פורטל מיסים

מחפשים פתרון כלכלי מידי? תכירו את הפתרון – משיכת כספי פנסיה לפני סיום עבודה

לא מעט אנשים זקוקים לפתרון כלכלי מידי במהלך חייהם עבור צרכים שונים. לא פעם הם במצב כלכלי מאוד מורכב שבו כבר אין להם אפשרות לקבל הלוואה כלשהי מהבנק או מכל מקום אחר או שהם זקוקים לסכום כספי מידי למטרה כזאת או אחרת ואין להם מקור כלשהו שיכול להלוות לכם או לסייע להם להשיג את הסכום המדובר. במקרה הזה אם עבדתם וחסכתם כספים שהופרשו לקרן הפנסיה שלכם, תוכלו לחסוך אותם לפני שאתם מגיעים לגיל פרישה.

קרן פנסיה- מה צריך לדעת?

כאשר מדובר על משיכת כספי פנסיה לפני סיום העבודה, יש לדעת כיצד עושים זאת נכון. למרבית האזרחים בישראל יש קופה פעילה של פנסיה שממנה לא ניתן למשוך אלא במקרים קיצוניים או קופה לא פעילה שהם הפסיקו להפריש אליה כספי פנסיה מתוקף עזיבת עבודה, פיטורין ועוד. מקופה זאת ניתן למשוך תשלום מס נלווה.  קופות הפנסיה מיועדות לצורך קבלת קצבה חודשית בגיל הפרישה ומטרתם היא להבטיח לכל אדם הכנסה גם כאשר הוא מגיע לגיל זקנה.

משיכה מקרן הפנסיה לפני סיום העבודה

כיום ניתן לבצע משיכת כספים מקרנות פנסיה שהופרשו מעבודה נוכחית של אדם מבלי שהוא יידרש להתפטר לשם כך או מבלי שהוא ידרוש את אישור המעסיק שלו. כמובן שלא בכל חברת ביטוח או אפיק השקעה ניתן לבצע את המשיכה המדוברת, אך תמיד ניתן להתאים את ההגדרות של הקופה בהתאם לצרכים האישיים שלכם וזאת בכדי שתוכלו למשוך את כספי הפנסיה שלכם לפני שאתם מסיימים את עבודתכם.

כספי ההפרשה לפנסיה מתחלקים לשני סוגים: הפרשות לפיצויים והפרשות לתגמולים.  קופת הפנסיה מורכבת מתגמולים עובד, תגמולים מעבד ופיצויים. את רכיב הפיצויים ניתן למשוך רק לאחר תום העבודה וקבלת טופס 161, לעומת זאת את הרכיב של התגמולים ניתן למשוך בכל שלב ולשלם על כך כ35 אחוזים על פתיחת קופה שלא כדין.

הקלה ממס או פטור מתשלום מס במשיכת כספי פנסיה

חשוב מאוד לציין כי ניתן למשוך את כספי הפנסיה ללא תשלום של 35 אחוזי מס מסיבות שונות. חשוב מאוד לברר היטב האם אתם זכאים למשיכת כספי הפנסיה שלכם לפני שאתם מסיימים לעבוד ללא תשלום מס. לא פעם, אדם שאין לו ידע בתחום איננו מבין מספיק האם יש סיבות שיכולות לאפשר לו למשוך כספי פנסיה ללא מס ועל כן, בכל מקרה שבו אתם מעוניינים למשוך כספי פנסיה ללא מס, כדאי מאוד להתייעץ אם חברה מקצועית ואמינה אשר יכולה לסייע לכם בתהליך המדובר.

חשוב לציין שחסכון כספי פנסיה הוא דבר חשוב מאוד ועל כן, אם אתם בוחרים למשוך את הכסף, משכו רק את הסכום הנדרש לכם ולא מעבר לכך וכן, בדקו האם יש לכם אפשרות להמשיך לחסוך לפנסיה באותה הקופה ואם לא, כדאי לברר אודות קופה חדשה לחסכון פנסיוני. את כל הבירורים הללו כדאי לעשות מול חברה מקצועית שמכירה היטב את התחום ועוסקת בו.

 

 

 

PEXELS

 

Exit mobile version