Site icon פורטל מיסים

ניכוי מס – כל הדרכים להגשת הטופס

קרדיט תמונה: freepik

מהו טופס 116 ומי צריך למלא אותו? כיצד אפשר למלא טופס 116 בצורה יעילה אונליין? האם תמיד בניכוי מס יש צורך ברואה חשבון? 

מי שעובד ביותר מעבודה אחת בטח כבר יודע שהוא צריך לקבל ניכוי מס, וכדי לעשות זאת עליו להגיש בקשה מתאימה לרשות המיסים. איך עושים זאת? באמצעות מילוי טופס 116. מי צריך להגיש את הטופס וכיצד עושים זאת? הנה מדריך מקוצר. 

 

מי צריך להגיש טופס 116 ומהו בכלל? 

כל עובד שכיר או גמלאי שיש להם יותר ממקור הכנסה אחד יכולים להגיש טופס 116. מדובר על טופס בקשה להקלה ותיאום בחישוב ניכוי המס על ידי פקיד שומה. זו לא חובה אך אין ספק שכל מי שזכאי להגיש את הטופס כדאי שיעשה זאת, אחרת ינוכה לו המס המרבי מהמשכורת והוא למעשה יעבוד כמעט בחינם באחת מעבודותיו. אם לא די בכך, אם יעשה את חישוב המס ויבקש אותו בחזרה, הוא יוכל לעשות זאת רק בסיום אותה שנת מס, כך שלעיתים קרובות ניתן לראות אנשים שמחכים חודשים ארוכים ואף שנה שלמה עד שהם זוכים לראות את כספם בחזרה וגם אז יש צורך בהגשת בקשה מסודרת. 

כל כמה זמן ניתן להגיש את הטופס? 

את הטופס ניתן להגיש בכל זמן נתון שבו היה שינוי במקומות העבודה במהלך השנה וכאן נכנסת נוחות השימוש לפעולה באופן המשמעותי ביותר. רק דמיינו לכם מצב בו תעזרו בשירות יותר מכמה פעמים בשנה באמצעות רואה חשבון. היו כמה שינויים בשנה? ניתן בכל פעם להגיש את העדכון לאותו חודש. כל פעם אחרי שמגישים את העדכון מקבלים אסמכתא על כך, ואת אותה אסמכתא ניתן להציג למעסיקים השונים כדי למנוע מצב בו המס המרבי ינוכה מהשכר. 

כיצד ניתן להגיש את הטופס?

ניתן להגיש טופס 116 באמצעות רואה חשבון או באופן עצמאי. כיום ניתן להשיג טופס 116 מקוון לרכישה והוא משמש כיום ככלי עיקרי של אנשים רבים שיודעים כבר כיצד למלא את הטופס והם מעוניינים לעשות זאת בדרך הקלה, היעילה והזולה ביותר. הטופס המקוון כולל מילוי חמישה חלקים עיקריים – פרטים אישיים, פרטי הילדים, פירוט ההכנסות בשנת המס ופירוט הבקשה להקלת המס. כדאי להצטייד מבעוד מועד במספר תיק הניכויים של כל אחד מהעסקים כדי להקל על ההליך, כמו גם הפרטים של כל אחד מהעסקים. ההגשה עצמה אורכת כמה דקות ואין ספק שהגשת הבקשה עולה עשרת מונים על אי הגשתה. 

למה כדאי להשתמש בטופס מקוון? 

משנת 2021 ניתן לבצע תיאום מס מקוון, לפני כן כל תיאום מס הצריך מילוי של טפסים רבים והגעה לסניפי רשות המיסים. כחלק מהתייעלות דיגיטלית של משרדי הממשלה בכלל, רשות המיסים מציעה כיום לאנשים שירות מהיר, נוח וזמין במיוחד. עצם שליחת הטופס המקוון וקבלת האישור עליו יכולה לסייע רבות למנוע בירוקרטיה רבה שיכולה להשפיע באופן ישיר על גובה השכר שיתקבל מהעבודה. שערו כמה זה יכול להיות מתסכל לשלוח טופס לרשות המיסים ולגלות עם המשכורת הבאה שהנתונים כלל לא נקלטו כי הדפים הלכו לאיבוד היכן שהוא בדרך.

Exit mobile version