Site icon פורטל מיסים

החזר מס ברכישת ציוד לחרשים וכבדי שמיעה

איך לדעת מתי מגיע פטור ממס הכנסה עם נכות ראייה

 

 

מס הכנסה מודע לכך שחרשים וכבדי שמיעה, מוציאים סכומים גבוהים מאוד על מכשירי עזר וציוד מתאים שיכול לעזור להם להתמודד עם המגבלה ולהשתלב בחברה. למה זכאים וכיצד זה עובד? ריכזנו תשובות עבור מגוון שאלות בכל הנוגע להחזר מס ברכישת ציוד לחרשים וכבדי שמיעה. 

הטבת החזר מס ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה או הטבת סל תקשורת?

כיום, קיימות במדינת ישראל שתי הטבות מרכזיות המוענקות כסיוע לחרשים וכבדי שמיעה ברכישת ציוד. 

החזר מה ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה-

הטבת החזר מס מוענקת לחירשים וכבדי שמיעה עבור רכישה של מכשיר פקס נייד, מכשיר פקס נייח או מודם פקס. לא קיימת הגבלת מחיר אך ההטבה תקפה עבור מכשירי פקס בלבד. זוהי הטבה יחסית מצומצמת. כיום, מכשיר הפקס נחשב למיושן בעקבות התקדמות הטכנולוגיה והמצאותם של טלפונים ניידים המאפשרים מסרונים ומיילים בקלות. אך מכשירי הפקס עדיין מהווים מכשיר טלפון נייח עבור רבים מהחירשים, שכן דרכו הם מקבלים הודעות. עבור רכישת מכשיר פקס ניתן לקבל החזר של 17% ממחיר המכשיר, (סכום המע״מ). ההטבה ניתנת אחת לחמש שנים. 

הטבת סל תקשורת

הטבת סל התקשורת היא הטבה רחבה יותר שמסייעת לחירשים וכבדי שמיעה ברכישת ציוד. על ידי הטבה זו, חירשים וכבדי שמיעה יכולים לקבל החזר כספי אחת ל4 שנים עבור רכישת ציוד שמשמש אותם. תקרת ההטבה היא בגובה של 3,798 ומשתנה בהתאם לשינויים כלכליים. לכן, גם אם רכשתם ציוד בסכום גבוה יותר מן הסכום המירבי בהטבה, לא תקבלו עליו החזר. מגוון ציוד העזר הכלול בהטבת סל התקשורת הוא רחב ולא מוגבל כמו בהחזר המס. בסל התקשורת יש התאמה למגוון הציוד השונה בהתאם להתקדמות הטכנולוגיה והשינויים בדרישות. 

בסל התקשורת תוכלו לרכוש ציוד כמו מגברים לטלפון, דיבורית בעלת הגברה, וידאופון, ציוד התראה כמו פעמון דלת מוגבר, גלאי עשן מהבהב, מתקן לגילוי צפירות חירום לרכב, טלטקסט המשמש כציוד עזר למחשב ולטלוויזיה, מדפסת, מכשירי עזר לשמיעה ועוד. 
מגוון המכשירים המאושרים בסל התקשורת משתנה כל הזמן על פי הצרכים והתקדמות המכשירים, לכן חשוב להתעדכן. 

מי זכאי להחזר מס ברכישת ציוד לחרשים וכבדי שמיעה?

יש הבדלים בין הזכאים להטבות השונות.

מהו תהליך הגשת בקשה להחזר מס ברכישת ציוד לחרשים וכבדי שמיעה?

על מנת לקבל את הטבת החזר המס, תחילה יש לקבל אישור לשירותי התמיכה בתקשורת. לאחר שמתקבל האישור, יש לגשת אל מחלקת שירותים חברתיים. למחלקה יש להגיש טופס מתאים. אל הטופס יש לצרף אישורים רלוונטיים כמו אישור מהמוסד לביטוח לאומי על לקות שמיעה, ועוד. לאחר מכן, הבקשה תעבור אצל קלינאית תקשורת שתבדוק אותה. תוך שלושה חודשים אמורה להתקבל תשובה האם קיימת זכאות להטבה או לא. 

במידה ולא התקבל אישור לשירותי תמיכה בתקשורת ניתן להגיש ערעור על ההחלטה או לבקש בדיקה חוזרת. בדיקה חוזרת ניתן לבקש מקסימום חצי שנה לאחר התשובה הראשונית של המחלקה. הבדיקה החוזרת היא למעשה הגשת הבקשה מחדש ובדיקתה מחדש. במקרה כזה תצטרכו להוסיף נתונים חדשים שיוכלו להשפיע על ההחלטה. במידה והבקשה אושרה, ניתן לקבל את החזר המס באמצעות הגשת המסמכים אל מרכז התמיכה בתקשורת של שמיעה.

Exit mobile version