פורטל מיסים

פטור ממס הכנסה- כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו

 

 

כאשר אתם מסיימים את עבודתכם בגין פיטורין, אתם זכאים לתשלום פיצויים, כלומר כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו. כספי הפיצויים מובילים לפטור מס. כספי הפיצויים יהוו אחוז משכרו של העובד, בממוצע 7%. ישנם מקרים, בהם תהיו מחוייבים לשלם מס על כספי הפיצויים. מה זה אומר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

פטור ממס הכנסה- כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו- מתי חייבים במס?

ישנם שני מקרים בהם העובד יחוייב בתשלום מס על כספי הפיצויים.

יש לקחת בחשבון, שבשני המקרים, יכול להיות מצב בו המס יוביל לחיוב גבוה מידי. במקרה כזה, תוכלו לפרוס את כספי הפיצויים שלכם על פי בחירתכם. אך שימו לב כי הסכום החודשי שתרוויחו מדמי הפיצויים, יוסף להכנסה השנתית של אותה השנה. 

פטור ממס הכנסה- כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו 

פריסת התשלום

הבעיה המרכזית בתשלום של כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו, היא שהדבר מוביל לקפיצה גבוהה במדרגת המס. לכן, על מנת שלא יקרה מצב כזה בו יגבו מאתנו תשלומים גבוהים לרשויות, יש אפשרות בפריסת התשלום. ההמלצה היא לפרוס את התשלומים על גבי כמה שנים. דמי פיצויים ניתנים לפריסה על גבי 6 שנים, מקסימום, בהתאם לגובה דמי הפיצויים ולתקופת ההעסקה שלכם במקום העבודה. פריסת התשלומים ניתנת קדימה ואחורה. ההמלצה היא לבצע את הפריסה קדימה בלבד, על מנת להציב ירידה בהכנסה החודשית. אך, במקרים בהם שכרכם היה נמוך בעבר, הפריסה אחורה תהיה עדיפה. 

פטור ממס הכנסה- כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו-  החזר מס

חשוב להבין, שיש סיכוי גבוה בו הנכם זכאים לפטור ממס הכנסה עבור כספים המשולמים לעובדפטור ממס הכנסה- כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו-  החזר מס בסיום העסקתו. כלומר, עבור כספי הפיצויים. לשם כך תאלצו לברר זאת מול פקיד שומה שקובע את גובה המס על פי פרמטרים שונים. כאשר אתם חושדים שחבות המס גבוהה מדי, אז תוכלו לבקש החזר מס עבור כספים המשולמים לעובד בסיום העסקתו. לשם כך עליכם להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. את הבקשה תוכלו להגיש באופן עצמאי או על בסיוע של חברות מקצועיות. בנוסף לבקשה יש לצרף מסמכים וטפסים מתאימים שיתמכו בבקשה שלכם. לכן, במידה ואינכם בקיאים במסמכים הנדרשים, מומלץ לפנות לחברה מקצועית. חברה מקצועית תבחן האם קיימים חובות במס הכנסה תחת שמכם (בתקופה הנבדקת- 6 שנים אחורנית מקסימום). היא תעזור לכם לאתר את הטפסים הנדרשים לבדיקה. בנוסף, החברה המקצועית תפנה אתכם לגופים המתאימים שדרכם תוכלו להשיג את מגוון הטפסים הנדרשים לבדיקה. 

שתי נקודות חשובות-

Exit mobile version