Site icon פורטל מיסים

תפקידו של רואה חשבון

קרדיט תמונה: freepik

רואה חשבון הוא בעל מקצוע אשר מוסמך על פי חוק לעסוק בתחום ראיית חשבון, כלומר, לבדוק את תקינותם של דוחות כספיים, לבצע ביקורות עליהם וכן לייעץ בענייני מס וניהול כלכלי. מדובר על איש מקצוע המומחה בחשבונאות, ביקורת חשבונאית, מימון, מיסוי ותחומים נוספים אשר קשורים לניהול והתנהלות כלכלית. כיום, כמעט כל עצמאי או בעל עסק או ארגון, זקוקים לשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה אשר יסייע להם בניהול הכספים בצורה נכונה ובהגשת דוחות רלוונטיים לרשויות המס בצורה מדויקת ובזמן.

 

הסמכה של רואה חשבון 

בהתאם לחוק, ההסמכה לעיסוק בתחום ראיית חשבון ניתנת על ידי מועצת רואי החשבון ובכדי לקבל את האסמכה יש לעמוד בכמה תנאים:

ראשית כל, יש לעבור בהצלחה את המבחנים אשר קבעה המועצה.

שנית, יש לקבל תואר בחשבונאות ממוסד אקדמאי המוכר על פי המל"ג, כאשר התואר המדובר מעניק פטור מחלק מבחינות מועצת רואי החשבון וכן, יש לעבור תקופת התמחות בת שנתיים.

 

מהם התפקידים של רואה חשבון?

התפקידים ותחומי האחראיות של רואה חשבון הם רבים, כך לדוגמא הוא דואג לייצוג מול רשויות המס באמצעות דוחות כספיים והצהרות הון, הוא עוסק בניהול החשבונות בעסק לרבות חישובי השכר, הוא מבצע תשלומים לעובדים ומנפיק תלושי שכר ועוד. תפקידיו של איש מקצוע זה חשובים מאוד ומסייעים לעסק להתנהל בצורה חוקית בכל הנוגע להיבטי המיסוי השונים וכן להתנהל בצורה תקינה ונכונה מההיבט הפיננסי. אין ספק כי מדובר על איש מקצוע שעושה סדר בעסק בכל הנוגע להכנסות אל מול ההוצאות ועוד ועל כן, יש לבחור אותו בקפידה.

 

איזה שירותים מציע רואה חשבון לכל עסק או עצמאי?

בין השירותים השונים שיציע לכם רואה חשבון ניתן למצוא: ייצוג מול רשויות המס עבור קבלת החזרי מס הן עבור שכירים והן עבור עצמאיים, הוא מציע ייעוץ פיננסי ובחינת ההתנהלות הכלכלית של העסק, הוא מציע מתן ייעוץ מס על היבטיו השונים על מנת שהעסק יתנהל נכון מבחינת המיסוי ויעל פי החוק וכמובן שבין שירותיו ניתן למצוא שירות הגשת דוחות רלוונטיים לרשויות המס בהתאם לסטטוס של העסק, בהתאם לדרישות של רשות המס ובהתאם לכל היבט אחר שיש לקחת בחשבון.

באופן כללי ניתן לומר כי שירותיו של רואה חשבון חיוניים מאוד עבור כל עסק בכל תקופת פעילותו וככל שהעסק גדול יותר הצורך בשירותיו של רואה חשבון גדל, כך שהניהול הכלכלי הופך למורכב ומשמעותי יותר ועל כן יהיה צורך בשירות מקיף יותר. כל עסק מתנהל מול רשויות מס שונות בכל שלב,  הן בשלב הקמת העסק והן במהלך הפעילות של העסק. לא פעם תקנות המיסוי לא מספיק ברורות ואינטואיטיביות ולאדם שלא בעל מקצוע בתחום, ההתעסקות הכלכלית המדוברת עלולה לדרוש ממנו פרק זמן משמעותי. סיוע של רואה חשבון מקצרת את התהליך וחוסכת כסף.

אחד מתחומי האחראיות שבהם רואה חשבון יכול לסייע לכל עסק בצורה ניכרת הוא בתחום התמחור. תמחור מוצרים לא תמיד מהווה מלאכה פשוטה. מצד אחד בעל העסק מעוניין להרוויח כמה שיותר על המוצרים שלו, אך מצד שני, הוא לא יכול לנקוב במחיר יקר מדי שיגרום לכך שלא יקנו ממנו.  ועל כן, רואה חשבון יכול לסייע למצוא את נקודת האיזון בתמחור מוצרים ולוודא כי הם לא נמכרים במחירים שעלולים להסב לעסק הפסד כלשהו.

במאמר הבא תוכלו לקבל מידע מקיף על ראיית חשבון ומה נדרש כדי להגיע לתפקיד

 

Exit mobile version