונים שיש להגיש עבור החזר מס-

בקשה לאישור תושבות לצורך קבלת הנחה במס הכנסה– טופס 1312

ישנם יישובים מסוימים, בעיקר באזורי הפריפריה, שמאפשרים הקלות בתשלומי המס החודשיים. על מנת להוכיח את התושבות ושאלו מגורי קבע, יש לצרף חוזה שכירות וחשבון מים.

בקשה לזיכוי ממס עבור קרוב עם מוגבלות – טופס 116א

הורים לילד הסובל ממוגבלות זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה וכן להקלות בתשלומי מס. את הבקשה ניתן להגיש רק עבור הורה אחד. 

בקשה להקלה במס לזכאי לתואר אקדמי או לתעודת מקצוע – טופס 119

הטבות מס עבור סטודנטים שסיימו את לימודיהם (תקף לסטודנטים שסיימו תואר אקדמי, לימודי מקצוע או לימודי הוראה). הגשת הבקשה לא תקפה במהלך שנת לימודים או התמחות, אלא רק לאחר סיום הלימודים. 

בקשה לפטור ממס הכנסה לנכים – טופס 1516

נכים בדרגת נכות מעל 91% זכאים לפטור ממס הכנסה. לשם כך, יש לצרף אסמכתא מקורית שהתקבלה מביטוח לאומי בה כתובים אחוזי ודרגות הנכות. 

בקשה לרישום ייצוג ראשי או מתן ייפוי כוח – טופס 2279 א5

במידה וזכאים להחזר מס, כל אדם רשאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי. כפי שציינו קודם בדיקת החזר המס והבקשה עצמה מצריכות טפסים רבים, לכן מומלץ לעשות זאת בסיוע של חברה מקצועית.

ישראלים רבים שכירים ועצמאים כלל לא יודעים מהם החזרי מס למרות שבפועל לחלק רב מהם מגיעים ככל הנראה החזרים של בין מאות לאלפי שקלים ולעתים אף עשרות אלפי שקלים. יתרה מכך, אנשים שיודעים שהם זכאים להחזרי מס לא נוקפים אצבע בלנסות ולקבל אותם חזרה היות והם לא מכירים את התהליך או במקרים אחרים לא מעוניינים לבזבז עליו זמן תמורת החזר קטן של מאות שקלים. ראשית נסביר מהם החזרי מס ומדוע לעיתים אנו נהיה זכאים לכאלה.

אז בראש ובראשונה החזרי מס אלו הם כספים שרשות המיסים חייבת לנו הנישומים במקום שאנו נהיה חייבים לה, החזרים שלרוב מצטברים בגלל מצב של גביית יתר. עכשיו אתם ודאי שואלים את עצמכם איך זה יכול להיות שרשות המיסים גובה מאיתנו ביודעין יותר כסף ממה שהיא צריכה לגבות בפועל. אז נלך קצת אחורה בזמן ונחזור ליום בו התחלתם את עבודתם הנוכחית, נסו להיזכר באחד הטפסים שמילאתם שנקרא טופס 101. טופס זה תפקידו לדאוג שלא תשלמו יותר מס הכנסה ממה שאתם צריכים לשלם בפועל אך מילוי לא נכון שלו, או העובדה שלא עדכנו את מקום העבודה כאשר הפרטים הללו השתנו עלול לגרור לכך שאנו נשלם יותר מס הכנסה ממה שאנו צריכים לשלם וכך בדיוק נוצר מצב בו מס הכנסה חייב לנו כסף.

מהו התהליך של קבלת הכסף בגין החזרי מס?

אז אחרי שהסברנו לכם מהם החזרי מיסים וכתוצאה ממה הם נוסעים, נסביר לכם איך תוכלו לקבל את הכסף שלכם חזרה. מדובר בתהליך לא מסובך בגינו תצטרכו למלא טופס בקשה להחזרי מס וכמובן לצרף אליו את המסמכים הרלוונטיים. למשל, אם אתם מגישים בקשה להחזרי מס עקב מעבר ליישוב בו אתם זכאים להטבות מס, תצטרכו להכניס את כתובתכם החדשה ומעבר לכך לצרף חוזה שבעזרתו תוכיחו למס הכנסה שעברתם באותו תאריך שאתם מציינים בבקשה. את הבקשה עצמה תוכלו להגיש אם תלכו פיזית לפקיד השומה שלכם ותגישו לו את כלל המסמכים הללו. לאחר ההגשה, הבקשה והמסמכים עוברים תהליך ברשות המיסים בהם מוודאים את הפרטים של הבקשה ולאחר משך זמן של כשלושה חודשים בדרך כלל הכסף אליו אתם זכאים בגין החזרי המס יכנס באופן ישיר לחשבון הבנק שלכם.

דברים חשובים שכדאי לדעת

אז מעבר למהם החזרי מס ומהו התהליך שעוברים בשביל לקבל את ההחזר ישנם כמה דברים שאולי יעזרו לכם במסגרת התהליך שאתם פשוט חייבים לדעת. קודם כל ואולי החשוב ביותר, אל תדחו את הבקשה להחזרי מס אם אתם יודעים שאתם זכאים לכאלו. ניתן לבקש החזרי מס רק שש שנים אחורה כלומר כל בקשה שהיא יותר משש שנים אחורה משנת המס הנוכחית תישלל על הסף, לכן כדאי לדרוש את הכסף שמגיע לכם בהקדם האפשרי. דבר נוסף שיעזור לכם, בעיקר לאלו שלא רוצים לעשות את התהליך בעצמם או לאלו מכם שאין להם זמן לעשות אותו, תוכלו לשכור את שירותיו של רואה חשבון בכדי שזה יטפל לכם בבקשה להחזרי מס או חברה שמתמחית בנושא הזה. כל מה שתצטרכו לעשות מעבר לתהליך שסיפרנו לכם קודם לכן, הוא למלא טופס שמייפה את כוחו של הרואה חשבון או החברה שבחרתם והם ידאגו למלא את כל הטפסים עבורכם, לבקש את המסמכים הרלוונטיים לתהליך וכמובן הם אלו שפגשו מטעמכם אל פקיד השומה באיזור מגוריכם בכדי להגיש את הבקשה בשמכם.

החזר מס הוא תהליך שבמסגרתו אתם מקבלים מרשות המיסים החזר בגין עודפי מס ששילמתם בעבר. את החזר המס אתם יכולים לקבל בגין עודפי מס ששילמתם במהלך 6 השנים האחרונות ולא מעבר לכך. בעבר, בכדי לקבל את החזר המס הזה, הייתם צריכים להיפגש עם רואה חשבון או מנהל חשבונות, וזה היה מתחיל פרוצדורה ארוכה של משלוח טפסים וניהול התקשרות מול רשויות המס, עד לקבלת ההחזר. היום, אתם יכולים לעשות את זה באמצעות החזר מס באינטרנט וזה הרבה יותר קל והרבה יותר מהר. איך זה בדיוק קורה? על כך בשורות הבאות.

האם אתם זכאים להחזר מס?

ובכן, את זה יהיה עליכם לבדוק, אבל כאן נספר לכם איך עושים את זה. ובכן, החזר מס באינטרנט ובכלל, מגיע לכל אדם ששילם עודפי מס הכנסה. אם שילמתם יותר מדי מס הכנסה מתישהו במהלך 6 השנים האחרונות, המדינה מוכנה ואפילו רוצה להחזיר לכם את המגיע לכם. תשלום של מס הכנסה גבוה מדי הוא לא סביר בהתנהלות הרגילה, אבל אם במהלך 6 השנים האחרונות החלפתם מקום עבודה, ישבתם בבית ללא עבודה בין עבודות, התחתנתם, התגרשתם, הבאתם ילדים לעולם, נפגעה מאוד בריאותכם וכן הלאה, ייתכן מאוד שחל שינוי גם בחבות המס שלכם. אם השינוי הזה לא בא לידי ביטוי בגובה המס בו חויבתם, הרי שמגיע לכם החזר מס.

ראו גם: תוך כמה זמן מקבלים החזר מס?

איך בודקים בפועל?

כאשר אתם מגישים בקשה לקבלת החזר מס באינטרנט, הבקשה שלכם עוברת שתי בדיקות. פעם אחת על ידי הגורם המקצועי שמטפל לכם בעניין ושדרכו אתם מגישים את הבקשה. גורם זה בודק האם אתם מתאימים לפחות לאחד מן המקרים אותם מנינו לעיל, ואשר יכולים להצביע על כך שמגיעים לכם החזר מס. במידה וכן, מוגשת בקשה רשמית לרשות המיסים שבודקת את הדברים בצורה מדויקת על סמך הנתונים שבידיה. במידה ואכן שילמתם יותר מדי מס, תעביר אליכם רשות המיסים את החזר המס המגיע לכם היישר אל חשבון הבנק.

אפשר גם באינטרנט

כאמור, היום אתם יכולים להגיש בקשה לקבלת החזר מס באינטרנט וזאת דרך גורמים מקצועיים שונים, המציעים את השירות אונליין. במסגרת זו תצטרכו למלא טופס מקוון עם פרטי הזיהוי שלכם ועם נתוני תעסוקה ונתונים משפחתיים שונים שיכולים להיות רלוונטיים לעניין הזכאות שלכם להחזר מס. במידה ויהיה צורך בכך, תוכלו לשלוח מסמכים ואישורים שונים שתתבקשו לשלוח, בין שבאמצעות הדואר ובין שבאמצעות המייל או האתר עצמו. את כל זה יגיש אותו גורם מקצועי לרשות המיסים ואתם תוכלו לקבל את החזר המס המגיע לכם מבלי לצאת כלל מהבית. שימו לב ששירות החזר מס באינטרנט כרוך גם הוא בעמלה שיכולה לנוע בין 7% ועד 30% מגובה ההחזר שתקבלו, אם כי במקרה של שירות מקוון, העמלות הן בדרך כלל באזור הנמוך יותר של הטווח.

ראו גם: מה זה מדרגות מס הכנסה

Exit mobile version