Site icon פורטל מיסים

כל מה שרציתם לדעת על איתור כספים אבודים

כל מה שרציתם לדעת על איתור כספים אבודים

סביר להניח שמתישהו בחיים שלכם פתחתם חשבון חיסכון ושכחתם ממנו או שהפקדתם כסף לקרן פנסיה ועברתם מקום עבודה ואיתה קרן פנסיה ועוד סיבות רבות שגרמו לכם לאבד כספים. החדשות הטובות הן שניתן לבצע איתור כספים אבודים ולגלות חשבונות קרנות פיקדונות וקופות שרשומים על שמכם עם כספים שרק מחכים שתדרשו אותם.

איתור כספים אבודים- למה זה חשוב?

זה חשוב כי זה כסף, והוא שייך לכם, ואתם לא יודעים עליו או ששכחתם שהוא קיים. כלומר- יש לכם סכום כסף כלשהו שלא נעשה בו שימוש והוא יכול להיות בחשבון שלכם. זה רק הגיוני שתרצו לבצע איתור כספים אבודים לראות כמה כסף יש לכם וכמובן לדרוש אותו.

 

איתור כספים אבודים- איפה אותם כספים יכולים להיות?

הכסף שלכם יכול לשבת בהרבה מקומות, הרבה מקומות שכלל וכלל לא חשבתם עליהם. זה הזמן לעשות סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, לרשום בצורה מסודרת את מקומות העבודה שהיו לכם וגם את סוכני הביטוח וחברות הביטוח שהחלפתם ולהתחיל לעשות בירורים.

​חשבון עובר ושב או פיקדון לא פעיל- הכוונה היא לחשבון שפתחתם בבנק אחר או בסניף אחר ושכחתם מהם. חשבון לא פעיל הוא חשבון שלא נעשתה בו כל פעולה בתקופה שעולה על עשרה חודשים.

קופת חיסכון לפנסיה שאינה פעילה- אם בעבר הפקדתם בתור עובדים עצמאים או בתור עובדים שכירים כסף לקרן חיסכון לפנסיה. חשוב לבדוק אם יש לכם כספים בחסכונות פנסיונים שונים.

ביטוחים שונים- במידה ורכשתם בעבר סוגי ביטוחים שונים- ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח בריאות ועוד- ביטוחים שאינם בתוקף, ייתכן ויש לכם בהם כספים שאינן בשימוש וחשוב לאתר אותם.  אם יש לכם סוכן ביטוח יש לפנות אליו ולבקש ממנו לבדוק ולעשות איתור כספים אבודים.

כספי ירושה- במידה ונפטר לכם קרוב משפחה ואתם היתם המוטבים שלו בחשבונות הבנק או בחסכונות ייתכן ויש לכם כסף שמגיע לכם  בחשבונות שלהם.

 

בכדי לעשות סדר ולנסות לבצע איתור כספים אבודים בצורה הטובה ביותר עשו לעצמכם בדר במידע לפי השאלות הבאות:

  1. האם החלפתם עבודה ובעקבות החלפת העבודה פתחתם חיסכון חדש לקרן פנסה?
  2. האם חשבון העובר ושב שלכם היה מנוהל בבנק מסוים ולאחר מכן עברתם בנק?
  3. האם לאחרונה נפטר אדם קרוב משפחה שלכם שייתכן והיתם מוטבים באחד החשבונות שלהם?
  4. האם עברתם חברת ביטוח או החלפתם סוכן ביטוח פעם אחת לפחות או מספר פעמים?

השאלות האלה, יותר נכון התשובות לשאלות האלה הם המידע שתצטרכו בשביל להתחיל לבצע איתו כספים אבודים שייתכן ויש לכם במקומות שונים

Exit mobile version