Site icon פורטל מיסים

מה זה דופלקס?

קרדיט תמונה: freepik

אם אתם מחפשים דירה להשכרה ומתעניינים בדירות שהן מעבר לדירת המגורים הסטנדרטית, יהיה עליכם להכיר כמה מושגים, שעל פיהם גם נבדלות קטגוריות המודעות בלוחות הנדל"ן. אבל ההיכרות שלכם עם מונחים אלה לא נועדה רק כדי לסייע לכם למצוא את המודעה המתאימה בקטגוריה הנכונה, אלא בעיקר לסייע לכם להבין האם הדירה שאתם בוחנים אכן מתאימה לצרכי המגורים שלכם, האם היא עונה לצרכי הפנאי והמותרות שאתם מבקשים לעצמכם והאם המחיר שדורשים עבורה הוא מוצדק.

 

אז מה זה דופלקס?

דירה סטנדרטית למגורים מוגדרת כדירה בעלת קומה אחת או מפלס אחד. כל חלקי הדירה וכל חדריה פרושים על פני קומה אחת ושטח הדירה כולו נמדד על פי שטח המפלס. דופלקס למכירה בעיר ימים היא דירה בעלת שני מפלסים או למעשה שתי קומות והדגש הוא שעדיין מדובר בדירה בבניין ולא בבית פרטי. דירות דופלקס מהוות חלק ממפרט המבנה בעיקר בבנייני יוקרה או בבניינים מודרניים הפונים לאוכלוסייה אמידה והן ממוקמות בשתי הקומות העליונות של הבניין או בשתי הקומות התחתונות שלו. במקרה הראשון, מדובר למעשה בדירת דופלקס שהיא לרוב גם פנטהאוז. במקרה השני, מדובר בדירה דופלקס שהיא גם דירת גן.

 

האם כל דירת דופלקס עליונה היא גם פנטהאוז?

התשובה היא לא בהכרח אם כי זה המצב במרבית המקרים. פנטהאוז היא דירת גג בעל שטח משמעותי של מרפסות ומרחב חוץ המקיף אותה, לעיתים 360 מעלות. במרבית הבניינים, אין דירות גג והדירות בקומה העליונה ביותר היא דירה סטנדרטית לחלוטין, שפשוט ממוקמת בקומה העליונה של הבניין. גם במקרה של דירת דופלקס, אין חובה שהקומה העליונה של הדירה תהיה קומת פנטהאוז, אם כי כאמור, מאחר ודופלקס הוא מודל מגורים בעל אוריינטציה יוקרתית, לרוב מגיעות דירות אלה כאשר הן ממוקמות בקומות העליונות של הבניין, בתצורה של דופלקס פנטהאוז.

 

האם כל דירת דופלקס תחתונה היא גם דירת גן?

גם במקרה הזה התשובה היא לא בהכרח כן, אם כי כמו במקרה הקודם שפירטנו, במרבית המקרים התשובה היא כן לקוחות ממליצים תיווך עיר ימים – דירות דופלקס בעיר ימים הממוקמות בקומות התחתונות של הבניין יכולות לאייש למעשה את קומת הקרקע ואת הקומה הראשונה בבניין או לחילופין את קומת הקרקע ואת קומת המרתף של הבניין. בשני המקרים, לרוב תהיה קומת הקרקע של הדופלקס, קומה שיוצאת לגינה פרטית, מה שהופך את הדירה לדירת דופלקס גן. יחד עם זאת, ישנן גם לא מעט דירות דופלקס תחתונות שאין בהן את מרכיב הגן הפרטי.

זה אולי הזמן לציין שקיים גם המודל של דירת טריפלקס ועליה חלים כל הכללים שאותם פירטנו לעיל בדומה לדירת דופלקס, רק שבדירה כזאת, ישנם שלושה מפלסים ולא שניים ולכן דירות אלה תהיינה בדרך כלל יקרות יותר משמעותית מדירות דופלקס. כעת אתם יכולים לחפש את הדירה המיוחדת שלכם וגם להבין מה אתם מחפשים.

Exit mobile version