Site icon פורטל מיסים

מיסים – כל מה שחשוב לדעת על אופן התשלום

קרדיט תמונה: pixabay

רוצה להקים עסק או שממש עכשיו הוא נמצא בשלבי הקמה וצמיחה? כדאי להכיר את כל הדרכים לשלם את תשלומי המיסים, מדוע? כי טעות או איחור בתשלום המיסים עלולים לגרור סנקציות מצד רשות המיסים, סנקציות שיכולות להיות הרסניות בכל שלב של הקמת העסק או בעת התנהלותו השוטפת. בין אם באמצעות סליקה ובין אם באפליקציה, אצבע על הדופק תבטיח שהעסק לא יקלע למשבר מיותר. 

 

אילו מיסים צריך עסק לשלם?

כל בעל עסק מחויב בתשלומי מס הכנסה, תשלומים אלה הם בגין ההכנסה של העסק המחויבת במס ותשלומי מס הכנסה עבור ניכוי במקור ממשכורות העובדים. התשלום נעשה באמצעות מקדמות אותן בעלי עסקים משלמים באמצעות סליקה באינטרנט או הוראת קבע. את סכום המקדמות יקבע פקיד השומה במס הכנסה, ולעיתים אם המקדמות נראות לבעל העסק גבוהות ביחס לרווחים הצפויים לו הוא יכול לבקש את הקטנתן. האם סליקה אשראי או תשלום בהוראת קבע עדיף? זו שאלה שעולה לא פעם בקרב בעלי עסקים, וננסה לענות עליה במאמר זה. 

 

מהו ניכוי מס במקור? 

ניכוי מס במקור הוא דרך נוספת להעברת תשלומי מיסים למדינה. בעלי עסקים חייבים בתשלום מיסים עבור הכנסת העסק ובעבור התשלום לעובדים הנחשב להוצאות מוכרות של העסק. בעל העסק מנכה ממשכורות העובדים מס, ואת הניכוי הוא צריך להעביר למס הכנסה, כיצד הוא עושה זאת? גם באמצעות סליקה אשראי או בהוראת קבע. 

 

חישוב גובה המס

רגע לפני שעושים סליקה כדאי להכיר מעט את חישובי גובה המס. גובה המס מחושב על פי הכנסה שנתית, פקיד השומה יקבל את השומה הסופית לאחר הגשת הדו"ח השנתי ויחשב את הכנסות העסק על פי הכנסות פחות הוצאות מוכרות, הפקדות לביטוח פנסיוני, תשלומים לביטוח לאומי, קרן השתלמות וגמל קצבה. לאחר מכן מפחיתים הוצאות מוכרות וניכויים, ומשיעור המס מפחיתים את הזיכויים. אז על מה בדיוק משלמים באמצעות סליקה לאורך השנה? סליקה אשראי או הוראת קבע של מקדמות הם על חשבון המס שיחושב רק בסוף השנה לאחר הדו"ח הסופי. האם סליקה היא הדרך הטובה ביותר לבצע את התשלומים הללו? עכשיו נדבר קצת על יתרונות שיטה זו.

 

יתרונות סליקה באינטרנט של תשלומי המיסים

בעבר היה ניתן לראות תורים ארוכים של בעלי עסקים בדואר, אך בעידן הדיגיטלי אין בכך צורך יותר. עסקים גדולים, בינוניים וקטנים בוחרים לבצע תשלומים באמצעות העברה בנקאית, סליקה אשראי וכמובן סליקה באינטרנט כאשר נוחות ואפשרות של חלוקה לתשלומים הם היתרונות הבולטים ביותר של שיטת התשלום. סליקה באינטרנט יכולה להתבצע באמצעות אפליקציה ייעודית, סליקה באמצעות חברה המתמחה בתחום או באופן עצמאי באתר רשות המיסים. העברה בנקאית יכולה להתבצע כמעט מכל הבנקים בצורה של הוראת קבע: בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק לאומי, מרכנתיל דיסקונט, בנק מזרחי או הבנק הבינלאומי. 

מומלץ למי שלא רוצה להסתבך לקבל הכוונה מטעם בעלי מקצוע המתמחים בתחום, ובין אם מדובר על העברה בנקאית ובין אם סליקה רצוי שאלה יתבצעו בזמן ובסכומים הנכונים. רוצה לשמוע עוד על תשלומי מיסים? אנו מזמינים אותך לקרוא מידע נוסף באתר https://www.invoice4u.co.il המתמחה בסליקה, גבייה, וניהול הוצאות והכנסות של עסקים בצמיחה.

Exit mobile version