ניכוי מס הוא עניין משמעותי עבור בעלי עסקים. לעיתים חבות המס היא זו שמכריעה בין רווחיות לאי רווחיות של העסק. בדיוק לכן חשוב כל כך לדעת את כללי החוק ולהתנהל בהתאם לכך, זו הדרך היחידה לחסוך בתשלומי מיסים ולהגדיל את רף הרווח של העסק, על פי החוק, כמובן. כאן נשאלת השאלה – האם היא כסא מנהלים ייחשב להוצאה של העסק? האם העלות של הכסא כמו גם יתר הציוד המשרדי הינו הוצאה שנועדה לשם יצירת הכנסה בבית העסק?
הוצאות לציוד משרדי מוכרות כהוצאות להחזרי מס
בגדול ניתן לומר בוודאות כי אכן, הוצאות בגין רכישת ציוד משרדי הינן הוצאות שמוכרות לגבי החזר מס. מה שאומר שכאשר מגישים את הדו"ח השנתי – עבור עוסקים פטורים, או את הדו"ח הדו חודשי עבור עוסקים מורשים, ניתן להוסיף את המחיר ששולם עבור הכסא המשרדי לרשימת ההוצאות. אז בין אם רכשתם כסאות מנהלים חדשים למשרד ובין אם הצטיידתם בציוד משרדי אחר – זכרו לשמור על החשבונית ולצרף את ההוצאה הזו לרשימת ההוצאות.
ניהול נכון של רישום ההכנסות וההוצאות
היות וכל בעל עסק חייב להגיש דיווח בו יפורטו ההכנסות לצד ההוצאות שלו, חשוב מאוד לפעול באופן מחושב ושקול ולשמור את המסמכים הרלוונטיים בצורה מסודרת. מרבית בעלי העסקים בישראל יבחרו לנהל את החשבונות שלהם בליווי מקצועי של רואה חשבון או יועץ מס, זאת כדי להבטיח כי העסק ממצה את הזכויות שלו, ולא מאופיין בהוצאות לא נחוצות בגין תשלומי מיסים מיותרים וכדומה. אז אם אתם שוקלים להתחדש ולרכוש לכם כסא מנהלים מעור זכרו כי ההוצאה הזו עשויה להיות נכונה עבורכם, ובמיוחד אם אתם צריכים לדווח על הוצאות נוספות כדי להפחית את הסכומים עליהם אתם חייבים בתשלומי המס.
כסא נוח במשרד = שעות עבודה נוחות ומניבות יותר
לא לחינם חשוב להשקיע בכסא מנהלים נוח ואיכותי, כאשר העובד יושב בנוחות על הכסא שלו, כשהוא נהנה מתנוחה נעימה ואפילו מפנקת, שעות העבודה שלו יעילות ומניבות יותר. כך שמלבד להחזר המס בגין ההוצאה, הכסא מאפשר לעסק להרוויח יותר!