פורטל מיסים

החזר מס מסיבות משפחתיות

החזר מס מסיבות משפחתיות

באופן כללי, ישנה אפשרות לקבל החזרי מס בגין סיבות משפחתיות – וסיבות משפחתיות, לצורך העניין, אלו סיבות שמדברות על שינויים או אירועי מס שיש בהם שינויים משפחתיים. אם לדוגמה, יש בקשה להעניק לילד מסגרת חינוכית שנקראת "חינוך מיוחד", זה נחשב אירוע מס או שינוי משפחתי. אם האם ילדה, וכעת מגיע לה "החזר מס לאמא", הרי שמדובר כאן גם כן באירוע מס כמו גם בשינוי משפחתי. יתרה מכך, אפשר לציין גירושין, זוגיות, משפחות חד הוריות וכיוצא בזה – כסיבות מספקות מבחינת מס הכנסה, להעניק זיכויי מס.

החזר מס מסיבות משפחתיות

סיבות נוספות לקבל החזר מס מסיבות משפחתיות

באופן כללי, אפשר שהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, קרובים לאנשים שקיבלו הכרה מביטוח לאומי על מחלה שמוגדרת מבחינתם כפיזית או נפשית, או הורים לילדים בגיל הרך (עד 5), הורים לילדים בני 18 (מטה), משלמי מזונות, ידועים בציבור והורים לילדים שמוסדות אומרים שיש להם לקות למידה  וכן הלאה – יכולים לקבל זכאות להחזרי מס מסיבות משפחתיות.

באם לדוגמה, מדובר על הגדרה של "ילד בעל לקות למידה", הרי שניתן, כאמור לקבל על כך החזרי מס. סעיף 45 בחוק מסוים שקשור למיסים, מאפשר לקבל נקודות מס, עבור הורים לילדים שיש שיגידו שילדיהם נמצאים במצב רפואי נפשי או פיזי שעונה לתקנות. ונדמה שהגדרה של "לקות למידה", נכנסת לסעיף – כך שאם מדווחים על כך כעניין, אזי שניתן לקבל עבור זה נקודות זיכוי. אפשר לקבל נקודות זיכוי עבור הילד, אפילו עד שהוא מגיע לגיל 18.  אם כי, אפשר שגודל הזכאות להחזרי מס משתנה עם גילאי הילדים.

קצת על נקודות הזיכוי

מה הסיפור של נקודות הזיכוי? ובכן, כל אחת מהן שווה כסף. כל שנה אפשר שהכסף שכל נקודה שווה, יתעדכן, ונכון לשנת 2021 נקודת זיכוי מס שווה 218 ₪ לחודש. משמע, מדובר על משהו כמו 2616 ₪ בשנה. אם בשנת מס ההורים מקבלים מיסים על סך 3,616 ₪, הרי שלאחר הזיכוי הם ישלמו רק אלף ₪. פלא גדול.

אם נרצה להרחיב קצת בדוגמאות, הרי שנוכל להתייחס למקרה בו הורים לילד, מגדלים ילד שנמצא בשנה הראשונה לחייו. רק עבור הדבר, הרי שהם זכאים לנקודה וחצי של זיכוי על המס. כאשר הילד מטפס לגילאי שנה עד חמש שנים, הם יכולים לקבל אפילו 2.5 נקודות זיכוי. שהרי הדבר מטפס כבר מעבר לחמשת אלפים שקלים חדשים של הטבת מס בשנה, פלא גדול. גם מגיל 5 עד גיל 18, ישנה זכאות מסוימת להטבת מס. 

החזרי מס רטרואקטיביים

ובאם עברו לדוגמה 5-6 שנים, וטרם שמנו לב או למדנו שאפשר לקבל הטבות מס על בסיס כל מיני ענייני ילודה, ומצבים משפחתיים – בין אם מדובר על החזרי מס לאמא, או בענייני "לקות למידה" כזו או אחרת, ואפילו בענייני גירושין וכיוצא בזה – אפשר לגלות, שבינתיים, בזמן שלא ביררנו את הזכאות להטבות מס – המיסים המשיכו להשתקלל ולעלות בתחשיבי מס בצורה רגילה וסטנדרטית לחלוטין, אם כי – יכולנו לחלוטין לקבל הנחה. והחדשות הנהדרות הן, שעדיין ניתן – עד שש שנים אחורה.

כך שכל שקל שטרם הגיע לבעליו, יכול כעת לחזור לחשבון של המשפחה – על ידי הפעלת הסעיף של החזרי מס מסיבות משפחתיות. שהרי כל סיבה שהייתה למיסים להתקזז ולפחות, וכל חודש שזה לא השתקלל בתחשיב המיסים, יכולה לזכות בסכום תואם של החזרי מס, מסיבות משפחתיות.

על כן, מקווים כי המאמר היה מיידע ומבדר, נשמח לעזור בהתאם לרצון לקבל את תמיכתנו. תודה על קריאתך.

Exit mobile version