פורטל מיסים

חושבים על רילוקיישן? הנה כל מה שתצטרכו לדעת

צילום:freepik

בשנים האחרונות, ככל שבעיית המרחק הלכה והצטמצמה בעולם שלנו, שבו ניתן לסגור עסקה מישראל בטוקיו תוך כדי הכנת קפה, האופציה למעבר למדינה אחרת לתקופה כזו או אחרת לצורך עבודה הלכה והפכה שכיחה יותר. בין אם זה מעסיקים שרוצים לשלוח עובדים למוקדים במדינות שונות או חברות חוץ המעוניינות לגייס עובדים ועובדות ישראלים מוכשרים, האפשרות לעבור למדינה זרה לזמן לא מבוטל נוכחת וקיימת ומעלה איתה שאלות רבות, ביניהן, שאלת החיוב במס למדינה. 


בישראל, המס המשולם הוא על בסיס "פרסונאלי", כלומר אדם מחויב במיסים למדינת ישראל גם על הכנסות שהפיק בחו"ל, ולכן אדם שיוצא לרילוקיישן לחו"ל חייב בתשלום מס וביטוח לאומי בישראל, כל זמן שייחשב תושב ישראל.

בכדי להימנע ממצב של מיסוי רילוקיישן, עליכם בעצם להעביר את מרכז חייכם למדינה אליה תעברו. ישנם חוקים טכניים מדוקדקים שמטרתם לוודא כי אתם אכן תושבי חוץ, ובמידה ותעמדו בהם תוכלו להיות במעמד של תושב חוץ לענייני מס הכנסה, ולא תחויבו במיסים.

מה עושים כדי להיחשב כתושב חוץ לעניין מס הכנסה?

אדם שמבצע רילוקיישן למדינה אחרת ומעוניין למנוע מעצמו מיסוי ישראלי, עליו לעמוד בתנאים להגדרת תושב המפורטים למטה ולעדכן בכך את רשויות המס, וכן להעביר את מרכז החיים לחו"ל בעקבות רילוקיישן, בין היתר, בדרכים הבאות:

מכירת הבית בישראל או השכרתו לטווח ארוך, ובמקביל רכישת בית בחו"ל או שכירת בית לטווח ארוך.

חיסול פעילות כלכלית בישראל, ככל שניתן, ניתוק אינטרסים חברתיים בישראל, וקידום אינטרסים כאלה בחו"ל.

סגירת חשבונות בנק וכרטיסי אשראי בישראל וביטול חברויות בארגונים שונים ובמפלגות בישראל ורישום לארגונים אחרים בחו"ל.

בעצם, לנתק כל קשר כלכלי שניתן להעלות על הדעת לארץ, בכדי לספק ולידציה לכך שלא תצרכו שום שירות מהמדינה, ואם אתם גרים בחו"ל, אכן לא תצטרכו לצרוך שירותים כאלו. אז חוץ מהבירוקרטיה, המצב הוא של win-win.

במידה ואתם בוחרים שלא לנתק תושבות מישראל מכל סיבה שהיא, הכנסותיכם יהיו חייבות במס רגיל כמו כל תושב ישראלי, גם אם אתם חיים בחו"ל. ישנן הקלות מסוימות, בדבר חינוך ילדים, בריאות ושכירות, אך הכנסותיכם ממקום העבודה יהיו חייבות במס ישראלי ללא שינוי. 

לסיכום, ישנן הרבה סוגיות העולות בהקשר של רילוקיישן. מיסוי רילוקיישן עלולה להיות סוגיה מרכזית, שכן השילוב בין הרצון להימנע מבירוקרטיה לבין חוסר הגיון מסוים המלווה תשלום מיסים למדינה בה אתם לא חיים לתקופה מסוימת, עשוי להוליד בחירות לא נכונות בתחום הזה. מומלץ להחליט על הדרך בה אתם מעוניינים לגשת לסוגיה, האם תרצו לנתק תושבות ולהיחשב תושבי חוץ או להמשיך לשלם המיסוי ישראלי רגיל על הכנסותיכם מחו"ל, ולפעול בהתאם מול רשויות המס. 

Exit mobile version