פורטל מיסים

מדריך – מיצוי זכויות לקראת סוף השנה

 

אין ספק שרובנו משלמים הרבה מאוד כספים עבור מס הכנסה מהשכר שלנו ומעסקאות אחרות כמו מכירת דירה, מס על רווחי הון ועוד. בסופו של יום, המטרה של כולנו היא להפחית את גובה המס אותו אנו משלמים למס הכנסה מידי שנה בעזרת פעולות שונות ומגוונות שעליהם נסביר בהמשך. בהחלט אפשרי לעשות את אותן פעולות לבד אך מומלץ לכל אחת ואחד להיוועץ עם רואה חשבון בנושא של מיצוי זכויות לקראת סוף השנה היות וייתכן כי לא תמיד יהיה כדאי לעשות את זה ולכן מומלץ שאדם בעל ידע יבדוק את התמונה היותר רחבה. אז כאשר מגיע סוף ואתם או רואה החשבון שלכם מעריכים כי אתם עתידים לשלם סכום כסף רב עבור מס הכנסה כדאי לשקול לעשות את אחת מהפעולות הבאות בכדי להוריד את הסכום אותו תצטרכו לשלם.

בדקו את החזרי מס הכנסה שלכם שש שנים אחורה

אחד הדברים שכדאי לעשות במידה ואתם עתידים לשלם סכום גבוה למס הכנסה הוא בדיקה שלמיצוי זכויות סוף שנה - איך זה מתבצע זכאות להחזר מס עבור אחת משש השנים החולפות. הסיבה שאפשר לבקש רק שש שנים אחורה היא במגבלות החוק, שכן לא ניתן לדרוש החזר מס עבור יותר משש שנים אחורה מהשנה הנוכחית. ייתכן ומס הכנסה חייב לכם כסף בעבור שנים קודמות מכל מיני סיבות ולכן גובה המס אותו תצטרכו לשלם השנה יתקזז משמעותית. את הבקשה ניתן להגיש לבד בתוספת מסמכים וטפסים רלוונטיים אצל פקיד השומה או דרך רואה החשבון שלכם באמצעות ייפוי כח והעברת המסמכים הרלוונטיים אליו.

הפרשה לקופת גמל

במידה והגעתם לסוף השנה עם כסף פנוי תוכלו להפריד לקופת גמל סכום של עד 71,337 ש״ח עד סוף דצמבר. באמצעות החסכון אותו תצברו בקופת הגמל תוכלו לחסוך לפנסיה או לכל מטרה אחרת כאשר שחרור של הכסף לאחר גיל שישים תקנה לבעל הקופה את הזכות לשחרר את הכסף שנצבר בה ללא מס על רווח הון, זאת במידה ויבחר לעשות את זה בצורה של קבלת קצבה חודשית. במידה ותרצו למשוך את כספי הקופה קודם לכן תוכלו לעשות זאת גם כן אך יהיה עליכם לשלם מס על רווח ההון.

תכנון עבור עצמאים שמוגדרים כעוסק פטור

במידה ואתם עצמאים שמוגדרים בתור עוסק פטור ואתם רואים כי לקראת סוף השנה אתם עתידים לעבור את התקרה המוגדרת בחוק ביכולתכם לעשות מהלכים שישאירו אתכם בתקרה כדי להיות מוגדרים כעוסק פטור ולהמשיך להנות מזכויות להם זכאי עוסק פטור. עליכם לנסות ולהעביר את התקבולים עבור ההכנסות שלכם לחודש ינואר של תחילת השנה העוקבת ועל ידי כך להשאיר את התקבולים בתקרה המוגדרת בחוק עבור עוסק פטור. הדבר יגרום לכך שלא תצטרכו להפוך בשנה העוקבת לעוסק מורשה שכן הדבר קריטי עבור עוסקים פטורים רבים וחוסך להם כסף רב.

קבלו עזרה מקצועית

בסופו של דבר ישנם עוד הרבה דברים שניתן לעשות כמו הגדלה של ההפרשה הפנסיונית, שימוש בהפסדי הון או בקבלת מענק עבודה או מס הכנסה שלילי אך עליכם לדעת בדיוק במה אתם יכולים להשתמש שיעזור לכם. ישנם אנשי מס ורואי חשבון שזוהי ההתמחות להם והם ישמחו לסייע לכם בייעוץ עבור הקטנת גובה המס שאותו אתם צריכים לשלם או לקבל החזרים ממס הכנסה וכמובן לאחר מציאת הדרך המיטבית בה תוכלו לקבל כספים בחזרה, גם לעזור לכם ליישם את הדרך בה בחרתם ולסייע לכם לקבל את ההחזרים להם אתם זכאים.

Exit mobile version