Site icon פורטל מיסים

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

הגשת בקשה להחזרי מס לסטודנטים

 

 

יש לכם עסק משפחתי? אתם זכאים להחזר מס. בוודאי שלא ידעתם על העובדה שיש שוני מבחינת מס הכנסה בין חברה סטנדרטית ובין חברה משפחתית, אבל בשביל זה אנו כאן, להציג בפניכם את כל מה שאתם יכולים להרוויח מהעסק שלכם. בכדי לקבל החזרי מס לבעלי חברה משפחתית עליכם לדעת כמה דברים:

 

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית – הגדרת רשות המיסים

רשות המיסים מגדירה חברה משפחתית בתור "חברה שכל בעלי מניותיה הינם קרובי משפחה מדרגה ראשונה ואשר רווחיה והפסדיה מיוחסים למוגדר בעל המניות הגדול ביותר…" את המונח הבא אתם בטח תשמעו הרבה: "נישום מייצג", מונח זה מתייחס אל בעל החלק בגדול ביותר ברווחים של החברה, מי ששולט בחברה. 

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית – נקודות חשובות

לחברה משפחתית יש יתרון גדול לעומת חברה בע"מ. בשונה מחברות בע"מ, חברה משפחתית מתנהלת מבחינת מיסוי כנישום אחד, לכן הרווחים השנתיים עקב החזרי מס יהיו גבוהים יותר באופן משמעותי. לכן, כאשר אתם פונים אל פקיד השומה להחזרי מס, עליכם לקחת בחשבון ששיעור המס בו חברה משפחתית חייבת הוא על פי היחיד המוגדר כבעל החברה, ולא לפי פרמטרים רבים כמו חברה בע"מ.
אך זכרו, החזרי מס תקפים רק לתקופה בו החברה שלכם מוגדרת כחברה משפחתית. 

 

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית – החזר רטרואקטיבי

למה זה כל כך חשוב לנו שתדעו למה אתם זכאים? בכל שנה אלפי שכירים וחברות משאירים את מס הכנסה ברווח עצום מחוסר ידיעה שהם זכאים לקבל החזר מס, ההשערה היא שכ-40% מהמשק אינו מודע לזכאות שלו לגבי החזר מס. לרוב אנו נדע רק את הבסיס, אך החזרי מס יכולים להגיע מסיבות שונות ומשונות שחשוב להכיר. לכן, אנו ממליצים לכם לפנות בכל שלב לבחרה המתמחה בהחזרי מס, היא תבחן כל מקרה לגופו וכך תוכל לדאוג להחזר רטרואקטיבי.

אם אתם חברה משפחתית ולא הגשתם בקשה להחזר מס בשנים האחרונות, תדעו שאתם זכאים להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים מהתאריך הנידון. כמובן, לא מומלץ להמתין כל כך הרבה זמן, מומלץ כבר ברגע שאתם חושדים, או ברגע שאתם משלמים את המיסוי השנתי לגשת לחברה מקצועית להחזרי מס אשר תדאג להחזיר לכם את הכסף תוך פרק זמן קצר.

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית – המלצת המומחים

בוודאי הצלחתם להבין שלחברה משפחתית יש מגוון רחב של יתרונות, ומדובר על יתרונות משמעותיים אשר יכולים להרים כל עסק. אם אתם בשלבי פתיחת העסק, ואפילו עסק קיים, שווה לכם לבחון האם כדאי לכם להחליף טייטל, להיות חברה משפחתית. כמובן שיש צורך בהוכחות, שכל בעלי המניות הם משפחה, חוזים וכן הלאה, ולא מומלץ לשחק משחקים עם רשות המיסים. אבל אם באמת אתם זכאים להיות מוגדרים כחברה משפחתית אסור לכם לוותר על זה. 

אף אחד לא יודיע לכם שאתם זכאים להיחשב לחברה משפחתית, עליכם לפעול בעצמכם בכדי להשיג את המטרה. כמו כן, עליכם לדעת כי אתם זכאים גם לקבל החזרי מס בדיעבד. חשוב לדעת, לא כל חברה משפחתית זכאית לאותן ההטבות, לכן יש לבדוק באיזה מקום אתם עומדים. בכדי לדעת מהן הטבות המיסוי ונקודות הזיכוי שלכם, עליכם לפנות לחברה מקצועית להחזרי מס, חברה אשר תבחן את המקרה, תגיש לכם את הטפסים אותם אתם צריכים למלא, ולאחר מכן תעבוד ישירות מול רשות המיסים ותדאג לכך שתקבלו את החזרי המס תוך מספר ימים, ולא מספר חודשים כפי שנהוג במקרים בו אנו פועלים עצמאית מול רשות המיסים.

Exit mobile version