פורטל מיסים

החזרי מס לשכירים

גם אם אתם עובדים שכירים, ייתכן מאוד שמגיעים לכם החזרי מס, במיוחד אם לאורך השנה האחרונה עברתם בין מקומות עבודה, עבדתם רק במשך חלק מהשנה או שמצבכם המשפחתי השתנה במהלך השנה. החזרי מס לשכירים הם אמנם פחות שכיחים מאשר אצל עצמאים, אבל זה רק בגלל שאצל שכירים הכל מתנהל בדרך כלל בצורה מאוד מסודרת על בסיס שכר קבוע שאינו משתנה מחודש לחודש, בניגוד לעצמאים שחווים תנודות בהכנסות מחודש לחודש לאורך השנה.

החזרי מס לשכירים

באילו מקרים ניתן החזר מס?

החזר מס ניתן במקרים בהם שולם, במהלך השנה האחרונה, מס הכנסה בסכום גבוה יותר מאשר זה שהיה חייב בו העובד בפועל. כאמור, החזרי מס לשכירים הם שכיחים פחות מאשר אצל עצמאים מכיוון ששכירים נהנים משכר קבוע ולא משתנה וכל עוד הם מתחילים ומשלימים את שנת המס אצל מעסיק אחד, הסבירות לטעויות בחישובי המס היא כמעט אפסית. יחד עם זאת, כאשר עובד עובר בין מקומות עבודה לאורך השנה או במידה ועבד באופן חלקי או משתנה לאורך השנה, יכול בהחלט להיווצר מצב בו הוא חויב במס גבוה יותר מזה שהוא חייב בו, ובמקרה כזה מגיעים לו החזרי מס.

מתי כדאי לבדוק את האפשרות של החזרי מס?

ובכן, בכל הקשור לנושא של החזרי מס לשכירים כדאי יותר להבין מתי לא סביר שמגיעים לכם החזרי מס וזה קורה כאשר התחלתם את השנה אצל מעסיק מסוים וגם השלמתם את אותה שנה אצל אותו מעסיק ולא התרחשו שינויים כלשהם במצבכם המשפחתי או בתחומים אחרים שעבורם מגיעות לכם נקודות זיכוי במס הכנסה. בכל מקרה אחר, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס וכדאי בהחלט לבדוק זאת בסיוע גורם מקצועי. בין המקרים השכיחים בהם ניתנים החזרי מס לשכירים אפשר למנות: לידת ילד, גירושין או נישואין, החלפת מקום עבודה, התפטרות והפסקת עבודה, קבלת קצבאות חדשות מביטוח לאומי וכן הלאה.

למי צריך לפנות כדי לבחון את העניין?

אם אתם חושדים שאתם זכאים לקבלת החזרי מס לשכירים, אתם רוצים תחילה לפנות אל המעסיק ולבדוק איתו את האפשרות שהנושא ייבדק עבורכם דרך רואה החשבון של העסק. לחילופין, אם המעסיק לא יכול לטפל בעניין או שאתם רוצים לעשות את זה בעצמכם ללא קשר אליו, תוכלו לפנות לגורמים מקצועיים המתמחים בתחום של החזרי מס ואשר מבצעים עבורכם את הבדיקה עצמה ולאחר מכן גם את כל הפרוצדורה הנדרשת על מנת להשלים את העברת החזרי המס אל חשבון הבנק שלכם. תהליכים אלה יכולים כיום להתבצע אונליין לחלוטין תמורת עמלה שולית וסבירה בהחלט ולכן לא אמורה להיות לכם שום בעיה בהשלמת המהלך בסיוע אותם גורמים מקצועיים. כמובן שאין לכם מה לצפות לסכומי עתק, אבל כל סכום הוא סכום מבורך, בעיקר אם הוא מגיע לכם על פי חוק.

 

ישנן סיבות שונות לקבלת החזרי מס עבור שכירים, החזר מס ממוצע יכול להגיע לכ-5 אלף ש"ח בשנה! גובה ההחזר תלוי בגורמים שונים כמו דרגת המס, הכנסות, ושינויים בשכר. על מנת לבחון אם אתם זכאים לקבלת החזרי מס עליכם לעשות בדיקה אישית מול תשלומי מס או לבחור בשירותי חברה המתמחה בהחזרי מס לשכירים ועסקים.

החזרי מס בגין שינויים במשכורת – איך מחשבים מס?

למרות שאתם מפרישים מיסים כל חודש בחודשו, גובה המס מחושב על בסיס שנתי, על בסיס ההכנסה שלכם בשנה הקודמת לשנת המס הנוכחית. לכן, כל שינוי במהלך שנת התעסוקה שלכם יכולה לזכות אתכם בהחזרי מס מצד רשות המיסים. כמובן שרשות המיסים אינה עוברת שכיר שכיר ומחזירה לו את חובה, זהו התפקיד שלכם לדאוג שההכנסה שלכם לא תפגע. החזרי מס בגין שינויים במשכורת נפוצים מאוד, בכל מצב בו נעשה שינוי בשכר החודשי שלכם עקב חל"ת, חופשות, שינוי מקום העבודה וכו', עליכם לפנות ליועץ בכדי לדעת האם מומלץ להגיש בקשה להחזרי מס

החזרי מס בגין שינויים במשכורת – איך תדעו שחייבים לכם?

כפי שציינו, החזרי מס בגין שינויים במשכורת נפוצים מאוד, אתם תדעו שחייבים לכם רק ברגע שתפתחו את העיניים. האם במהלך השנה עברתם מקום עבודה והשכר היה נמוך מהמקום הקודם? במקרה כזה אתם בוודאי זכאים להחזר מס, כרגע אתם משלמים לפי המשכורת הגבוהה שלכם. ישנם מקרים בהם הפער אינו גדול וכך החובה של מס הכנסה אליכם אינה משמעותית, אך מצד שני יש מקרים בהם ההחזר יכול להגיע לאלפי שקלים. 

האם פיטרו או התפטרתם השנה? במקרה בו לא עבדתם תקופה מסוימת במהלך השנה וקיבלתם דמי אבטלה (70% מהשכר שלכם בדרך כלל), הינכם זכאים להחזר מס. מורים יקרים, יצאתם לשנת שבתון? ייתכן ואתם זכאים להחזר מס. ישנם עוד הרבה מקרים בהם תוכלו להיות זכאים להחזר מס. החזרי מס בגין שינויים במשכורת בדרך כלל יהיו כאשר ההכנסה שלכם נמוכה יותר מהשנה שעברה. זכרו, אתם תמיד משלמים מס הכנסה ביחס להכנסה מהשנה הקודמת.

החזרי מס בגין שינויים במשכורת – עוד לא מאוחר

אתם קוראים את המאמר ואתם בוודאי חושבים לעצמכם על מקרים בהם יכלתם לדרוש החזר מס ומחוסר ידע לא עשיתם זאת. כל עוד המקרה בו אתם חושבים שאתם זכאים להחזר מס קרה בשש שנים האחרונות, ייתכן והבקשה שלכם תתקבל. כן, אפשר לדרוש החזר מס רטרואקטיבי, אך המשימה הזאת מעט יותר מסובכת. עם זאת, כאשר מדובר על סכומים גבוהים אתם בוודאי תרצו להילחם על ההכנסה הזאת.

 אתם לא לבד, לצאת בדרישה להחזר מס באופן עצמאי הוא בהחלט אפשרי, והסיכויים אשר תקבל החזר מס די גבוהים. הבעיה היא בהליך הבירוקרטי שיכול לייגע מאוד את כל מי שמתעסק בו, ורק מעצם ההתעסקות תרצו לוותר על החזר המס. הליך הבקשה אינו פשוט עבור אזרחים שמעולם לא התעסקו עם רשות המיסים, מדובר על הליך שיכול להתרחש במשך כמה חודשים טובים. לכן, ההמלצה הרווחת היא לפנות לחברה אשר מתעסקת בהחזרי מס, חברה זו מכירה את רשות המיסים באופן הדוק, פועלת לצידה שנים רבות ולכן ההליך יהיה לכם הרבה יותר פשוט, והכסף יחזור אליכם באופן מהיר

כמובן, בחירת החברה חייבת להעשות בשיקול ראש, אתם רוצים לבחור בחברה אשר מציעה שירותים הוגנים וחוקיים. בחנו שאכן החברה מוכרת, מהן חוות הדעת לגביה, ומהו שיעור משך זמן התהליך, החל מתחילה הבקשה ועד להחזר כספי לחשבון הבנק שלכם בגין החזר מס.

משרד להחזרי מס ביפו

על פי הדוחות של משרד האוצר עצמו, בקופת המדינה שוכבים עשרות מיליארדי שקלים המגיעים לישראלים כהחזרי מס ואין להם כל דורש. האם זה אומר שמדינת ישראל גובה יותר מס ממה שהיא אמורה לגבות מהאזרחים שלה? ומה עושים במקרים הללו?איך תדעו האם שילמתם מס גבוה יותר מאשר הייתם צריכים ומה עליכם לעשות כדי לקבל בחזרה את עודפי המס המגיעים לכם? האם תוכלו לבצע את התהליך לבדכם או שנדרש לכם איש מקצוע לעניין זה? האם תקבלו את החזרי המס עם ריבית והצמדה למדד?באילו סוגי מס ניתן לדרוש החזרי מס? האם יש דבר כזה משרד להחזרי מס ביפו ואיך מוצאים אותו? את התשובות על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

האם מדינת ישראל גובה יותר מדי מס מהאזרחים?

התשובה היא כן ולא. אם השאלה היא האם מדינת ישראל גובה בכוונה ובאופן שיטתי יותר מס ממה שהיא אמורה לגבות, אז התשובה היא לחלוטין לא. יחד עם זאת, ישנם מצבים, אובייקטיביים לחלוטין, שבהם עלולה להיות גביית יתר. הסיבה להיווצרות מצבים אלה היא דווקא הרצון של מדינת ישראל להקל את עול המס על האזרחים שמגיעים להם הקלות מס. לשם דוגמא: נניח שהייתם נשואים במשך מספר שנים והתגרשתם. בגירושים שלכם הפכתם לגרושים, הורים חד הוריים שמגיעה להם הטבת מס מעצם היותם חד הוריים. אם לא תעדכנו את רשויות המס על השינוי במצבכם האישי, הרי שלא תוכלו ליהנות מההטבה המגיעה לכם ובפועל תשלמו יותר מס ממה שאתם אמורים לשלם. למעשה, דוגמא זו משקפת את מרבית המקרים בהם נוצר תשלום עודף של מס, בגין אי מיצוי הטבות מס, מה שלאחר מכן מצריך שימוש בשירותיו של משרד להחזרי מס ביפו לצורך קבלת החזרי המס המגיעים לכם.

בכל מקרה, לא רק שמדינת ישראל לא גובה מס עודף באופן שיטתי מאזרחיה, אלא שהיא עושה מאמצים לא קטנים כדי להחזיר לכל אזרח את עודפי המס המגיעים לו. ישנם מקרים רבים בהם אזרחים מקבלים מכתב מרשות המיסים, בו מודיעה להם הרשות על כך שבחשבון הבנק שלהם יופקד סכום כסף בגין החזרי מס מבלי שהם עצמם היו כלל מודעים לכך שמגיעים להם החזרים אלה. העניין הוא שבניהול מערכת כל כך גדולה וכל כך מורכבת, ייתכנו מקרים בהם נוצר עודף גבייה ואתם רק רוצים לבדוק האם גם לכם מגיע.

אז מה עושים כדי לבדוק האם מגיע לכם החזר מס?

ובכן, קודם כל חשוב לומר את הדבר הבא: החזרי מס ניתן לבקש עבור 6 השנים האחרונות בלבד ולא מעבר לכך. המשמעות היא, שכל עודף מס שכבר שילמתם לרשות המיסים לפני 7 שנים ויותר הוא עודף מס אבוד ולא תוכלו לבקש אותו חזרה. יחד עם זאת, 6 שנים אחרונות זה הרבה זמן ובמהלכן יכול עודף המס להצטבר לסכומים גבוהים מאוד שבהחלט כדאי לבחון. ואיך בוחנים? ובכן, למטרה זו אתם תזדקקו לשירותיו של גורם מקצועי בדמותו של משרד להחזרי מס ביפו. תהליך בחינת הזכאות להחזרי מס מתחיל בבדיקת כל תשלומי המס שבוצעו לרשויות במהלך 6 השנים האחרונות. בנוסף נבחנים שינויים במצב התעסוקתי, המשפחתי, הרפואי והאישי של המבקש. כך למשל, אם התפטרתם ממקום עבודה והתחלתם עבודה במקום חדש, אם השתנה היקף המשרה שלכם או השכר שלכם לכאן או לכאן, אם התגרשתם, אם הבאתם ילדים לעולם, אם נפצעתם או עברתם ניתוח כלשהו, כל פרט כזה אתם רוצים לדווח למשרד הבודק את זכאותכם. כל שינוי כזה יכול לכלול עילה להטבת מס ואם לא ניצלתם את ההטבה הזאת, הרי שמגיעים לכם החזרי מס. הבדיקה עצמה מבוצעת בדרך כלל באמצעות טפסי 106 המרכזים את סך ההכנסות שלכם לשנת מס ואת כל תשלומי המס שביצעתם. במידה ואתם עצמאיים, יידרשו הדו"חות השנתיים שערך עבורכם רואה החשבון שלכם.

מה שחשוב בתהליך הוא, שתקבלו מידע מלא לגבי כל האירועים שיכולים להוביל לתשלום מס עודף ותבדקו היטב האם ישנם אירועים כאלה שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם. לעניין זה, יהיה עליכם למלא שאלון שיספק לכם משרד להחזרי מס ביפו בו תצטרכו לכתוב מהו מצבכם האישי, המשפחתי, הרפואי והתעסוקתי, לציין שינויים שחלו בכל אחד מהתחומים הללו בשנים האחרונות וכן הלאה. לרוב, שאלונים אלה בנויים בצורה כזאת שתבטיח כי כל שינוי יוזכר בהם וכי גם אם שכחתם דבר מה, הוא יעלה מתוך התשובות שתתנו בשאלון.

משרד להחזרי מס ביפו – לגבי אילו סוגי מס ניתן לבקש החזרי מס?

מרבית האירועים של החזרי מס מתרחשים סביב חבות מס למס הכנסה. זהו למעשה המס המורכב ביותר בישראל, שכן הוא מס שנקבע על פי מדרגות הכנסה ועליו חלות נקודות הזכות שעליהן מתבססת מדיניות הטבות המס של מדינת ישראל. במילים אחרות, אם מגיעה לכם הטבת מס בגין שינויים כלשהו במצבכם המשפחתי למשל, הרי שהטבה זו תבוא לידי ביטוי בחבות מס ההכנסה שלכם. מהסיבה הזאת, מרבית המקרים של החזרי מס נוגעים למס הכנסה ויחד עם זאת, זהו לא המס היחיד שבגינו ייתכנו מצבים של מס עודף המעניק לכם את האפשרות לקבל החזרי מס.

החזרי מס קיימים גם במיסי הביטוח הלאומי והבריאות ומס שבח ואפילו במס קנייה, מכס ולמעשה בכל מס אחר. מן הסתם, בכל סוג של מס, הסיבות להיווצרות מצב של החזר מס הן שונות, אבל בכל סוג של מס יכול להיווצר מצב בו שילמתם מס גבוה יותר מזה שהייתם אמורים לשלם, גם כאשר מדובר במס שבח שאתם משלמים בגין תוספות בנייה או השבחת ערך הנכס שלכם וגם כאשר מדובר במס קנייה ששילמתם ממנו יתר על המידה או ששילמתם אותו על אף שאתם כלל לא נדרשים לשלם אותו. בתהליכים הרבים של גביית מיסים מאזרחי המדינה, יכולות להיווצר לא מעט טעויות. רשויות המס עושות הכל כדי להבטיח שהיקף הטעויות הללו יהיה נמוך ככל שניתן ואף דואגות לתקן את מרביתן ביוזמת הרשויות עצמן. יחד עם זאת, כאשר את הטעות מוצא האזרח וגם מצליח להוכיח את קיומה, המדינה מעניקה החזרי מס ללא עיכוב ואף משלמת אותם בתוספת ריבית והצמדה על פי חוק, כאמור עבור 6 השנים האחרונות בלבד.

משרד להחזרי מס ביפו – באילו מקרים כדאי לבדוק את עניין הזכאות שלכם להחזרי מס?

ובכן, התשובה היא כזאת: אם בשנים האחרונות עבדתם בעבודה מסודרת כשכירים, אפילו כעצמאיים ואם לא חלו שינויים מהותיים בחייכם, במצב בריאותכם, במצב התעסוקתי שלכם וברמת השכר שלכם, אתם יכולים בהחלט להניח שתשלומי המס שלכם הם מדויקים ואין כל עודף או חסר שנרשם לזכותכם או לחובתכם. יחד עם זאת, בכל מקרה אחר ומכיוון שישנם המון מקרים שיכולים ליפול תחת הקטגוריה של "אחר" לעניין זה, אתם רוצים בהחלט למצוא משרד להחזרי מס ביפו ולהתחיל תהליך של בדיקת הזכאות שלכם להחזרי מס. לעניין זה, גם אם רכשתם דירה או ערכתם שיפוץ מקיף בבית, שבגינו נדרשתם להוציא היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה או שמסיבה כלשהי יצא לכם לשלם סכום גבוה של מס קנייה או מכס, גם במקרים אלה אתם רוצים לפחות לבחון את האפשרות שאתם אולי זכאים להחזרי מס ואת זה כאמור, תוכלו לעשות באמצעות משרד להחזרי מס ביפו.

אז איך מוצאים את המשרד המתאים למשימה?

ובכן, בישראל פועלות כמה וכמה חברות המתמחות בבדיקת הזכאות להחזרי מס. כל אחד יכול לפנות לחברות האלה ולעבור את התהליך הנדרש. משרד להחזרי מס ביפו יבקש מכם תחילה את המסמכים הראשוניים לצורך בדיקה ראשונית ועל בסיסה יוחלט האם להעמיק את הבדיקה הלאה. שלב זה של בדיקה ראשונית מבוצע בדרך כלל ללא עלות עבורכם ולכן אין שום מגבלה לערוך אותו. מאחר וחברות אלה גובות את השכר שלהן כאחוז מהחזרי המס המגיעים לכם, הן רוצות לוודא שאכן משתלם להן להעמיק הלאה במקרה שלכם. זאת אומרת שאם הבדיקה הראשונית העלתה הסתברות ראויה להמשך התהליך, אתם בהחלט יכולים לצפות לכך שיהיו החזרי מס בסוף התהליך ולהיפך.

מן הסתם, תמיד כדאי לחפש משרד להחזרי מס ביפו עליו אתם יכולים לקבל המלצות מחברים, בני משפחה, מכרים, שכנים או קולגות במקום העבודה ואם אתם יכולים להשיג גם חוות דעת מקצועית מרואה חשבון או מנהל חשבונות שאתם מכירים, זה אפילו עוד יותר טוב. שימו לב שבתום התהליך ייגבה מכם שיעור מסוים כעמלה על העבודה שעשה למענכם המשרד, אך בכל מקרה מדובר בכסף נקי שנכנס לחשבון שלכם ושהוא שלכם במלוא מובן המילה.

אנו שומעים פעמים רבות על כך שעסקים קטנים וגדולים, חברות ועסקים מורשים זכאים להחזרי מס. מה בנוגע לשכיר הפשוט? רבים מהשכירים אינם מודעים לכך שהם זכאים להחזר מס מסיבות כאלה ואחרות, ואותו עודף אשר נשאר אצל רשות המיסים עובר לקופת המדינה. לשכיר יש עד שש שנים לדרוש את כספו חזרה, כמובן שאף אחד לא יבוא ויודיע לכם שיש לכם זכות ברשות המיסים, אתם צריכים לדאוג להחזר הכסף שלכם בעצמכם.

ניכוי שגוי – החזרי מס לשכירים – על מה ולמה? 

הבעיה הנפוצה ביותר בקרב שכירים הוא מקרה בו מנוכה משכרו של העובד מס הכנסה בשיעור גבוה יותר ממה שעליו לשלם על פי דרגת המס בה הוא נמצא. חישוב המס מושפע מההכנסות שלכם בשנה הקודמת ושיעור ההכנסות שלנו בשנה הנוכחית בהתאם לגובה המשכורת שלנו. כל שינוי אשר מתרחש במהלך השנה הנוכחית אינו משפיע על גובה המס שלכם, ובמקרה כזה עליכם להיות ערניים. אמנם מס הכנסה מחושב על פי ההכנסה השנתית, אך כל חודש בחודשו אנו נפריש מס הכנסה מהמשכורת שלנו, לעיתים נוצר פער בין ההכנסה לבין גובה המס אותו אתם משלמים, במקרים כאלה הינכם זכאים להחזר מס.

דוגמאות – החזרי מס לשכירים – על מה ולמה? 

על מנת שתוכלו לקבל אומדן על מצבים בהם שכיר זכאי לקבל החזר מס מרשות המיסים, ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות נפוצות שלרוב אינן מטופלות על ידי השכיר.

למה לא כולם עושים את זה – החזרי מס לשכירים – על מה ולמה?

אוקיי, זה נשמע טוב מדי… אבל כאן מתחילה הבעיה. למה לא כולם מגישים בקשה להחזר מס אם כולם זכאים? הבעיה היא התהליך הבירוקרטי מול רשות המיסים. מדובר על תהליך ארוך הכרוך בהוצאת טפסים ואסמכתאות, במיוחד כאשר אנו רוצים לדרוש זכאות למס עבור שנים קודמות. מס הכנסה אינו פותח את שעריו בחום עבור כל מי שדורש החזר מס, לעיתים אפילו נראה כי הוא מקשה על הדורשים. פה מגיעה ההתמדה שלכם, זכרו שאתם זכאים למאות ואלפי שקלים בשנה, המון כסף שיכול לעזור לכם. 

לא נשלה אתכם, אפשר להתמודד לבד מול רשות המיסים, אך ההתמודדות קשה מאוד. תוכלו לבחור להתמודד מול רשות המיסים לבד, או לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בהחזרי מס, חברה זו תדאג שהתהליך יהיה הרבה יותר מהיר ופשוט עם מינימום מעורבות מצידכם. בין אם אתם פועלים לבד או דרך חברה, חשוב לא לוותר ולדרוש את מה שמגיע לכם. בדקו את הזכאות שלכם, ולאחר מכן התחילו בתהליך.

החזרי מס לשכירים – משלמים מיסים גבוהים? ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס של אלפי שקלים בכל שנה!

שכירים? ייתכן שגם אתם זכאים לקבלת החזרי מס על סך אלפי שקלים מידי שנה. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם להעריך האם אתם אכן זכאים קבלת החזרי מס לשכירים, נכיר את האפשרות לבדוק זאת באופן רשמי וכן את תנאי התשלום במידה ואכן נמצא ששילמתם מיסים שלא לצורך. אז אם גם אתם משלמים מיסים מידי חודש ולא יודעים כמה אתם אמורים לשלם, השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

הסיבה המרכזית בגינה שכירים רבים בישראל מקבלים החזרי מס מידי שנה

ראשית, חשוב לדעת כי מתן החזר מס לשכירים מתבצע לאחר תשלום עודף של העובד. לא אחת קורה שנוצרים פערים בין תשלום המס בפועל לבין תשלום המס הנדרש על בסיס חישוב השכר השנתי של כל עובד. במילים אחרות, עובדים רבים משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם, מה שמזכה אותם בקבלת החזרי מס לשכירים המלצות. חוששים שגם אתם משלמים יותר מידי? בפסקה הבאה תכירו את הדרך הפשוטה לבדוק זאת.

כך תדעו אם גם אתם משלמים מיסים גבוהים מידי וזראים לקבלת החזרים – בדיקה אינטרנטית פשוטה

רוצים לבדוק אם גם אתם משלמים או שילמתם בעבר מיסים שלא לצורך? כל שעליכם לעשות זה להשלים את פרטי תעודת הזהות שלכם דרך הרשת לבדיקה אינטרנטית. הבדיקה האינטרנטית פשוטה למדי ומאפשרת לכל דורש לבחון את מצבו מבחינת תשלומי המיסים תוך מספר רגעים בודדים. השלמתם את שלבי הבדיקה ברשת? המתינו לתוצאות.

איך מחשבים כמה מיסים אתם צריכים לשלם? הכירו את שיטת החישוב שגורמת לאי דיוקים רבים

נקודה נוספת שאתם חייבים להכיר היא אופן חישוב ניכויי המיסים ממשכורתו של כל עובד. שיטת ניכויי המס היא הגורם המרכזי לכך שעובדים שכירים רבים משלמים מיסים גבוהים יותר מאלה שהם אמורים לשלם ללא ידיעתם. תחילה חשוב להבין כי תשלומי המס נקבעים לפי המשכורת השנתית ולא החודשית. רשות המיסים מעריכה כמה כל עובד שכיר ירוויח בסיום השנה ועל בסיס זה גוזרת את החוב השנתי ל 12 תשלומים בכל חודש. השיטה הפשוטה בעזרתה היא מעריכה נכון – הכפלת השכר החודשי סכמות חודשי העבודה במהלך השנה. כך עובד שמשתכר בכ 20,000 שקלים מידי חודש, יהיה צפוי להרוויח כ 240,000 שקלים בתום השנה (משכורתו החודשית כפול 12 חודשי עבודה).

הסיבות השכיחות בגינן שכירים רבים משלמים יותר – פגיעה בשכר החודשי או אי ניצולן של נקודות זיכוי

כל סטייה בשכר החודשי, בכמות שעות העבודה או במספר חודשי העבודה במהלך הנשה תביא לסטייה בהכנסה החודשית ותיצור פער בין הערכת רשות המיסים לבין הרווחים בפועל. במצב זה עובדים רבים נאלצים לשלם יותר שלא לצורך. לכן, עובדים רבים נהנים מאפשרות לקבל החזרי מס הכנסה לשכירים. זיבה נוספת בגינה שכירים ועצמאיים רבים זכאים לקבל החזרי מז היא אי שימוש בנקודות זיכוי. המדינה מעניקה לרבים נקודות זיכוי המשמשות כהנחה בתשלומי המיסים. אתם זכאים לנקודת זיכוי ולא קיבלתם את ההנחה? תוכלו לקבל על כך החזרי מס הכנסה, בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים.

החזרים רטרואקטיבית – עד 6 שנים אחורה

חשוב לדעת כי ניתן לקבל את ההחזרים עד 6 שנים רטרואקטיבית מסיום שנת המס. לכן, גם אם פער המס שלכם חל לפני מספר שנים, אל תתייאשו מלקבל את כל המגיע לכם בחזרה. החזרי המס מוענקים בתוספת ריבית של 4% על כל שנה.

אין ספק שהנושא של החזרי מס הוא דבר ששכירים רבים כלל לא רוצים להתעסק עימו לאור העובדה שהוא דורש הרבה מאוד בירוקרטיה וטופסולוגיה. אך בסופו של דבר החזרי המס עשויים להגיע גם לסכומים של אלפי שקלים בשנה ולכן כן חשוב לעשות את התהליך בזה למרות העובדה שהוא ארוך, צורך עבודה ולעיתים ארוך ומייגע. הרי בסופו של יום אנו נקבל חזרה ממס הכנסה את הכסף שאנו זכאים לו ומגיע לנו. ישנם מספר דרכים לבצע את הפעולה של החזרי מס ובמאמר הבא נסביר לכם על שתי הדרכים. הדרך הראשונה היא החזרי מס לשכירים באופן עצמאי כאשר הדרך השנייה היא החזרי מס לשכירים על ידי חברה המתמחה בנושא של החזרי מס.

ראו גם: החזרי מס לשכירים באופן עצמאי.

כיצד מתבצעים החזרי מס לשכירים באופן עצמאי ?

אז כפי שציינו קודם לכן, בשביל לבצע את הפרוצדורה של החזרי מס לשכירים באופן עצמאי עליכם לעבור מספר שלבים כאשר קודם כל עליכם למלא טופס ייעודי להחזרי מס עם כל הפרטים עשלכם. חשוב למלא את בטופס בזה בצורה מדוקדקת כי כל טעות שנעשה עלולה לגרור החזרה של הבקשה חזרה אלינו עם דרישה למלא את הנתונים שוב בצורה מדוייקת יותר.

חלק מהשאלות יהיו סביב המצב המשפחתי שלנו, מקום מגורים, תארים שעשינו בזמן האחרון ועוד מספר נקודות שבגינן אנו עלולים להיות זכאים לנקודות מס וכתוצאה מכך להחזר כספי. לאחר שאספנו את כל המסמכים הרלוונטיים וגם מילאנו את הטפסים לטובת העניין נוכל ללכת לפקיד השומה האחראי על מקום מגורינו ולהגיש את הבקשה בצורה פיזית דרכו. משך הבקשה לוקח בדרך כלל מספר חודשים כך שאין מה לדאוג אם אתם לא מקבלים את הכסף לאחר זמן מה. כפי שכבר ציינו רבים מבצעים החזרי מס לשכירים באופן עצמאי, אך זה כרוך בלא מעט התעסקות שאפשר למנוע אם נעשה זאת בדרך השנייה וזה באמצעות חברה שמתמחה בנושא של החזרי מס.

כיצד מבצעים החזרי מס לשכירים באמצעות חברה ?

אז כאמור כמו כל שירות כיום שמתבצע באופן מקוון כך גם השירות של החזרי מס מקוון שכן אותן חברות מבינות כי אין לכולם זמן לבצע את החזרי המס הללו בעצמם כן התהליך דורש זמן והתעסקות וייתכן כי באופן עצמאי לא נעשה את תהליך בצורה נכונה.

לכן, קיימות בשוק חברות שמבצעות את התהליך הזה עבורכם כאשר ממש כמו קניות אונליין מהבית, אין כל צורך לעזוב את הבית או להגיע אל המשרד של החברה בכדי לבצע את התהליך. תחילה תדרשו למלא פרטים אישיים ותיבדק הפנייה שלכם באם אתם זכאים להחזרי מס. לאחר מכן תתבקשו למלא טופס להחזרי מס, או בשמו השני טופס 135 ולשלוח אותו לחברה כאשר במקביל חשוב מאוד לצרך כל מסמך שתומך בנתונים הללו, שכן אם למשל עשיתם קורס או תואר שמזכה אתכם בנקודות זכות, עליכם לצרף אישור לימודים או תעודת גמר של התואר. לאחר שהחברה תעבד את כל הנתונים הם ישלחו להם טופס אלקטרוני שעליו תצטרכו לחתום ולאחר מכן הבקשה תוגש בשמכם על ידי החברה.

יש לציין כי כל המסמכים נשלחים בפלטפורמה אלקטרונית ולכן אין צורך להגיע כלל למשרד אלא רק לשלוח הכל במייל. את הכסף של החזרי המס אתם תראו באופן ישיר בחשבון הבנק שלכם כאשר בדרך כלל יחלפו כשלושה חודשים עד שתהליך יושלם באופן מלא ותקבלו את הכסף, אך בהחלט ייתכן ובתהליך יתקצר מעט או יתארך אם יהיה צורך במילוי נוסף של טפסים ושליחת מסמכים.

Exit mobile version