פורטל מיסים

מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה?

 

נושא המיסים ופקודת מס הכנסה הוא נושא סבוך ומורכב שרבים אינם מבינים בו יותר מידי בטענה שיש אנשי מקצוע שצריכים לדאוג לזה. רובם גם יוצאים מנקודת הנחה שמה שאותם אנשי מקצוע עושים הוא הדבר הנכון ויכול להיות שזה בהחלט כך, אך ישנן לא מעט חובות שאנחנו בתור מקבלי השכר צריכים לדעת ולהכיר גם בתור שכירים וגם בתור עצמאיים כאשר אחד הדברים הוא הגשת דוח שנתי למס הכנסה. לא כל אחד חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה אך בהחלט ישנם אנשים שמרוויחים מעל רמת שכר מסויימת למשל שמחויבים להגיש את הדוח הזה. חלקם חושבים שאם המס לא נוכה מתלוש השכר שלהם אז כאן נגמרת החובה שלהם והם לא צריכים לעשות כלום מעבר לזה, אך חשוב מאוד להכיר כי ישנם לא מעט אוכלוסיות שחייבות בהגשתו של דוח מס שנתי למס הכנסה.

אוכלוסיות החייבות בהגשת דוח שנתי למס הכנסה

שכירים המרוויחים מעל סדרי גודל של 650 אלף ש״ח בשנת מס מחוייבים להגיש דוח שנתי כאשרמי מחויב להגיש דוח שנתי למס ההכנסה משנה לשנה הסכום בגינו מחוייבים להגיש דוח זה משתנה מעט. כך למשל בשנת 2019 עמד הסכום על מעל 653 אלף ש״ח ובשנת 2020 הוא עמד על כל שכיר שהרוויח מעל 649 אלף ש״ח.

יש להתעדכן ברשות המיסים ובעיקר בהוראות אותן היא מפרסמת בהקשר זה. מעבר לכך גם אנשים שיש להם מקור הכנסה בחו״ל העולה על 339 אלף ש״ח כאשר גם אם מדובר על רווחי הון בגין מכירת מניות בחברה ישראלית יש להגיש את הדוח השנתי.

גם עצמאים מחוייבים להגיש דוח שנתי כאשר עוסק פטור או עוסק מורשה למשל שהכנסותיהם לא עלו על 60 אלף ש״ח חייבים בהגשת דוח שנתי מקוצר למס הכנסה. גם בעלי שליטה בחברות מחוייבים להגיש דוח מס שנתי כאשר כל אדם המחזיק במניית חברה בשיעור של מעל 10 אחוזים מחוייב להגיש דוח מס שנתי. ישנם עוד מספר לא מבוטל של מקרים שככל הנראה רובכם אינם מודעים אליהם בגינם תצטרכו להגיש דוח מס שנתי ולשם כך עליכם להתייעץ עם רואה החשבון שלכם ולשאול אותו אם אתם מחוייבים בהגשת דוח שנתי על פי המקרה הפרטי שלכם.

איך מגישים דוח מס שנתי ונשארים בחיים?

הגשת דוח המס אינה מסובכת מידי אך היא חייבת להיעשות עד ה-30 אפריל בכל שנה כאשר במידה ואין ביכולתכם להגיש את הדוח במועד הנ״ל תוכלו להגיש בקשת דחייה בכתב לפקיד השומה שלכם. תוכלו להגיש את הדוח המנהל בצורה מקוונת בעזרת שליחת טופס 1301 באתר רשות המיסים אליו תצטרכו לצרף מספר מסמכים בהתאם להנחיות באתר הרשות. במידה ואינכם רוצים לעשות את הדוח השנתי בעזרת אתר האינטרנט של רשות המיסים תוכלו לתת ייפוי כח לבא כוחכם כמו למשל רואה חשבון מטעמכם שיעשה את כל התהליך עבורכם. הוא ימלא את כל הטפסים עבורכם כמו גם יצרך את כלל המסמכים אותם יש להגיש ביחד עם הטופס.

לאחר הגשת הדוח במס הכנסה יעבור עליו, זהו תהליך שעלול לקחת מספר חודשים בסופו של דבר יוחלט עם אתם זכאים להחזר מס או עליכם לשלם עוד מס הכנסה אך את זה תוכלו גם לדעת במהלך הגשת הטופס במקום, שכן יש באתר מחשבון מס שיגיד לכם אם אתם זכאים להחזר או עליכם לשלם עוד מס הכנסה. במידה ואתם זכאים להחזר, הכסף יכנס לאחר מספר חודשים ישירות לחשבון הבנק שלכם.

Exit mobile version