Site icon פורטל מיסים

מעוניינים לקבל משכנתא עם הכוונה? מדריך למתחילים

קרדיט תמונה: freepik

זהו לא סוד שעולם הנדל"ן בישראל משגשג ותופס תאוצה משנה לשנה והעליה באחוזי הביקוש לרכישת דירה נמצאת במגמה חיובית ברוב השנים האחרונות. מי שחשב שהקורונה תפגע במחירי הדיור בישראל כנראה שטעה והמציאות בשטח מציגה תוצאה שונה לחלוטין.

 

דירה למגורים או דירה להשקעה?

נכס נדל"ן בישראל יכול להיות עסקה די חיובית, בעזרת מדריך משכנתאות אמין זוגות ובעלי משפחה אשר רכשו דירה או  דירות לפני כ5 שנים מוצאים את עצמם עם נכס שהכפיל את עצמו בשווי מחיר וכיום ניתן למכור את הדירה או הבית כפליים מהמחיר אותו רכשו בהתחלה. כיום, ניתן לקבל תנאים מעולים בתהליך קבלת משכנתא לזוגות צעירים וכתוצאה מכך לא מעט זוגות מוצאים את עצמם בדילמה האם כדאי לקנות דירה למגורים ולגור בה, או לרכוש נכס נדל"ן לטובת השקעה ורווחים עתידיים בטווח הקצר או הארוך. לכל מטרה יש את האסטרטגיה שלה ויחד עם זאת אופי ההשקעה מלווה בתהליכים שונים ובמימון כספי לטובת רווח עתידי.

 

היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן?

כשמדובר על השקעה בדירות מגורים הטרנד החם של 2022 הוא השקעות באזור הצפון בעיקר. לאחר התייעצות עם יועץ משכנתאות בחיפה ובנוסף חקרנו על מדריך משכנתאות של קולגה בתחום המשכנתאות, הצלחנו לגבש דעה – כיום יעדי ההשקעות הרווחיים לטווח הקצר הם באזור חיפה והקריות והתוצאות נמצאות בשטח. השינוים שהולכים להתבצע באזורים אלו, בנוסף, שינוי מיקום הנמל ובתי הזיקוק מהווים הזדמנויות חדשות לרכישת קרקעות מגורים בעתיד באזור הצפוני של חיפה. המחירים שעדיין ניתן למצוא באזורים אלו מעניקים אפשרויות השקעה לא רק בכנס יחיד ובודד אלה במספר נכסים במקביל, המחירים באזורי הצפון עדיין נוחים בטווח הכלכלי אך גם זה עניין של זמן. התייעצות עם יועץ משכנתאות בחיפה הוא תהליך שחשוב ליישם לפני שניגשים לפרויקט מסוג זה, איש מקצוע שמכיר את האזור ויודע את הדינמיקה של שוק הנדל"ן יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בהלוואת משכנתא לטובת השקעה.

 

איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא?

אחד הנושאים החשובים בלקיחת משכנתא הוא המגבלות הקיימות וזה נושא שכמובן מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות בחיפה או בקריאה של מדריך משכנתאות כזה או אחר במדיה ובאתרי ממשלתיים. אחד הפרמטרים אותם כדאי להכיר הוא המימון המקסימלי אותו הבנק רשאי להעניק למבקש הלוואת המשכנתא ועל זה נרחיב בפסקה הבאה.

 

גובה המימון המקסימלי העומד לרשות הבנק עבור משכנתא

 

תקופת הלוואת המשכנתא

לאחר התייעצות עם יועץ משכנתאות ומחקרים מקצועיים של אנשי מקצוע בתחום המשכנתאות ניתן להסיק מסקנה די ברורה, תקופת ההלוואה חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י גורם מוסמך ובעל ניסיון בתחום המשכנתאות, אתם לא מעוניינים הריי לשלם לבנק כסף מיותר לאורך שנים ארוכות והרוב לטובת הריבית.

 

הלוואה בריבית הפריים

חשוב להכיר את נושא הלוואה בריבית הפריים. בנק ישראל עדכן וביטל את המגבלה אשר קבעה שלא ניתן לקבל הלוואה העולה על 33% במסלול הלוואה בו הריבית עלולה להשתנות במהלך 5 שנים הקרובות. חשוב לחלק את נושא הסרת ההגבלות ל2:

 

מה ניתן להסיק מהסרת ההגבלות אלו?

כמו שאתם מבינים, כתוצאה מהסרת ההגבלות ניתן כיום לקחת עד שני שליש 66% מגובה המשכנתא אשר אופי ההלוואה הוא עם ריבית משתנה, הסרת ההגבלה מתייחסת בנוסף לתדירות שבה משתנה הריבית ואין הגבלה על כך נכון לעצם היום הזה.

 

סיכום

לקיחת משכנתא מהבנק מהווה תהליך מורכב והוא מיועד אך ורק לבעלי ניסיון, אם שמעתם בעצתנו והחלטם להשקיע בדירה בצפון תוכלו להיעזר עם יועץ משכנתאות בחיפה וכך תוכלו לקבל את מלוא ההסבר והוא ישמש אותכם להיות מדריך משכנתאות אישי ואנושי. בנוסף, אם אתם זוגות צעירים ויש חששות מתהליך מורכב במיוחד מסיבה זו חשוב לפנות לאיש מקצוע על מנת לקבל את ההדרכה המלאה אודות משכנתא לזוגות צעירים. המטרה היא  שתוכלו לשלם את הסכום הנמוך ביותר בפריסה לאורך שנים בהם תוכלו לעמוד בתשלום המשכנתא ללא בעיות.

 

לאור התנודה החזקה במגמת לקיחת משכנתאות חשוב לנו להבהיר – לפני רכישת דירה עדיף להיעזר עם מדריך משכנתאות מקצועי של איש מקצוע אמין, ואם אתם הקוראים נמצאים בסטטוס "זוגות צעירים" אנו ממליצים לכם לברר על משכנתא לזוגות צעירים ולחסוך עשרות ולפעמים גם מאות אלפי שקלים, תודו לנו אחר כך.

Exit mobile version