פורטל מיסים

החזר מס בגין שכר שהשתנה

 

 

רשות המיסים מכירה בהחזר מס עקב שכר שהשתנה במהלך שנת מס. ישנם מקרים נפוצים וישנם מקרים אשר לא כתובים באופן מוצהר תחת זכאות להחזר מס, אך עדיין תוכלו לקבל החזר מס עבורם. למעשה, הינכם זכאים לבקש החזר מס בגין כל סיבה שבעקבותיה נוצר פעם בתשלום החודשי שלכם ועקב כך גם תשלום המס השתנה.

החזר מס בגין שכר שהשתנה – מקרים פופולריים של שינוי בשכר

בונוס – במקומות עבודה רבים בעל העסק מעניק בונוס לעובדים, בונוס אשר נכנס למשכורת ומעלההחזרי מס לשכירים - בגין שכר שהשתנה את השכר החודשי. במקרה בו הבונוס גרם לאותו עובד לעלות בדרגת מס יהיה זכאי העובד לקבל החזר מס עבור העודף ששילם.

שינוי מקום עבודה – צעירים רבים, וכמו כן גם אזרחים ותיקים נוהגים להחליף את מקום העבודה שלהם באופן נפוץ יותר. במקרה בו החלפתם מקום עבודה באמצע שנת מס, ואילו במקום העבודה החדש השכר נמוך יותר, הינכם זכאים לפנות לרשות המיסים ולבקש החזר מס על הוצאות עודפות עקב חישוב המס לפי המשכורת הגבוהה.

חל"ת – עקב משבר הקורונה הצלחנו להכיר לעומק את המושג "חופשה ללא תשלום". במקרה בו בעל העסק הוציא אתכם לחל"ת תוכלו לפנות לרשות המיסים בכדי לקבל החזר מס עבור החישוב השנתי של ההכנסה שלכם, הרי בחל"ת ההכנסה שלכם תהיה לרוב בשיעור של 70% מהשכר הרגיל.

פיטורין – במקרה בו התפטרתם או פוטרתם הינכם זכאים להחזר מס מאחר ולא יצרתם הכנסה במהלך שנת מס. נדגיש כי גם במקרה בו אתם מקבלים קצבה מביטוח לאומי עדיין הינכם זכאים להחזר מס בגין הפער בין המשכורת הקודמת לבין סך הקצבה.

פערי שכר – עובד אשר מקבל משכורת שונה בכל חודש, בין אם הוא עובד לפי שעות או לפי מכירת, הינו זכאי לבקש החזר מס בסוף שנת המס עבור המיסים העודפים שנוצרו. 

החזר מס בגין שכר שהשתנה – האם אני זכאי?

כפי שציינו, רבים מהשכירים לא יודעים אפילו שהם זכאים להחזר מס. רשות המיסים אינה עוברת אדם אדם ומחזירה בהתאם, מתוקף תפקידכם לדאוג להכנסה שלכם. לרוב אנו משלמים מיסים על בסיס ההכנסה השנתית הקודמת שלנו, ולכן בכל מקרה של שינוי בהכנסה צריכה לדלוק אצלכם נורת אזהרה, ייתכן ואתם משלמים יותר ממה שאתם צריכים. במקרה כזה יש לפנות לרואה חשבון מקצועי או יועץ מס.

החזר מס בגין שכר שהשתנה – איך זה עובד?

אם השכר שלכם מאחת הסיבות שציינו או סיבה אחרת, עליכם לתהליך בתהליך מימוש הזכאות שלכם. סביר להניח שתשובה או החזר לא תקבל באופן מידי אלא רק בסוף שנת מס. האחריות שלכם היא למלא את הטפסים מתאימים אשר תוכלו למצוא באתר רשות המיסים, ולאחר מכן להגיש את הטפסים בליווי אסמכתאות לפקיד השומה. ייתכן והתהליך יהיה יותר בירוקרטי בשל סיבות כאלה ואחרות. בכדי להקל עליכם, בכדי שתוכלו להמשיך להתעסק ביום יום מבלי לחשוב על החזרי המס, תוכלו לקבל שירות מרואה חשבון או יועץ מס אשר יפעל בעצמו מול רשות המיסים.

החזר מס בגין שכר שהשתנה – בחירה חכמה

זכרו, גם ככה לא פשוט לחיות פה. אם קיים הספק שאתם זכאים להחזר מס פנו למשרד מקצועי של רואי חשבון ויועצי מס.
בחירת המשרד צריכה להיות באופן קפדני, תחת המלצות וכמו כן בחינה של טיב העסקה.
אם אתם תוכלו להיות זכאים להחזר מס בגובה מסוים, אך שירות המשרד עולה יותר, פחות משתלם לכם. ליווי מקצועי של משרד רואי חשבון יכול להקל משמעותית על השגרה שלכם, וכמו כן להעשיר את הידע שלכם בכל הנוגע להחזרי מס.

Exit mobile version