Site icon פורטל מיסים

החזר מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה

החזרי מס- כיצד מתבצע התהליך ומי יכול לעזור

אזרחי ישראל מחוייבים בתשלום מס על המשכורת שלהם. כספים אלה נועדו לשם כך, שהמדינה תוכל להתפתח בכל הקשור לבטחון, חינוך, תשתיות ועוד. על מנת לא להקשות על האוכלוסיות החלשות, יש הטבות מס בתנאים מסוימים. כך עיוורים ולקויי ראייה זכאים להחזר מס עבור רכישת ציוד מתאים.

מדוע מוענק החזר מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה?

בעבר, לעיוורים לא היו דרכים להתנייד באופן עצמאי. האפשרויות לעיוורים היו מוגבלות מאוד, הם לא היו מקבלים עבודה והיה להם מאוד קשה להסתובב לבד. כיום, עם התפתחות העולם, יש אמצעים רבים שמקלים על עיוורים ומסייעים בהשתלבותם בחברה. 

לצערנו, רבים מן המכשירים של העיוורים יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד.
לכן, המדינה מקלה על ההוצאות של העיוורים על ידי החזרי מס שיאפשרו לו לרכוש ציוד במחירים נוחים יותר. 

עבור אילו פריטי ציוד זכאים להחזר מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה?

עיוורים ולקווי ראייה, זכאים להחזר מס עבור רכישת ציוד המתאים להם. כל מי שמחזיק תעודת עיוור או לקוי ראייה זכאי להטבה זו. עבור אילו פריטי ציוד זכאים להטבה?

מי זכאי להחזר מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה?

כל עיוור מעל גיל 18, זכאי לקבלת החזר מס ברכישת ציוד. ההטבה תנתן לעיוור מעל גיל 18 המחזיק בתעודת עיוור. ההטבה תנתן שנתיים לאחר קבלת תעודת העיוור. בגילאים מבוגרים יותר התנאים הם אחרים. מעל גיל 65 העיוור זכאי לקבלת ההטבה 5 שנים לאחר קבלת תעודת עיוור. בגילאים מבוגרים יותר, ההטבה להחזר מס תנתן בכפוף לבירור של עובד סוציאלי שיוודא שההטבה ניתנת לעיוור עצמו.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שבמידה ואדם זכאי להטבה דומה ממקור אחד, הוא לא יהיה זכאי לכפל הטבות. לדוגמא- במידה ואדם התעוור במהלך השירות הצבאי ויוגדר כנכה צה״ל, הוא יהיה זכאי להטבות כנכה צה״ל ממשרד הביטחון. לכן, במקרה כזה לא יהיה זכאי להטבות החזר מס מטעם המדינה. 

Exit mobile version