פורטל מיסים

המדריך הסודי של כל המושגים שתשמעו בדרך למשכנתא

החלטתם לרכוש דירה או כל נכס נדל"ני אחר, אבל אין לכם את כל סכום הכסף הדרוש,  הצטרפו אל מאות אלפי האנשים בשנה אשר רוכשים נכסים נדל"ניים בעזרת המשכנתא.

בדרך אל המשכנתא תפגשו מושגים רבים וחשובים הקשורים לנושא המשכנתא, את רובם אתם כנראה לא מכירים.

אז רגע לפני שאתם מתבלבלים בין כל המונחים החדשים, אנחנו מגישים לכם את רשימת המושגים שחובה להכיר בדרך למשכנתא.

 

10 מושגים חשובים – באדיבות "חברת איתנים", החברה המובילה בענף המשכנתאות

מדד מחירים לצרכן – זהו כלי שמטרתו לבדוק את השינוי ברמת המחירים במשק. את השינוי בודקים בעזרת סל מוצרים הכולל מאה מוצרי יסוד כמו מחירי הפירות והירקות, מחירי הדיור ועוד הנבדק על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אחת לחודש, בכל החמישה עשר בחודש, מפרסמת הלשכה המרכזית את השינוי במחירים.

כאשר לוקחים משכנתא יש מסלולים שונים. יש מסלולים שבהם הריבית קבועה ויש מסלולים שבהם היא צמודה למדד המחירים לצרכן. ההחלטה באיזה מסלול לבחור תלויה המספר פרמטרים, יועץ משכנתאות מומלץ ותיק ומנוסה ידע לבחור עבורכם את המסלול המתאים ביותר.

אישור עקרוני לקבלת משכנתא זהו תהליך שבו הבנק מאשר באופן עקרוני את הזכאות שלכם לקבלת משכנתא. כדי לקבל את האישור יש להגיש לבנק מסמכים שונים וביניהם, צילום תעודת זהות, תלושי משכורת, פרוט הלוואות, נסח טאבו ועוד. בדרך כלל האישור העקרוני תקף לשלושה חודשים.

תעודת זכאות למשכנתא זוהי תעודה המונפקת מטעם משרד הבינוי והשיכון דרך הבנקים למשכנתאות. תעודת הזכאות מאפשרת לקחת משכנתא בתנאים מועדפים בהתאם לקריטריונים אשר נקבעו על ידי משרד השיכון והבינוי.

אחוזי המימון של המשכנתא זה היחס בין סכום הכסף שתקבלו מהבנק לבין שווי הנכס או במילים פשוטות יותר כמה אחוזים מהרכישה תכסה המשכנתא. הבנקים מחלקים את אחוזי המימון לשלוש דרגות וככל שאחוז המימון גבוה יותר, כך גם הריבית תהיה יקרה יותר.

כיום הבנקים נוטים לתת משכנתאות בגובה של שישים עד שבעים וחמישה אחוז מערך הנכס, ומי שצריך מימון גבוה יותר יכול לקבל מימון נוסף בביטוח משכנתא הנקרא EMI

גרירת משכנתא זהו תהליך שבו לוקח המשכנתא גורר את המשכנתא שניתנה לו  בעבר אל נכס חדש. כאשר אתם גוררים את המשכנתא הקיימת אל הנכס החדש זו הזדמנות לבדוק האם כדאי לעשות מחזור משכנתא.

פירעון מוקדם – כל בעל משכנתא זכאי להחזיר לבנק בתשלום אחד את כל הסכום של המשכנתא שנותר לתשלום או רק חלק מהסכום במטרה להקטין את גובה ההחזר החודשי או לקצר את משך ההלוואה.

עמלת פירעון מוקדם נועדה להגן על הבנקים במקרה שנוטל המשכנתא מעוניין לסלק את המשכנתא לפני מועד סיום ההלוואה או למחזר אותה ולהמיר את המשכנתא הקיימת במשכנתא חדשה בתנאים טובים יותר. כאשר פורעים רק חלק מהמשכנתא עמלת הפירעון תחושב בהתאם לחלק היחסי של הפירעון.

שימו לב: לא כל בנק גובה עמלת פירעון מוקדם וגובה העמלה שונה מבנק לבנק. לכן כאשר אתם חותמים חוזה למשכנתא בדקו האם תידרשו לשלם את העמלה ומהו גובה העמלה.

לוח סילוקין זו טבלה אשר מפרטת את מספר התשלומים של המשכנתא שעלינו לפרוע, את התאריך של כל תשלום ואת גובה התשלום. בנוסף, הטבלה תפרט גם כמה כסף מתוך התשלום החודשי יופנה להחזר הקרן וכמה כסף לתשלום הריבית.

לוח שפיצר ולוח קרן שווה הם שני לוחות סילוקין של המשכנתא. לוח שפיצר הוא לוח שבו הפירעון מושב מראש כך שההחזר החודשי יהיה אחיד כל חודש. בלוח קרן שווה הלווה מסלק לאורך תקופת ההלוואה את אותה הקרן והריבית משולמת רק על יתרת הקרן.

לוח שפיצר מעניק ללווים ודאות רבה ונחשב לנפוץ ולפופולארי בין הלווים, אך ככל שמשך הלוואה ארוך יותר, סכום הקרן יקטן באופן איטי, ולכן תשלום הריבית על הסכום יהיה גבוה בכל חודש.

בלוח קרן שווה, הדבר הקבוע במשך תקופת החזר ההלוואה הוא התשלום עבור הקרן. לאורך הזמן כאשר סכומים משמעותיים מהקרן ייפרעו גם תשלום הריבית יפחת ויחד אתו גם גובה ההחזר החודשי. לוח קרן מתאים לווים שמרוויחים הרבה ויכולים לשלם בתקופה הראשונה החזרים חודשיים גבוהים ובכך יצליחו להפחית משמעותית את תשלומי הריבית והעלות הכוללת של המשכנתא תהיה זולה יותר.

יועץ משכנתאות פרטי הוא יועץ אובייקטיבי שאינו מחויב לאף גוף בנקאי, אלא רק לכם. היועץ יבנה לכם תכנית משכנתא המותאמת באופן אישי למצבכם הפיננסי, לדרישות ולצרכים שלכם. הדרך שבה הוא יבנה לכם את מסלול המשכנתא תחסוך לכם סכומי כסף גבוהים בעלויות המשכנתא.

מחפשים יועץ משכנתא אמין, מקצועי ואחראי, צרו קשר! במשך שנות הפעילות שלנו הצלחנו לחסוך ללקוחותינו מיליוני שקלים בעלויות המשכנתא, נצליח לעזור גם לכם!

 

איתנים פיננסיים

 

 

Exit mobile version