פורטל מיסים

משרד להחזרי מס בטירה

 

משרד להחזרי מס בטירהעל פי הדוחות של משרד האוצר עצמו, בקופת המדינה שוכבים עשרות מיליארדי שקלים המגיעים לישראלים כהחזרי מס ואין להם כל דורש. האם זה אומר שמדינת ישראל גובה יותר מס ממה שהיא אמורה לגבות מהאזרחים שלה? ומה עושים במקרים הללו?איך תדעו האם שילמתם מס גבוה יותר מאשר הייתם צריכים ומה עליכם לעשות כדי לקבל בחזרה את עודפי המס המגיעים לכם? האם תוכלו לבצע את התהליך לבדכם או שנדרש לכם איש מקצוע לעניין זה? האם תקבלו את החזרי המס עם ריבית והצמדה למדד?באילו סוגי מס ניתן לדרוש החזרי מס? האם יש דבר כזה משרד להחזרי מס בטירה ואיך מוצאים אותו? את התשובות על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

האם מדינת ישראל גובה יותר מדי מס מהאזרחים?

התשובה היא כן ולא. אם השאלה היא האם מדינת ישראל גובה בכוונה ובאופן שיטתי יותר מס ממה שהיא אמורה לגבות, אז התשובה היא לחלוטין לא. יחד עם זאת, ישנם מצבים, אובייקטיביים לחלוטין, שבהם עלולה להיות גביית יתר. הסיבה להיווצרות מצבים אלה היא דווקא הרצון של מדינת ישראל להקל את עול המס על האזרחים שמגיעים להם הקלות מס. לשם דוגמא: נניח שהייתם נשואים במשך מספר שנים והתגרשתם. בגירושים שלכם הפכתם לגרושים, הורים חד הוריים שמגיעה להם הטבת מס מעצם היותם חד הוריים. אם לא תעדכנו את רשויות המס על השינוי במצבכם האישי, הרי שלא תוכלו ליהנות מההטבה המגיעה לכם ובפועל תשלמו יותר מס ממה שאתם אמורים לשלם. למעשה, דוגמא זו משקפת את מרבית המקרים בהם נוצר תשלום עודף של מס, בגין אי מיצוי הטבות מס, מה שלאחר מכן מצריך שימוש בשירותיו של משרד להחזרי מס בטירה לצורך קבלת החזרי המס המגיעים לכם.

בכל מקרה, לא רק שמדינת ישראל לא גובה מס עודף באופן שיטתי מאזרחיה, אלא שהיא עושה מאמצים לא קטנים כדי להחזיר לכל אזרח את עודפי המס המגיעים לו. ישנם מקרים רבים בהם אזרחים מקבלים מכתב מרשות המיסים, בו מודיעה להם הרשות על כך שבחשבון הבנק שלהם יופקד סכום כסף בגין החזרי מס מבלי שהם עצמם היו כלל מודעים לכך שמגיעים להם החזרים אלה. העניין הוא שבניהול מערכת כל כך גדולה וכל כך מורכבת, ייתכנו מקרים בהם נוצר עודף גבייה ואתם רק רוצים לבדוק האם גם לכם מגיע.

 

 

אז מה עושים כדי לבדוק האם מגיע לכם החזר מס?

ובכן, קודם כל חשוב לומר את הדבר הבא: החזרי מס ניתן לבקש עבור 6 השנים האחרונות בלבד ולא מעבר לכך. המשמעות היא, שכל עודף מס שכבר שילמתם לרשות המיסים לפני 7 שנים ויותר הוא עודף מס אבוד ולא תוכלו לבקש אותו חזרה. יחד עם זאת, 6 שנים אחרונות זה הרבה זמן ובמהלכן יכול עודף המס להצטבר לסכומים גבוהים מאוד שבהחלט כדאי לבחון. ואיך בוחנים? ובכן, למטרה זו אתם תזדקקו לשירותיו של גורם מקצועי בדמותו של משרד להחזרי מס בטירה. תהליך בחינת הזכאות להחזרי מס מתחיל בבדיקת כל תשלומי המס שבוצעו לרשויות במהלך 6 השנים האחרונות. בנוסף נבחנים שינויים במצב התעסוקתי, המשפחתי, הרפואי והאישי של המבקש. כך למשל, אם התפטרתם ממקום עבודה והתחלתם עבודה במקום חדש, אם השתנה היקף המשרה שלכם או השכר שלכם לכאן או לכאן, אם התגרשתם, אם הבאתם ילדים לעולם, אם נפצעתם או עברתם ניתוח כלשהו, כל פרט כזה אתם רוצים לדווח למשרד הבודק את זכאותכם. כל שינוי כזה יכול לכלול עילה להטבת מס ואם לא ניצלתם את ההטבה הזאת, הרי שמגיעים לכם החזרי מס. הבדיקה עצמה מבוצעת בדרך כלל באמצעות טפסי 106 המרכזים את סך ההכנסות שלכם לשנת מס ואת כל תשלומי המס שביצעתם. במידה ואתם עצמאיים, יידרשו הדו"חות השנתיים שערך עבורכם רואה החשבון שלכם.

מה שחשוב בתהליך הוא, שתקבלו מידע מלא לגבי כל האירועים שיכולים להוביל לתשלום מס עודף ותבדקו היטב האם ישנם אירועים כאלה שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם. לעניין זה, יהיה עליכם למלא שאלון שיספק לכם משרד להחזרי מס בטירה בו תצטרכו לכתוב מהו מצבכם האישי, המשפחתי, הרפואי והתעסוקתי, לציין שינויים שחלו בכל אחד מהתחומים הללו בשנים האחרונות וכן הלאה. לרוב, שאלונים אלה בנויים בצורה כזאת שתבטיח כי כל שינוי יוזכר בהם וכי גם אם שכחתם דבר מה, הוא יעלה מתוך התשובות שתתנו בשאלון.

 

משרד להחזרי מס בטירה – לגבי אילו סוגי מס ניתן לבקש החזרי מס?

מרבית האירועים של החזרי מס מתרחשים סביב חבות מס למס הכנסה. זהו למעשה המס המורכב ביותר בישראל, שכן הוא מס שנקבע על פי מדרגות הכנסה ועליו חלות נקודות הזכות שעליהן מתבססת מדיניות הטבות המס של מדינת ישראל. במילים אחרות, אם מגיעה לכם הטבת מס בגין שינויים כלשהו במצבכם המשפחתי למשל, הרי שהטבה זו תבוא לידי ביטוי בחבות מס ההכנסה שלכם. מהסיבה הזאת, מרבית המקרים של החזרי מס נוגעים למס הכנסה ויחד עם זאת, זהו לא המס היחיד שבגינו ייתכנו מצבים של מס עודף המעניק לכם את האפשרות לקבל החזרי מס.

החזרי מס קיימים גם במיסי הביטוח הלאומי והבריאות ומס שבח ואפילו במס קנייה, מכס ולמעשה בכל מס אחר. מן הסתם, בכל סוג של מס, הסיבות להיווצרות מצב של החזר מס הן שונות, אבל בכל סוג של מס יכול להיווצר מצב בו שילמתם מס גבוה יותר מזה שהייתם אמורים לשלם, גם כאשר מדובר במס שבח שאתם משלמים בגין תוספות בנייה או השבחת ערך הנכס שלכם וגם כאשר מדובר במס קנייה ששילמתם ממנו יתר על המידה או ששילמתם אותו על אף שאתם כלל לא נדרשים לשלם אותו. בתהליכים הרבים של גביית מיסים מאזרחי המדינה, יכולות להיווצר לא מעט טעויות. רשויות המס עושות הכל כדי להבטיח שהיקף הטעויות הללו יהיה נמוך ככל שניתן ואף דואגות לתקן את מרביתן ביוזמת הרשויות עצמן. יחד עם זאת, כאשר את הטעות מוצא האזרח וגם מצליח להוכיח את קיומה, המדינה מעניקה החזרי מס ללא עיכוב ואף משלמת אותם בתוספת ריבית והצמדה על פי חוק, כאמור עבור 6 השנים האחרונות בלבד.

 

משרד להחזרי מס בטירה – באילו מקרים כדאי לבדוק את עניין הזכאות שלכם להחזרי מס?

ובכן, התשובה היא כזאת: אם בשנים האחרונות עבדתם בעבודה מסודרת כשכירים, אפילו כעצמאיים ואם לא חלו שינויים מהותיים בחייכם, במצב בריאותכם, במצב התעסוקתי שלכם וברמת השכר שלכם, אתם יכולים בהחלט להניח שתשלומי המס שלכם הם מדויקים ואין כל עודף או חסר שנרשם לזכותכם או לחובתכם. יחד עם זאת, בכל מקרה אחר ומכיוון שישנם המון מקרים שיכולים ליפול תחת הקטגוריה של "אחר" לעניין זה, אתם רוצים בהחלט למצוא משרד להחזרי מס בטירה ולהתחיל תהליך של בדיקת הזכאות שלכם להחזרי מס. לעניין זה, גם אם רכשתם דירה או ערכתם שיפוץ מקיף בבית, שבגינו נדרשתם להוציא היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה או שמסיבה כלשהי יצא לכם לשלם סכום גבוה של מס קנייה או מכס, גם במקרים אלה אתם רוצים לפחות לבחון את האפשרות שאתם אולי זכאים להחזרי מס ואת זה כאמור, תוכלו לעשות באמצעות משרד להחזרי מס בטירה.

 

אז איך מוצאים את המשרד המתאים למשימה?

ובכן, בישראל פועלות כמה וכמה חברות המתמחות בבדיקת הזכאות להחזרי מס. כל אחד יכול לפנות לחברות האלה ולעבור את התהליך הנדרש. משרד להחזרי מס בטירה יבקש מכם תחילה את המסמכים הראשוניים לצורך בדיקה ראשונית ועל בסיסה יוחלט האם להעמיק את הבדיקה הלאה. שלב זה של בדיקה ראשונית מבוצע בדרך כלל ללא עלות עבורכם ולכן אין שום מגבלה לערוך אותו. מאחר וחברות אלה גובות את השכר שלהן כאחוז מהחזרי המס המגיעים לכם, הן רוצות לוודא שאכן משתלם להן להעמיק הלאה במקרה שלכם. זאת אומרת שאם הבדיקה הראשונית העלתה הסתברות ראויה להמשך התהליך, אתם בהחלט יכולים לצפות לכך שיהיו החזרי מס בסוף התהליך ולהיפך.

מן הסתם, תמיד כדאי לחפש משרד להחזרי מס בטירה עליו אתם יכולים לקבל המלצות מחברים, בני משפחה, מכרים, שכנים או קולגות במקום העבודה ואם אתם יכולים להשיג גם חוות דעת מקצועית מרואה חשבון או מנהל חשבונות שאתם מכירים, זה אפילו עוד יותר טוב. שימו לב שבתום התהליך ייגבה מכם שיעור מסוים כעמלה על העבודה שעשה למענכם המשרד, אך בכל מקרה מדובר בכסף נקי שנכנס לחשבון שלכם ושהוא שלכם במלוא מובן המילה.

Exit mobile version