פורטל מיסים

החזר מס על תשלומי המשכנתא – יש דבר כזה?

קרדיט תמונה: freepik

נושאי משכנתא הם נושאים מורכבים המצריכים אנשים שנוטלים תשלומים אלו לעמוד בסוג של הוצאה קבועה, ארוכת טווח וברוב המקרים נושאת ריביות, הצמדות וכל מה שהופך את התשלום לבלתי מבוטל.

עם זאת, החדשות הטובות שחשוב להזכיר כאן זה היתרון מתוך אותם התשלומים והיכולת לממש החזרי משכנתא באמצעות יועץ משכנתא מורשה.

האם לקחתם משכנתא בשש השנים האחרונות או אפילו בשנה הקודמת לזו? תתפלאו, אבל יש דבר כזה החזרי מס ואולי כאן כדאי לכם לבדוק את הזכאויות בגין החזרים בלתי מבוטלים שיכולים בהחלט לתרום לכם לא מעט.

על החזר משכנתא ועל כל ההטבות שבדרך

אם תשאלו כל יועץ משכנתא הוא ידבר אתכם על ההטבות של תשלום משכנתא שוטף שבגינו אולי תשיגו החזרים שצריך וחשוב לממש. לצד לקיחת הלוואת המשכנתא קיים גם עניין ביטוח החיים, המבנה וכן ריבית משכנתא גבוהה – כול אלה למעשה מזכים אתכם בלא מעט הקלות וביניהם גם החזרי מס שצריך לבדוק אל מול הגופים המתאימים.

רוצים להזדכות על ריבית משכנתא גבוהה? על ביטוח החיים של המשכנתא ועל התשלומים הרציפים? כאמור, התשלומים הללו שמצטברים למשך יותר מחודשים ושנים הופכים לסכומים בלתי מבוטלים ובתוכם למעשה מוטמנים גם החזרי המס הרטרואקטיביים ששווה לבדוק במעמד הדרישה להחזר מס.

בעוד החזר משכנתא שלכם גדול ואין לכם מושג איך אתם ממשיכים מכאן החדשות הטובות הן החזר גם בגין ביטוח החיים שהוא חלק בלתי נפרד מכל זה.

במסגרת המשכנתא תשלמו תשלומי ביטוח חיים ומכוח החוק יתיר לכם מס הכנסה להזדכות על כעשרים וחמישה אחוז המותרים לניכוי ויכולים להקטין את חבות המס ומן הסתם גם את החנק שאתם חשים בגין תשלומי המשכנתא הרציפים.

החזר בגין ריבית משכנתא גבוהה – למי זה מגיע?

עד לא מזמן העלו גורמים כאלה ואחרים אפשרות להחזר מס בגין ריבית משכנתא גם בעבור עצמאיים וגם בעבור שכירים אך נכון לעכשיו לא הבשיל הרעיון וייתכן שלא ייכנס לתוקפו בעתיד. עם זאת, הבשורות הטובות הן כי משלמי משכנתא יכולים בהחלט ליהנות מהחזרים שכוחם מגיע מתשלומי ביטוח החיים של המשכנתא וההחזר עצמו.

אם אתם עובדים מהבית הכללים משתנים עבורכם ובמעמד זה תוכלו לנסות ולדרוש החזרי מס בגין הוצאות השכירות של הבית, חשמל, מים וכן הוצאות ריבית בגין משכנתא.

בסיכומו של דבר, כל אדם שמשלם משכנתא רשאי לפחות לבדוק את זכאותו בגין הוצאותיו השונות שנגזרות מתוך תשלומי המשכנתא. לאורך השנים ובפרט לשש שנים אחרונות זה יכול להפתיע אפילו אתכם.

אז אם אתם צריכים לממש את הזכאות שלכם ולזכות בהחזר בלתי מבוטל כאן הזמן והרגע לעשות את זה בצורה הטובה ביותר ובאמצעות גורמי מקצוע מיומנים שיגישו עבורכם את כל הטפסים והמידע לידי פקיד שומת המס וההחזר בדרך אליכם.

החזר מס על המשכנתא ואיך מקבלים אותו? החזר מס על המשכנתא

החתימה על הלוואת המשכנתא מעוררת לא מעט חששות. מדובר באחד הצעדים הפיננסיים המשמעותיים והחשובים ביותר שאתם עתידים לבצע במהלך חייכם כך שהחשש שלכם לגיטימי לחלוטין. לאחר החתימה על הלוואת המשכנתא תשמחו לדעת שהצלחתם לרכוש דירה משלכם וגם שאפשר לקבל החזר מס על משכנתא. תקנות המס של ישראל ידועות כמסובכות עד כי רבים מוותרים מראש על ההתעסקות עם הבירוקרטיה. אנו נסביר לכם כאן במילים פשוטות איזה החזר מס מקבלים על משכנתא ומה צריך לעשות בשביל לקבל אותו. 

מה הקשר בין ביטוח החיים שלי לבין החזר נס על משכנתא?

קבלת הלוואת משכנתא מחייבת אתכם ברכישת ביטוח חיים בסכום שתואם את סכום המשכנתא. המוטב העיקרי בביטוח החיים הזה יהיה הבנק, כאשר במקרה של אסון כספי הביטוח משמשים לכיסוי הלוואת המשכנתא בתוספת הוצאות נוספות של הבנק. פקודות המס בישראל קובעות לכם זכות לקבלת החזר מס בגובה של 25% מהתשלום החודשי בעבור הביטוח. כך למשל, במידה ואתם משלמים 200 שקלים בחודש בעבור ביטוח החיים, מגיע לכם החזר מס בגובה של 50 שקלים. במהלך כל תקופת הביטוח החזר מס חודשי של 50 שקלים עתיד להסתכם ליותר מ-10,000 שקלים. 

איך מקבלים החזר מס על משכנתא?

אם יש לכם הלוואת משכנתא פעילה ואנכם מממשים את הזכות שלכם להחזר מס – כדאי לכם למהר להגיש את המסמכים והאישורים הדרושים. את הבקשה מגישים אל סניף מס הכנסה הקרוב כאשר ההמלצה היא על הגשת הבקשה לאחר התייעצות עם מומחה בתחום המס. לקראת הגשת הבקשה יהיה עליכם להשיג מסמכים ואישורים שמעידים על התשלום החודשי שלכם לביטוח משכנתא עם כיסוי חיים. הטופס הדרוש בעבור קבלת החזר על ביטוח חיים בגין משכנתא הוא טופס 135. לטיפול מהיר בבקשה כדאי להגיש אישור שנתי על תשלומי הביטוח (אפשר לקבל את האישור הזה מחברת הביטוח). 

החזר מס על המשכנתא לעצמאים

אם אתם עצמאים שעובדים מהבית (יש לכם משרד בבית) תוכלו לכלול באופן חלקי או מלא הוצאות כמו ארנונה, חשמל וריבית משכנתא בהוצאות המוכרות למס. כאשר עובדים מהבית אפשר להגדיר את עמדת העבודה הביתית כמשרד לכל דבר ואת הוצאות הבית כהוצאות למטרת יצירת הכנסה. ניכוי של הוצאות הבית המוכרות למס עשוי להפוך למשמעותי ביותר בחישוב השנתי. אם אתם עצמאים שעובדים מהבית ויש לכם הלוואת משכנתא – אל תפספסו את ההזדמנות להחזר מס. 

איך מגישים בקשת החזר מס בעבור ריבית משכנתא?

בעל עסק עצמאי שמבקש לקבל החזר מס בגין עבודה ממשרד ביתי (הכרחי שהמשכנתא תהיה על השם של בעל העסק) מתבקש להגיש טופס 1301 (דין וחשבון על הכנסות). הטופס מוגש בסוף השנה עם אופציה להגשה מקוונת או הגשה ידנית בלשכת המס הקרובה. יש להגיש את הבקשה עד ל-30 באפריל בשנה הסמוכה לשנה בעבורה תרצו לקבל את ההחזר. במקרים בהם מדובר בעצמאי עם הכנסה שנתית נמוכה מ-60,000 ניתן יהיה להגיש דוח שנתי מקוצר (מספר 137). הדוח השנתי מפרט את כל ההוצאות המוכרות באותה השנה בצירוף תיעוד ומסמכים. 

מה צריך לעשות בשביל לקבל החזר מהיר אל חשבון הבנק?

מיד כאשר קבלת ההחזר הכספי שלכם תאושר רשויות המס תמהרנה להעביר אליכם את הכספים. בכדי לזרז את התהליך תתבקשו להעביר מראש אסמכתא לקיום חשבון בנק או צ'ק מבוטל. על פי צורך אפשר יהיה להגיש בקשה להחזר רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה. ייתכן ומגיע לכם לקבל כספים נוספים פרט להחזר כך שכדאי לעדכן את רשויות המס בפרטי הבנק שלכם. 

Exit mobile version