Site icon פורטל מיסים

החזרי מס – לא עוקבים אחרי ניכויי המס שלכם? ייתכן שאתם זכאים לקבלת החזרים!

freepik

לא מקפידים לעקוב אחר כל ניכויי המס שלכם? ייתכן שאתם משלמים מידי שנה אלפי שקלים שלא לצורך. עובדים רבים במשק הישראלי זכאים לקבלת אלפי שקלים החזרים בגין תשלומים עודפים. רוצים להתחיל לעקוב אחרי ניכויי המס שלכם? בשורות הבאות נכיר את השיטה המרכזית בעזרתה רשות המיסים מחשבת את ניכויי המס לכל עובד. אך קודם לכן, חשוב לדאוג לתשלומי המיסים מהשנים האחרונות. רשות המיסים מאפשרת לערוך בדיקת זכאות לקבלת החזרי מס לשכירים בגין תשלומים עודפים באופן מקוון. הנמצאים זכאים יוכלו לקבל החזרים עד שש שנים רטרואקטיבית! אז גם אם נגמרה שנת המס, אל לכם לוותר על הליך הבדיקה וקבלת ההחזרים. אז מאיפה מתחילים? המשיכו לפסקאות הבאות.

 

רוצים לעקוב אך לא מכירים את שיטת החישוב של רשות המיסים? בשורות הבאות תכירו את כל שלביה!

לפני שנכיר את השיטה המרכזית בעזרתה רשות המיסים מחשבת את ניכויי המס ממשכורתו של כל עובד, קיימת חשיבות רבה להכיר את השיטה הפשוטה שיכולה לזכות אתכם בהחזרים על סך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. היכרות עם שיטת החישוב של רשויות המס תאפשר לכם לעקוב מקרוב אחרי כל הניכויים החודשיים שלכם, כך שתהיו בטוחים שלא תשלמו מיסים עודפים שלא לצורך. אז בניגוד למקובל לחשוב, לא מדובר על שיטת חישוב מדוייקת או מתקדמת במיוחד. למעשה, שיטת החישוב בעזרתה רשות המיסים קובעת כמה מס ישלם כל עובד במשק מבוססת על הערכה מושכלת בלבד.

 

הערכה מושכלת בלבד – הכפלת השכר החודשי בסך חודשי העבודה

רשויות המס מעריכות כמה כל עובד עתיד להרוויח במהלך שנת עבודתו ועל בסיס הערכה זו היא מחשבת כמה מס הוא נדרש לשלם. לאחר הערכת השכר, ניתן לשייך כל עובד בקלות בהתאם למדרגות המס המפורסמות ברשת לכל דורש. אך איך מחשבים כמה כל עובד צפוי להרוויח במהלך השנה כולה כבר מתחילתה? בעזרת הכפלה פשוטה של השכר החודשי בסך חודשי העבודה. עובד שמרוויח כ 12,000 שקלים מידי חודש, צפוי להרוויח כ 144,000 שקלים במהלך השנה כולה (12,000 שקלים כפול 12 חודשי עבודה). מסכום זה רשות המיסים מנכה מס שנתי (בהתאם למדרגות הקבועות בחוק), ומחלקת את הניכוי השנתי ל 12 תשלומים חודשיים. מטרת החלוקה לתשלומים היא הקלה על רוב משקי הבית הממוצעים בישראל.

 

תנאי ההעסקה שלכם שונו במהלך השנה? סיכוי גבוה שתימצאו זכאים לקבלת החזרי מס!

אחת הסיבות השכיחות ביותר לפערים משמעותיים בתשלומי המיסים היא שינוי בתנאי העבודה במהלך השנה. רשות המיסים גובה תשלום על בסיס הנחה כי העובד ישלים את כל שנת עבודתו ללא שינוי בתנאיו. אך כידוע, לא אחת קורה כי חלו שינויים אישיים במהלך העבודה במהלך השנה. בין השינויים שעשויים להוביל לפערי מס ניתן למנות:

  1. מעבר בין עבודות שונות המהלך השנה.
  2. קיצור שעות העבודה היומיות.
  3. חופשת מחלה/החלמהארוכה.
  4. חופשת לידה.
  5. קיצוץ בשכר החודשי.

 

כך תדעו האם אתם אכן זכאים לקבלת החזרים – בדיקה מקוונת ופשוטה שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום

כלל השינויים הללו יגרמו לשינוי מהותי במשכורתו השנתית של העובד, מה שלא תמיד יבוא לידי ביטוי בחישוב ניכויי המס החודשיים. רוצים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרים? חשוב לדעת כי כיום ניתן להשלים את הליך הבדיקה בקלות ובמהירות. עובדים רבים מוותרים על החזרי מס רק בגין החשש להתמודדות בירוקרטית ארוכה ומורכבת. לכן, חשוב לדעת כי בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בדבר וכיום ניתן להשלים את הליך הבדיקה תוך דקות בודדות, באופן מקוון וללא טפסים רבים. בדקו את זכאותכם לקבלת החזרי מס וייתכן שתימצאו זכאים לקבל אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בחזרה!

Exit mobile version