פורטל מיסים

החזרי מס בגין פידיון קופת גמל לפני המועד החוקי – איך משלמים פחות מס?

החזרי מס בגין פידיון קופת גמל לפני המועד החוקי – איך משלמים פחות מס? החזרי מס בגין פידיון קופת גמל

פתחתם לאחרונה קופת גמל ושילמתם מס? ייתכן ומגיע לכם לקבל החזר כספי. אל תוותרו על סכומי כסף שמגיעים לכם! בדיקה מהירה שמתבצעת על ידי איש מקצוע בתחום המיסוי יכולה להזרים אל חשבון הבנק שלכם סכום משמעותי. עשו לעצמכם הרגל לבצע בדיקת זכאות להחזר מס אחת למספר שנים ותצליחו לממש נכון את כל ההטבות שמגיעות לכם. קופות גמל מהוות היום אפיק חיסכון פופולרי. מסלולי גמל מהווים תכניות חיסכון לטווח הארוך כאשר תקופת החיסכון המינימלית מוגדרת לרוב ל-15 שנים לפחות. אנו נסביר כאן מה קורה במידה ומבקשים לפתוח קופת גמל לפני המועד החוקי ומה כדאי לעשות בשביל כמה שפחות מס. 

מה החוק אומר על פדיון מוקדם של קופות גמל?

מדינת ישראל עושה מאמץ לעודד את כלל האזרחים לצבור כספים בתכניות חיסכון לטווח הארוך לקראת גיל הפרישה. פדיון מוקדם של קופת גמל מחייבת בניכוי מס במקור בגובה של 35%. רגע לפני שאתם נבהלים מניכוי המס הגבוה נציין שבמקרים מסוימים קיימת זכאות לקבלת החזרי מס. אל תוותרו על בדיקת זכאות להחזר בגין הטבות מס אישיות, הפסקת עבודה ונקודות זיכוי. 

מתי מותר לפדות קופת גמל?

קופות הגמל נועדו להיפתח לאחר גיל הפרישה. המדינה מאפשרת פדיון מוקדם אך קובעת ניכוי מס של 35%. ניכוי המס הגבוה נועד למנוע את המשיכה המוקדמת. על פי תקנת החוק קופות גמל מותר לפתוח במקרים בהם שכיר אינו עובד במשך 6 חודשים, במידה והגעתם אל גיל הפרישה ובמצבים בהם כושר העבודה נפגע כ-50% לפחות. 

איך מושכים כסף מקופת גמל לפני המועד החוקי?

מסלולי חיסכון פנסיוני נועדו לפדייה לאחר גיל הפרישה כאשר סכום הכסף ניתן לבעליו במתכונת של קצבה חודשית. פדיון מוקדם של הכספים נחשב למשיכה שאינה כדין ובהתאם הכספים חייבים בניכוי מס במקור בגובה של 35%. שימו לב ששיעור המס אינו סופי. אם יהיו לכם הכנסות נוספות בשנת המשיכה אתם תהיו חייבים לשלם מס בהתאם למס השולי. החזרי מס בגין פידיון קופת גמל לפני המועד החוקי ניתנים בעיקר במצבים בהם לא הייתה הכנסה באותה השנה. במצב בו לא הייתה לכם הכנסה באותה השנה אפשר יהיה לקזז מתשלום המס את נקודות הזיכוי האישיות. 

באלו מצבים אפשר למשוך כספים מקופות גמל ללא ניכוי מס?

החוק מאפשר משיכת כספים מקופות גמל במקרים בהם מדובר במשיכה הכרחית למטרת מחייה. אפשר למשוך כספים במצב של מיעוט הכנסות של בעל הקופה או בן זוגו. אם ההכנסה של אחד מהם נמוכה משכר המינימום ניתן למשוך מהקופה ללא ניכוי מס את הסכום שבין ההכנסה הנמוכה לבין שכר המינימום. אם יש לבני הזוג ילדים (קטינים) הסכום שאפשר יהיה למשוך יוכפל. נכות של בעל הקופה או קרוב משפחה מזכה גם כן את בעל הקופה במשיכה של הכספים ללא ניכוי מס. 

פדיון של קופות גמל אפשרי גם למימון של הוצאות רפואיות בגובה של מחצית מההכנסות של בעל הקופה במשך שנה. החוק מאפשר בהתאם לצורך למשוך מקופת הגמל כספים למימון הוצאות רפואיות ללא ניכוי מס. כספים אפשר למשוך מקופות גמל וקרנות פנסיה שמוגדרות כלא פעילות וסכום הכסף שנצבר מהן מגיע עד 8,000 שקלים. 

אם משכתם כספים מקופת גמל בעקבות אחד מהמצבים שתוארו – מגיע לכם לקבל החזרי מס בגין פידיון קופת גמל לפני המועד החוקי. צרו קשר עם רואה חשבון או יועץ מס שמתמחה בתחום, בצעו בדיקה של הנתונים והגישו בקשה לקבל החזר. אפשר להגיש את הבקשה להחזר גם באופן עצמאי אך סביר להניח שאיש מקצוע יצליח לקצר בעבורכם הליכים ולהשיג סכום גבוה יותר.

Exit mobile version