Site icon פורטל מיסים

החזר מס ממס הכנסה לשכירים

קרדיט תמונה: freepik

מדי שנה, עובדים רבים ששילמו יותר מדי מס מקבלים כסף בחזרה ממס הכנסה. החזרי מס הכנסה לעובדים אינם נדירים כל כך, אבל צריך לדעת את כל הדקויות שמאפשרות לכם לקבל אותם. חברת פינאפ החזרי מס כאן כדי לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

איך עובדים יכולים לקבל את המיסים ששילמו בחזרה?

מהרגע שעובד שולח בקשה להחזר מס ועד קבלתו, הזמן הממוצע הוא מספר חודשים בלבד. הסכום שהם מקבלים מבוסס על ריבית והמדד. לפני שמגישים בקשה להחזר מס, כדאי מאוד לדעת מה צריך לעשות ואיך התהליך עובד. ככלל, ניתן לבקש החזר מס לשכיר רק 6 שנים אחורה. ישנן סיבות מוגדרות מראש המאפשרות לעובד שכיר לקבל החזרי מס, והן:

אם לא הייתה לכם עבודה קבועה בשנה האחרונה- אם הייתם מובטלים, חולים תקופה ארוכה, טיפלתם בילד ולא עבדתם ברציפות, בחופשת לידה או אפילו בטיול ארוך, ולא הייתה לכם עבודה רציפה של 12 חודשים, סביר להניח ששילמתם יותר מס מהנדרש ואתם עומדים בקריטריונים להחזרי מס. המס על השכר מחושב אחת לשנה, כך שתוכלו לקבל כסף בחזרה.

אם קנית מניות פרטיות או פוליסות ביטוח- אם יש לכם ביטוח חיים פרטי, חסכון בקופת גמל או שאתם פעילים בבורסה, כנראה שאתם זכאיים להחזר מס. אם מכרתם דירה ושילמתם מס שבח או קניתם ביטוח חיים במסגרת קבלת משכנתא, סביר להניח שאתם עומדים בדרישות להחזרי מס לשכירים.

אם עבדתם או גרתם מחוץ לארה"ב במהלך שנת המס, כאשר מעסיק ישראלי שולח עובד לחו"ל לעבודה, מחושב המס לפי כללים מיוחדים. באמצעות מילוי בקשה להחזר מס לעובדים בעזרתם של חברת פינאפ החזרי מס, אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את כל המגיע לכם.

אם הייתה לכם יותר מעבודה אחת- מס נלקח מהשכר שלכם בכל עבודה שיש לכם, על סמך מדרגת המס שאתם נמצאים בה. אם אתם עובדים ביותר ממקום אחד ולא תיאמתם את המיסים שלכם, ייתכן ששילמתם מס כפול. במקרה זה, מאוד כדאי לכם ליצור קשר עם חברת פינאפ החזרי מס, ולהגיש בקשה להחזר מס.

האם שינוי סטטוס משפיע על החזרי מס?

במהלך השנה קיבלתם תואר או הפכתם להורים? בשתי הפעמים, מזל טוב! כנראה שאתם זכאים להחזר מס. גם אם יש לכם ילדים קטנים, ואתם לא עשיתם עדכון שנתי על ידי טופס 101, כנראה שילמתם יותר מדי מס ומגיעים לכם החזרים. האם את גרושה? האם אתה משלם מזונות ילדים? אתם גם עומדים בדרישות להחזרי מס. את הטבות המס ניתן לקבל במגוון דרכים- על ידי מילוי טופס 101 כל שנה, עדכון האישורים הרלוונטיים למס הכנסה, או הגשת בקשה מסודרת לקבלת החזרי מס.

Exit mobile version