פורטל מיסים

החזרי מס למשפחות חד הוריות

משפחות חד הוריות נהנות מנקודת זיכוי המבטיחה להם הנחה של אלפי שקלים בכל שנה

החזרי מס למשפחות חד הוריותמשפחות חד הוריות רבות נהנות מנקודות זיכוי בתשלומי המס, מה שמעניק להן הנחות של אלפי שקלים בכל שנה. הבעיה היא שרבות מהן כלל לא מודעות לעובדה כי הן יכולות ליהנות מהנחות של אלפי שקלים בכל שנה. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר על תשלומי המיסים. אנשים רבים בישראל משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם באופן קבוע מידי שנה. רבים מהם מקבלים החזרי מס ורבים נוספים כלל לא מבקשים את שמגיע להם. אז אם גם אתם משלמים מיסים ולא באמת יודעים לעקוב מקרוב אחרי הניכויים החודשיים, השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר את שיטת החישוב של רשויות המס, נגע בכל הסיבות בגינן רבים משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם צריכים לשלם ונכיר את הדרך הפשוטה שתסייע לכם לבדוק זכאות ולקבל את כלל ההחזרים המגיעים לכם מ 6 השנים האחרונות.

בטוחים שרשות המיסים מחשבת במדוייק את כל ניכויי המס שלכם? חשוב שתכירו את שיטת חישוב הגבייה

לפני שנכיר את כל הדגשים החשובים ביותר אודות החזרי מס למשפחות חד הוריות, קיימת חשיבות רבה להכיר את התנהלות רשות המיסים. אנשים רבים בטוחים כי רשות המיסים מחשבת את ניכויי המס באופן מדוייק על בסיס השכר החודשי, מה שגורם לרבים מהם לוותר על הבדיקה לזכאות החזרים. לכן, כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש כי לא כך הדבר. רשות המיסים אינה מחשבת את ניכויי המס באופן מדוייק על בסיס השכר החודשי שלכם. למעשה כלל ניכויי המס מחושבים על בסיס השכר הכלל שנתי בלבד. מעבר לכך, שיטת החישוב של רשות המיסים בנויה על הערכות בלבד, ולא על חישובים מדוייקים. לכן, לפני שאתם מוותרים על בדיקת הזכאות לקבלת החזרים בטענה כי הסיכוי לטעות קטן מאוד, חשוב לדעת שלא כך הדבר. ישנם רבים שמשלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם באופן קבוע.

המשכורת החודשית אינה רלוונטית – ניכויי המס מחושבים על בסיס השכר השנתי המשוער של כל עובד

אז איך רשויות המס מחליטות כמה מס הן צריכות לנכות ממשכורתו של כל עובד? השיטה פשוטה – רשויות המס מחשבות את המשכורת השנתית של כלל עובדי המשק, בודקות כמה מיסים כל עובד צריך לשלם על בסיס משכורתו השנתית ומחלקות את חובו לתשלומים בכל חודש. אך חשוב להבין נקודה חשובה, בעת החישוב רשויות המס לא באמת יודעות כמה כל עובד ירוויח. החישובים הללו נערכים בתחילת השנה, כשיש עוד חודשי עבודה רבים לתום שנת המס. אז איך בכל זאת ניתן להעריך? בעזרת חישוב פשוט – גובה השכר מידי חודש כפול כמות חודשי העבודה בכל שנה. כלומר, עובד שמרוויח 15,000 שקלים בכל חודש ירוויח 180,000 שקלים בכל שנה במידה ואכן יעבוד בכל חודשי העבודה הקיימים (15,000 כפול 12 חודשים). על בסיס החישוב הזה, רשות המיסים יודעת כמה מס כל עובד צריך לשלם, ואת החוב השנתי היא מחלקת לתשלומים בכל חודש. הסיב  לחלוקה היא בכדי להקל על משפחות רבות שלא יכולות לשלם את החוב השנתי בהורדה אחת.

החיסרון הגדול של שיטת החישוב – פערי מס רבים ותדירים

שיטת חישוב זו אמנם מאפשרת לכלל אזרחי ישראל לשלם מיסים ברווחה ובתשלומים חודשיים, אך היא כוללת לא מעט חסרונות. החיסרון המשמעותי ביותר הוא העובדה שהשיטה אינה מדוייקת וכוללת פערי מס רבים. עובדים רבים במשק משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים. מדוע? עובדים שלא הצליחו להשלים את כל חודשי העבודה השנתיים שלהם מכל סיבה שהיא – עלולים לשלם מס גבוה. יצאתם לחופשה ממושכת במהלך שנת העבודה? השכר השנתי שלכם נפגע ורבים מכם ימשיכו לשלם מיסים כאילו השכר השנתי עומד על המקסימום האפשרי ללא כל פגיעה. לכן, אחת הסיבות הטובות ביותר לערוך בדיקה של החזרי מס היא פגיעה בשכר החודשי באחד או ביותר מחודשי העבודה במהלך השנה. לא השלמתם את כל ימי העבודה במהלך השנה מכל סיבה שהיא? קיים סיכוי גבוה שתימצאו זכאים ותקבלו החזרים על סך אלפי שקלים.

נקודות זיכוי להנחות של אלפי שקלים לכל שנה – הנחה ללא תקרה

מעבר לכך, חשוב שתכירו גם את נקודות הזיכוי המוענקות לרבים בישראל. נקודת זיכוי היא יחידה המשמשת כהנחה של אלפי שקלים מידי שנה בתשלומי המיסים. הממשלה מעניקה נקודות זיכוי לאנשים רבים במטרה לתמרץ אותם או לסייע להם להתמודד עם מצבים כלכליים מורכבים. חשוב לחזור ולהדגיש כי נקודות הזיכוי שוות להנחה של ממש – אלפי שקלים בכל שנה. עוד חשוב לדעת כי אין תקרה לנקודות הזיכוי ולאדם אחד יכולות להיות מספר נקודות זיכוי, עד שהוא יהיה פטור מתשלומי מס לגמרי. אנשים רבים לא מודעים לעובדה שהם זכאים לנקודות זיכוי, וגם רבים מאלה שכן מודעים, לא באמת עוקבים אחרי ההנחה השנתית, מה שיכול לגרום להם לשלם מיסים גבוהים שלא לצורך.

משפחה חד הורית? מגיעה לכם נקודת זכות שתחסוך לכם אלפי שקלים בתשלומי המיסים מידי שנה

אחת מנקודות הזיכוי השכיחות ביותר מוענקות למשפחות חד הוריות. אמהות רבות שמגדלות את ילדיהן בתור אמהות חד הוריות זכאיות לקבל נקודת זיכוי. נקודת הזיכוי מעניקה להן הנחה של אלפי שקלים בתשלום השנתי. לא בדקתן שאתן מקבלות את ההנחה? מאוד יכול להיות שאתן כלל לא מקבלות אותה. מה יש לעשות? לבדוק זכאות לקבלת החזרי מס למשפחות חד הוריות. כיום ניתן להשלים את כל שלבי הבדיקה במהירות רבה דרך הרשת. בדיקה אינטרנטית פשוטה תאפשר לכם לדעת האם אתם אכן זכאים לקבלת החזרים, שיכולים להגיע להנחה של אלפי שקלים. נמצאתם זכאים? חשבון הבנק שלכם יזוכה בכל המגיע לכם בתוספת ריבית של 4% על כל ששנה. עוד חשוב להדגיש כי ניתן לקבל החזרי מס למשפחות חד הוריות עד שש שנים רטרואקטיבית. אנשים רבים בטוחים שאם נגמרה שנת המס והם לא קיבלו את הטבות המס המגיעות להם, הם לא יוכלו לקבל את ההטבות רטרואקטיבית ולכן חשוב להדגיש שניתן לקבל החזרים עד שש שנים אחורה. בדקו את זכאותכם וקבלו את כל המגיע לכם!

Exit mobile version