Site icon פורטל מיסים

מה אנשים לא יודעים על החזרי מס?

פטור ממס הכנסה לנכים ואנשים עם מוגבלויות

 

 

אין ספק שכל הנושא של החזרי מס הוא נושא שאנשים רבים לא מכירים היטב, דבר שגורם להם לאבד לא מעט כסף מידי שנה שיכול להצטבר בסופו של דבר להרבה מאוד כסף. רבים מאיתנו כלל יודעים זאת אבל ייתכן ואנו זכאים לנקודות זכות ממגוון רב של סיבות כאשר אותן נקודות זכות עלולות לזכות אותנו בהרבה מאוד כסף בדמות של תשלומי מיסים. על מנת לבדוק את נושא המיסוי מומלץ לכל אחד ואחת מאיתנו לבחון את העניין מקרוב בין אם אנו עצמאים ובין אם אנחנו שכירים כאשר כדאי להתייעץ עם רואה החשבון שלנו או האנשים ממחלקת השכר בהתאמה. במאמר הבא החלטנו לתת לכם מספר נקודות שייתכן ולא הכרתם שיכולות לחסוך לכם לא מעט כסף או אפילו עלולות לזכות אתכם בהחזר ממס הכנסה.

נקודות זכות

אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע למס הכנסה הוא ניצול מקסימלי של נקודות הזכות להם אנו זכאים. כאשר אנו מתחילים לעבוד במקום עבודה חדש בדרך כלל יתנו לנו טופס 101 בו נצטרך למלא הרבה מאוד פרטים אישיים בנוגע למשפחה שלנו, להשכלה שלנו ועוד מגוון רב של דברים ובסופו של דבר לאחר הגשת הטופס נקבע כמה נקודות זכות מגיעות לנו ממס הכנסה. ככל שיש לנו יותר נקודות זכות, כך נצטרך לשלם פחות מס הכנסה כחלק מהשכר שלנו.
לכן, חשוב מאוד למלא את הטופס הזה בקפידה כדי שלא נפספס נקודות זכות להן אנו זכאים שבסופו של יום מתורגמות להחזר כספי.

החזרי מס

לא הרבה אנשים יודעים זאת אבל במידה ולא ניצלתם את נקודות הזכות להן אתם זכאים וגיליתם בדיעבד שבמהלך השנים האחרונות שילמתם סכום כסף גבוה הרבה יותר בגין מס הכנסה מאשר הייתם צריכים לשלם ניתן לקבל את אותו כסף חזרה. כל מה שתצטרכו לעשות הוא למלא טופס 135 בגין החזר מס ולצרף את המסמכים הרלוונטיים בגינם אתם דורשים את החזר המס. כך למשל אם סיימתם תואר ולא ציינתם זאת בטופס ה-101 שלכם שהצטרפתם למקום העבודה הנוכחי. גם אם עברתם לאיזור מגורים בו אתם זכאים להחזר מס ולא טרחתם לעדכן את המעסיק שלכם עליכם לצרף מסמך שמוכיח את סיום התואר או המעבר לאותו איזור מגורים עם הטבת המס ולהגיש את אותם מסמכים ואת הטופס לפקיד השומה באיזור המגורים שלכם. לאחר שהבקשה תעבור עיון ותימצאו זכאים להחזר מס הוא יכנס באופן אוטומטי לחשבון הבנק אותו רשמתם בטופס שלכם כאשר התהליך לוקח בדרך כלל בין שלושה לארבעה חודשים. את התהליך של החזרי מס תוכלו לעשות בעצמכם או באמצעות משרד רואה החשבון שלכם או כל משרד אחר שמתמחה בתחום החזרי המס בצירוף של ייפוי כח מטעמכם.

Exit mobile version