פורטל מיסים

פטור ממס הכנסה- עיוורים ולקויי ראייה

 

כל אזרחי מדינת ישראל מחויבים בתשלום מס על ההכנסות שלהם. אך ישנן אוכלוסיות שונות המקבלות הטבות בתשלומי המס, וביניהן הטבת הפטור ממס הכנסה. בין האוכלוסיות הללו, יש לכלול את אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה. 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה עבור עיוורים ולקויי ראייה?

על מנת להיות מוכר כעיוור או כלקוי ראיה, יש לקבל תעודה מתאימה. התעודה תנתן לעיוורים מוחלטים או ללקויי ראייה באחד מהתנאים הבאים- 

כל תעודת עיוור תהיה עם דרגת הנכות הספציפית של אותו עיוור. דרגת הנכות נקבעת על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי. הוועדה הרפואית בודקת את מצב הראייה של אותו אדם וקובעת מה דרגת הנכות שלו. דרגת הנכות תקבע באחוזים. על פי דרגת הנכות יקבעו את מידת הפטור ממס הכנסה. כמו כן, יש לשים לב שישנם מקרים בהם נקבעת דרגת נכות זמנית, שכן מצבו הרפואי של הנבדק עשוי להשתפר. לכן, במידה ולא חל שיפור, יש לחזור למעקב אצל הוועדה הרפואית בתום תוקף התעודה. שכן גם הפטור ממס הכנסה יהיה זמני ולשם כך תצטרכו לחדש את תעודת העיוור.

מה כולל הפטור ממס הכנסה עבור עיוורים ולקויי ראייה?

על פי החוק, פטור ממס הכנסה עבור עיוורים או בעלי לקות ראייה מגיע עד לתקרת הכנסה מסוימת. תקרת ההכנסות משתנה משנה לשנה. ישנן שתי קבוצות שונות של הכנסות הזכאיות לפטור ממס הכנסה עבור עיוורים ולקויי ראייה- 

במקרים של הכנסה מיגיעה אישית בלבד, התקרה השנתית עבור הכנסה תהיה 615,600 שקלים. במקרים של הכנסה מיגיעה אישית והכנסה שאינה מיגיעה אישית (אך איננה מגיעה מריבית על פיצויים או ביטוח), התקרה תהיה 73,800 שקלים. במקרים בהם הייתה הכנסה מיגיעה אישית והכנסה שאינה מיגיעה אישית (המגיעה מריבית על פיצויים או ביטוח) התקרה עבור ההכנסות מיגיעה אישית באותה שנה היא 73,800 שקלים.

איך מקבלים את הפטור ממס הכנסה עבור עיוורים ולקויי ראייה?

על מנת לקבל את הפטור ממס הכנסה עבור עיוורים או לקויי ראייה, יש להגיש בקשה לפטור לידיאיך לקויי ראייה מקבלים פטור ממס הכנסה מס הכנסה. את הבקשה לפטור מגישים באמצעות טופס 1516, טופס זה הוא טופס הבקשה לפטור ממס הכנסה עבור סיבות שונות. אל טופס הבקשה, יש לצרף את תעודת העיוור או תעודת לקוי הראייה. בנוסף, יש להגיש אישורים מהמעסיק. את כלל המסמכים הללו יש להגיש לידי פקיד שומה בלשכת מס הכנסה.

במידה ויש העסקה מרובה, כלומר, במידה והאדם עובד במספר עבודות אצל מספר מעסיקים, עליו לבצע תאום מס. 

כמו כן, במידה והעיוור או לקוי הראיה היה זכאי לפטור ממס הכנסה עבור שנים קודמות, הוא יוכל לנצל זאת על ידי הגשת בקשה להחזר מס. את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש עד 6 שנים רטרואקטיבית. את הבקשה להחזר מס יש להגיש לידי פקיד שומה בלשכת מס הכנסה גם כן. לבקשה להחזר מס עליכם לצרף אישור של פטור ממס הכנסה ואישורים רפואיים מתאימים שיתמכו בבקשתכם.

Exit mobile version