פורטל מיסים

החזר מס לידועים בציבור

החזר מס לידועים בציבורזוגות רבים שאינם נישאים ברבנות מסיבות שונות ונחשבים לידועים בציבור לא נהנים מכלל ההטבות המגיעות להם מרשות המיסים. רבים מהם כלל לא מכירים את ההטובות השונות, וגם אלה שכן מכירים, לא באמת עוקבים אחרי ניכויי המס בכדי לוודא שהם משלמים את הנדרש לאחר ההטבה, ולא מעבר. בדומה לזוגות ידועים בציבור, בישראל ישנם עובדים רבים שמשלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם מידי שנה. רשויות המס מנכות מיסים ממשוכרתם של כלל עובדי המשק בעזרת שיטה המבוססת הערכה בלבד. מקרים רבים עלולים לפגוע בהערכות השונות וליצור פערי מס משמעותיים שיכולים לזכות רבים בהחזרים על סך אלפי שקלים בכל שנה. אם גם אתם ידועים בציבור או עובדי משק שמשלמים מיסים מידי חודש, כדאי שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

 

הכירו את הסיבות בגינן רבים מקבלים החזר מס לידועים בציבור על סך אלפי שקלים לכל שנה

תחילה חשוב להכיר את שתי הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים נמצאים זכאים לקבל החזר מס לידועים בציבור או החזר מס בגין גבייה מרובה.

הסיבות בגינן רבים משלמים מיסים גבוהים מהנדרש:

רגע לפני שנעמיק אודות הסיבות הללו לתשלומי מס עודף, חשוב שתכירו את השיטה בעזרתה רשות המיסים מחליטה כמה מס יש לגבות ממשכורתם של כלל עובדי המשק. כבר בפתיחת הדברים חשוב להעלות את אחת הטעויות הגדולות ביותר באשר לגביית המיסים – גביית המיסים אינה נקבעת על פי השכר החודשי, אלא על פי השכר השנתי. בניגוד למקובל לחשוב, השכר החודשי אינו משפיע על ניכויי המס החודשיים, לפחות לא באופן ישיר? ניכויי המס מחושבים על בסיס השכר הכלל שנתי של כל עובד. רשות המיסים מכפילה את השכר החודשי בכמות חודשי העבודה ועל ידי כך מגיעה לשכר השנתי המוערך של כלל עובדי המשק. בעזרת שיטה זו ניתן לקבוע כבר מתחילת שנת העבודה כמה כל עובד צפוי להרוויח, כמה מס יש לנכות מהשכר השנתי שלו ולחלק את החוב הכלל שנתי ל 12 תשלומים חודשיים.

המיסים המנוכים מהשכר החודשי שלכם מחושבים על בסיס השכר הכלל שנתי – הכירו את שיטת החישוב

מדוע רשות המיסים בחרה לנכות את תשלומי המס בשיטה זו? הסיבה המרכזית היא בכדי למנוע קשיים כלכליים על משפחות במעמד הביניים בסוף שנת המס. תשלום חד שנתי עלול להכביד על משפחות רבות מבחינה כלכלית, ולכן רשות המיסים החליטה לחשב באופן מוערך את המשכורת הכלל שנתית, לקבוע את סך ההורדה הכלל שנתית ולחלק את החוב כולו ל 12 תשלומים חודשיים. היתרון בשיטה ברור, אך היא כוללת גם לא מעט חסרונות. החיסרון המרכזי הוא פערי מס תדירים הגורמים לעובדים רבים לשלם מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם. כעת, נגע בסיבות המרכזיות בגינן רבים זכאים להחזרי מס.

השכר החודשי נפגע מכל סיבה שהיא? כנראה שתוכלו לקבל החזרי מס על כך

כפי שציינו מעלה, אחת הסיבות המרכזיות לכך שרבים מקבלים החזרי מס מרשות המיסים היא פגיעה כלשהי בשכר החודשי. המשכורת החודשית שלכם נפגעה מכל סיבה שהיא? השכר הכלל שנתי שלכם נמוך יותר מהשכר המוערך על ידי רשות המיסים, מה שאמור לזכות אתכם בתשלומי מס מופחתים. מרוויחים 10,000 מידי חודש? השכר הכלל שנתי שלכם אמור לעמוד על כ 120,000 שקלים בכל שנה. נעדרתם לתקופה ממושכת ממקום העבודה והשכר החודשי שלכם נפגע? השכר הכלל שנתי שלכם יעמוד על פחות מ 120,000 שקלים, מה שאמור לבוא לידי ביטוי בהוזלה של ניכויי המס החודשיים. לכן, אם המשכורת שלכם נפגעה במהלך השנה, ולא משנה מאיזו סיבה, כדאי לבדוק האם גם אתם זכאים לקבלת החזרי מס.

קראו עוד: החזר מס לזוגות נשואים

הכירו את נקודות הזיכוי – יחידות הנחה שיחסכו לכם אלפי שקלים בתשלומי המיסים

הסיבה השניה בגינה רבים משלמים מיסים גבוהים מהנדרש היא נקודות זיכוי שאינן ממומשות. ידועים בציבור? ייתכן שאתם זכאים לקבל החזר מס לידועים בציבור בגין אי שימוש בנקודות הזיכוי המגיעות לכם. רגע לפני שנכיר את נקודות הזיכוי השייכות לזוגות ידועים בציבור, חשוב לדעת מהן נקודות זיכוי. נקודות זיכוי הן יחידות הנחה המוענקות על ידי המדינה לעובדים רבים במשק. מטרת הנקודות הללו היא לסייע בהנחות לנזקקים וכן לתמרץ עובדים רבים לצרכים שונים. חשוב להבהיר כי כל נקודת זיכוי שווה כמה מאות שקלים הנחה בתשלום המס מידי חודש, כלומר כמה אלפי שקלים בכל שנה. בין נקודות הזיכוי השכיחות ביותר ניתן למנות את נקודות הזיכוי המוענקות למתגוררים באזורי פריפריה, למשלמי מזונות ולהורים חד הוריים.

החזר מס לידועים בציבור – נקודות הזיכוי שרבים מפספסים

כמו כן חשוב לדעת כי גרושים שמשלמים מזונות ונישאו בשנית זכאים לנקודת זיכוי. במקרה של ידועים בציבור, הורה גרוש שמשלם מזונות ונמצא בזוגיות של ידועים בציבור יוכל ליהנות הן מנקודת הזיכוי בגין הילדים מהזוגיות החדשה והן מהעבודה כי הוא חד הורי. במילים אחרות, ישנן זוגות רבים ידועים בציבור שזכאים לקבל נקודות זיכוי שישמשו כהנחה של אלפי שקלים בכל שנה. על כן קיימת חשיבות רבה לערוך בדיקת זכאות מידי כמה שנים על מנת לוודא שגם אם אתם משלמים מיסים גבוהים מהנדרש, תוכלו לקבל על כך החזר מס לידועים בציבור. איך בודקים זכאות ומה כלול בהליך החזרת התשלומים העודפים? המשיכו לפסקה הבאה.

איך מקבלים החזרים? כל השלבים שאתם חייבים להכיר בשביל לקבל בחזרה את כל כספי המיסים ששילמתם שלא לצורך

כיום ניתן לבדוק זכאות לקבלת החזר מס לידועים בציבור או החזר מס מכל סיבה אחרת, על ידי בדיקה באינטרנט. בדיקה מהירה מכל מקום ובכל זמן תאפשר לכם לדעת האם אתם משלמים את המיסים הנדרשים או מעבר לכך. נמצא שאתם זכאים לקבל החזר מס לידועים בציבור? חשוב לדעת שכספי ההחזרים יועברו ישירות לחשבון הבנק שלכם. החלפתם חשבון בנק לאחרונה? קיימת חשיבות רבה לוודא שהוא מעודכן אצל רשות המיסים. כמו כן חשוב לדעת שניתן לקבל החזר מס לידועים בציבור רטרואקטיבית. אנשים רבים לא מודעים לכך ובטוחים כי אם נגמרה שנת המס, לא ניתן לקבל החזרים. אז חשוב להדגיש כי ניתן לקבל החזרים רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. נוסף על כך, רשות המיסים מעניקה ריבית של 4% על כל שנה שהיא החזיקה בכסף ששילמתם שלא לצורך.

Exit mobile version