Site icon פורטל מיסים

החזר מס מסיבות נוספות

פטור ממס הכנסה לנכים ואנשים עם מוגבלויות

במדינת ישראל מחוייבים בתשלום מס הכנסה על פי חוק. אך ישנם מקרים, בהם זכאים אנשים להחזר מס מסיבות שונות. מרבית האנשים אינם מודעים לכך שזכאים להחזר מס. על מנת לקבל החזר מס יש להגיש בקשת החזר מס לידי מס הכנסה. ניתן לקבל החזר מס לתקופה של עד 6 שנים רטרואקטיבית מקסימום. 

החזר מס מסיבות נוספות- שינויים במשכורת

האם עברתם מקום עבודה, ובמקום העבודה החדש המשכורת שלכם נמוכה יותר מהקודמת? אם התשובה היא כן, אתם זכאים להחזר מס. הסיבה לכך היא פשוטה. חישוב המס הוא על פי ההכנסה הגבוהה ומחושב של המשכורת השנתית של השנה הקודמת. לכן, במידה והמשכורת נמוכה יותר, אתם זכאים להחזר מס.

החזר מס מסיבות נוספות- פיטורים

אם פוטרתם, ובמשך תקופה מסוימת במהלך השנה לא עבדתם, אתם זכאים להחזר מס. גם אם במשך התקופה הזו קיבלתם דמי האבטלה, אתם עדיין זכאים להחזר מס. הסיבה לכך, היא שמשלמים מס הכנסה ביחס להכנסה מהשנה הקודמת, לכן גם אם יצאתם לשנת שבתון, או שהתפטרתם או שפיטרו אתכם, אתם זכאים להחזר מס.

החזר מס מסיבות נוספות- עצמאים או שכירים שעובדים מהבית

אם אתם עצמאים, או אם אתם שכירים שעובדים מהבית, תוכלו לקבל החזרי מס עבור הוצאות מוכרות. למעשה, כל הוצאה למטרת העסק נחשבת להוצאה מוכרת, גם אם העסק לא רשום על שמכם. על ידי כך תוכלו לקבל החזר מס על תשלום לאינטרנט, קניית מוצרים מתאימים לעסק כמו מחשב, במקרים מסוימים תוכלו לקבל החזר מס חלקי על שכר דירה, חשבונות חשמל ואף ארנונה.

החזר מס מסיבות נוספות- בעלי חברה משפחתית

חברת משפחתית מתנהלת כנישום אחד, לעומת חברה בע״מ. מסיבה זאת, הרווחים השנתיים עבור בעלי חברה משפחתית יהיו גבוהים יותר משמעותית, עקב החזרי מס. שיעור מס על חברה משפחתית מחויב על פי היחיד המוגדר כבעל החברה ולא על פי פרמטרים של חברה בע״מ.

החזר מס מסיבות נוספות- העסקה מרובה

במידה והנכם עובדים במספר עבודות שונות תהיו זכאים להחזר מס בעקבות העסקה מרובה. על מנת לקבל את החזר המס תאלצו למלא טופס 106. מטרתו של טופס זה היא לזכות בהקלה מניכוי מס. 

החזר מס מסיבות נוספות- פיצויים

כאשר סכום הפיצויים עולה על הסכום המירבי בשנה, שהוא 34,900 שקלים, או כאשר סכום הפיצויים גבוה ממשכורתו החודשית של העובד, שיעור המס ייחשב על פי הסכום הגבוה. כלומר, הסכום הגבוה ייקבע כהנכסתו של העובד ועליו יופרשו מיסים. במידה שסך דמי הפיצויים גבוהים יותר מהתקרה שנקבעה בחוק, יחוייב העובד במס חלקי על פי מדרגת המס. בכדי שלא תצטרכו לשלם מס גבוה, ישנו פתרון לפרוס את הפיצויים. ההמלצה היא לפרוס את הפיצויים לאורך כמה שנים, כאשר המקסימום הוא 6 שנים. לרוב מומלץ לבצע את פריסת התשלומים קדימה, ועל ידי כך להציב ירידה בהכנסה החודשית, אם במידה ושכרכם היה נמוך בעבר, תוכלו גם לפרוס את התשלומים אחורה. 

החזר מס מסיבות נוספות- יתרונות בפניה לחברה מקצועית

על מנת לקבל החזר מס עליכם להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה. לבקשה יש לצרף טפסים רבים ומסמכים שיסייעו לאישור הבקשה. אם אתם לא בטוחים מה המסמכים שהבדיקה מצריכה או איך להשיג אותם, תוכלו לפנות לחברות מקצועיות שיגישו את בקשת החזר המס עבורכם. 

פיטרו אתכם מהעבודה? אתם בוודאי מכירים את הזכאות שלכם לפיצויים, אבל אתם זכאים לדבר נוסף – החזרי מס בגין פיטורין. בין אם פיטרו אתכם או התפטרתם מתוך נסיבות שונות, עדיין אתם זכאים לקבלת פיצוי אשר המעסיק מחויב לשלם לעובד. ישנם מקרים בהם אתם מקבלים את כספיי הפיצויים ומס הכנסה לוקח לעצמו נתח, מה שאתם לא יודעים זה שאתם זכאים להחזר.

החזרי מס בגין פיטורין – האם אתם זכאים לפטור מתשלום מס?

ישנה תקרה אשר רק במקרה בו אתם עוברים אותה אתם חייבים במס. בכדי לדעת האם אתם חייבים במס עליכם לדעת כי גובה הפטור מתשלום מס מחושב על פי הכפלת שכר הברוטו שלכם במספר שנות העבודה. בכל שנה התקרה משתנה מעט ולכן רצוי לבדוק מול רשות המיסים האם עברתם את התקרה. כבר ברגע בו הפסקתם לעבוד המס אותו אתם חייבים מנוכה מפיצויי הפיטורין, זאת לאחר שהפקתם את כל המסמכים הרלוונטים לקבלת הפיצוי. כמו כן, גובה המס משתנה בהתאם להכנסות שלכם, ככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר כך המס שינוכה יהיה גבוה יותר.

החזרי מס בגין פיטורין – פריסת מס

תוכלו לפרוס את דמי הפיצויים שלכם וככה להפחית את המס אותו אתם משלמים.
הינכם זכאים לשנת פריסת מס אחת על כל 4 שנים בהם עבדתם כאשר תקופת המקסימום שעל גביה תוכלו לפרוס את התשלום היא 6 שנים. הבחירה היא לא על ידי גורם ממשלתי או המעסיק שלכם, אלא על פי בחירתך האישית. המטרה של פריסת מס היא בכדי להוזיל את שיעור גובה המס, זאת בהתאם לסך כל ההכנסות. בחירה זו קריטית כי היא יכולה להשפיע על גובה שיעור המס של בשנים הקרובות. יש לכם שתי אופציות, האחת היא לפרוס את המס קדימה לתקופה הקרובה עד שש שנים, או לפרוס דווקא אחורה. אם השכר שלכם צפוי לירידה בזמן הקרוב בשל אבטלה או שכר נמוך ממקום חדש, מומלץ לפרוס את התשלום קדימה, אם לא פרסו את התשלום אחורה. 

החזרי מס בגין פיטורין – קרנות

כאשר אתם זכאים לפיצויים בגין פיטורין תוכלו להפריש את התשלום לקרן פנסיה או לקופת גמל או כל ביטוח אשר עתיד להיות הקצבה שלכם. במצב בו כספי הפיצוי הופרשו לקצבה כלשהי אתם זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. בחירה זו משתלמת כאשר יש לכם הכנסות נוספות, אין לכם צורך מידי בקבלת הכסף, או שדרגת המס שלכם גבוהה ולא משתלמת.

החזרי מס בגין פיטורין – למי פונים?

תהליך קבלת החזרי מס בגין פיטורין יכולה להתבצע בשני אופנים, האחד הוא באופן עצמאי, השני הוא באמצעות חברה המתמחה בהחזרי מס ללקוחותיה. לשתי הדרכים יתרונות וחסרונות, כאשר אתם עובדים באופן עצמאי, כל עוד אין לכם ידע נרחב בכל הנוגע לרשות המיסים, סביר להניח ולא תקבלו את זכאותכם המלאה. מלבד לכך, תהליך עצמאי יכול להפוך לארוך ומייגע, תהליך אשר יגיע למספר חודשים עד שנה עד לקבלת החזרי המס. 

כאשר אתם עובדים בסיוע של חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס אתם מקצרים את התהליך בצורה משמעותית. חברה המתמחה בהחזרי מס תדע לגעת בכל הנקודות החשובות, וכך להחזיר לכם את כל מה שאליו אתם זכאים ואפילו לא ידעתם. כמו כן, ההליך הבירוקרטי כבר אינו פרמטר בשבילכם, החברה דואגת לכך התהליך בשבילכם, עליכם להיות שם בכדי לשלוח אסמכתאות, לחתום על אישורים וכד'. החיסרון הוא שאף שירות אינו בחינם, עליכם יהיה לשלם בכדי להנות מהתהליך. המחירים משתנים מבין חברה לחברה, וכמובן שכל מקרה לגופו.

Exit mobile version