Site icon פורטל מיסים

פטור ממס הכנסה – הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני

הצעדים שיש לנקוט על מנת לקבל החזר מס

 

 

החוק בישראל קובע, שעל המעסיקים בישראל להפריש משכר העובדים אחוז מסוים לביטוח פנסיוני. הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני, מתחלקות בין המעסיק לעובד ואין אפשרות לבטל אותן. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני. מי זכאי? כיצד מקבלים את הפטור? ריכזנו לכם תשובות עבור מגוון שאלות. 

מתי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני?

קודם כל, יש להבין שעובד מחוייב בתשלום מס על המרכיבים השונים של המשכורת שלו. בין המרכיבים השונים נכללים גם הפרשות לביטוח פנסיוני. המס ייקבע על פי מדרגות המס המתאימות. למרות זאת, ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עבור הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני כאשר ההפרשות נמוכות מסכום מסוים. כדאי לדעת שהסכומים הפטורים ממס זכאים באותה מידה לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. התנאים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני-

חשוב לציין- בחישוב הסכום לצורך בקשת פטור ממס הכנסה, יש לכלול את הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני ואת הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה. אין צורך לכלול את הפרשות המעסיק עבור פיצויי פיטורין.

פטור ממס הכנסה – הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני- איך זה עובד?

כל מעסיק בישראל מחוייב להפריש אחוז מסוים משכר העובד לביטוח פנסיוני. החוק קובע כי חובה להפריש ביטוח פנסיוני לכל עובד שמלאו לו 21 שנים, או לכל עובדת שמלאו לה 20 שנים. כמו כן, הפרשות לביטוח הפנסיוני יעשו גם עבור עובדים לאחר גיל פרישה. המעסיק מחוייב להפריש ביטוח פנסיוני לאחר 6 חודשי עבודה של העובד. אך, במידה ולעובד קיים ביטוח פנסיוני פעיל, הוא זכאי להפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני מיומו הראשון בעבודה. 

כיצד נעשית ההפרשה? שיעור ההפרשות, נכון לשנת 2020, הוא 18.5% משכר העובד. האחוזים יחושבו על פי שכר הברוטו של העובד (לא כולל שעות נוספות), או על פי השכר הממוצע במשק- חובת המעסיק תקפה לנמוך מביניהם. 6% מתוך האחוזים יופרשו על חשבון העובד ו-12.5% הנותרים יופרשו על חשבון המעסיק. ההפרשות שנעשות על חשבון המעסיק מתחלקות ל-2 קטגוריות- 6.5% עבור רכיב התגמולים ו-6% עבור רכיב הפיצויים. סך כל ההפרשות לביטוח פנסיוני יועברו לביטוח פנסיוני על פי בחירתו של העובד. העובד יוכל לבחור בין קופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. בנוסף, העובד רשאי להחליט על חברת הביטוח לה רוצה להפריש את כספי הביטוח הפנסיוני. עם זאת, העובד אינו רשאי לבטל את ההפרשות לביטוח הפנסיוני בשום מצב. 

פטור ממס הכנסה- הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני – השינוי בתקרת ההפרשות

אחד הפרמטרים המשמעותיים על מנת לקבל פטור ממס הכנסה על הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני, הוא התקרה הקבועה בחוק. אך, תקרה זו משתנה מידי שנה. השינויים מתבצעים על פי החלטות הממשלה ועל פי שיקולים שונים בקשר לשכר הממוצע במשק ודרישות המס השונות. 

התקרה יכולה לעלות או לרדת, לכן חשוב לבחון בכל שנה את גובה התקרה העדכני לאותה שנה. ישנם מקרים בהם שינוי גובה התקרה מוביל לתשלום מס גבוה יותר, לכן במקרים כאלה, יש להגיש בקשה להחזר מס לידי מס הכנסה.

Exit mobile version