Site icon פורטל מיסים

בדיקת החזר מס הכנסה

פטור ממס הכנסה לנכים ואנשים עם מוגבלויות

 

החזר מס הכנסה קורה כאשר מס הכנסה גבו סכום כסף גבוה יותר ממה שהיו צריכים, ולמעשה מחזירים את הכסף אליכם. על ידי בדיקה פשוטה ולא מסובכת, תוכלו לבדוק אם אתם זכאים להחזר כספי ממס הכנסה. איך זה עובד? ריכזנו עבורכם תשובות עבור השאלות. 

מה זה החזר מס הכנסה?ֿ

בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים, הסכום הכספי שתצטרכו לשלם למס הכנסה הוא על ידי חישוב שנתי של ההכנסות שלכם. במקרים רבים, המשכורת מהעבודה אינה ההכנסה היחידה. ישנם אנשים שעובדים במספר עבודות, ישנם אנשים שמקבלים כסף על השכרת דירה שברשותם, מענקי לידה, מילואים ועוד. אצל עצמאים זה אף מסובך יותר שכן אין באמת עירבון לסכום הכסף אותו הם ירוויחו כל שנה. לכן, מס הכנסה מאפשר להגיש בקשה להחזר מס. במידה והתקבלה המסקנה שאכן נגבה סכום גבוה יותר ממה שהיה צריך, האדם יקבל החזר מס. מס הכנסה מאפשר החזר מס עד שש שנים אחורה. כאמור, כל שנה מחושבת בנפרד. חשוב להבין שאלו דברים שקורים כל הזמן ורוב השכירים בישראל זכאים להחזר כספי, אך אינם עושים בדיקת החזר מס הכנסה ולכן אינם תובעים את כספם. לכן, מומלץ לכל אדם במדינת ישראל לבדוק האם הוא זכאי להחזר כספי ממס הכנסה עבור שש השנים האחרונות. 

כיצד מתבצעת בדיקת החזר מס הכנסה?

קודם כל נציין שהבדיקה קלה ובחינם. לא תצטרכו לקבוע תור למס הכנסה ולשלם סכום כספי עבור מילוי טפסים כל שהם. הבדיקה מתרחשת באתר רשות המיסים ולא תצטרכו לשלם עבורה. באתר רשות המסים קיים סימולטור (מחשבון החזר מס), שדרכו תוכלו לחשב האם מגיע לכם החזר כספי ממס הכנסה. הסימולטור מיועד לדפדפן אקספלורר בלבד. חשוב לציין שאם אתם נשואים הבקשה להחזר מס צריכה לכלול את שני בני הזוג. על מנת לבצע את התהליך תצטרכו למלא את גובה ההכנסה שלכם בכל שנה אותה אתם בודקים. בנוסף, תצטרכו להוסיף אישורים בנוגע להוצאות שמשפיעות על גובה המס כמו הפקדות לפנסיה, ביטוחים, קופות גמל ועוד. בבדיקה תצטרכו להשיב על שאלות שונות כמו- האם השתחררת מהצבא? האם יצאת לפנסיה? האם קיבלת דמי לידה/ אבטלה/ פגיעה/ מילואים במהלך התקופה? האם פוטרת מהעבודה? האם קיבלת פיצויי פיטורין? ועוד. חשוב להשלים את הבדיקה כמו שצריך ולענות על השאלות באופן מדוייק, על מנת שתוכלו לדעת באופן מדויק האם אתם זכאים להחזר מס ומה גובה הסכום הכספי שאתם זכאים אליו. 

האם כדאי לפנות לחברה מקצועית שתבצע עבורי בדיקת החזר מס הכנסה?

אם אתם לא בטוחים מה המסמכים שהבדיקה מצריכה או איך להשיג אותם, תוכלו לפנות לחברות מקצועיות שיערכו את בדיקת החזר מס הכנסה עבורכם. 

יש יתרונות בפניה לחברות מקצועיות-

תוצאות בדיקת החזר מס הכנסה

בסוף בדיקת החזר מס הכנסה תדעו בדיוק האם אתם או בן זוגכם זכאים להחזר כספי ומה הסכום לו אתם זכאים, והאם יש לכם חוב במס הכנסה. אם מגיע לכם החזר כספי תוכלו להגיש בקשה להחזר מס לפקיד שומה במס הכנסה. אם אינכם זכאים להחזר מס, או שיש לכם חוב, שמרו את כל המסמכים ובדקו שוב האם הנכם זכאים להחזר. 

Exit mobile version