Site icon פורטל מיסים

מהו קורס חשבי שכר ולמי הוא מתאים?

קרדיט תמונה: freepik

קורס חשבי שכר מיועד למי שמחפש קריירה כחשב שכר ורוצה לעדכן את כישוריו בתחום זה, כמו גם לאנשי מקצוע בתחומים אחרים שעשויים להתעניין במידע נוסף על תהליך ניהול חשבונות השכר. קורס חשבי השכר נועד להקנות לסטודנטים הבנה מקיפה של תהליך השכר והיבטיו השונים.

 

מהו קורס חשבי שכר?

הקורס מכסה מגוון רחב של נושאים לרבות כיצד לנהל את עלויות השכר, כיצד לחשב מיסים וכיצד לטפל בהתחייבויות השכר. תפקידו של חשב השכר הוא להכין את התלוש ולהעבירו לעובדים כמו גם קשר עם הרשויות השונות. בנוסף, אחראי החשב למימוש התנאים הסוציאליים של העובדים כמו: ימי מחלה או חופש, חופשת לידה, מילואים ועוד. משך הקורס משתנה בהתאם למוסד הלימודי אך לרוב הוא בממוצע של ארבעה חודשים כאשר הלמידה היא פעמיים בשבוע. ניתן לקחת במקומות שונים קורסים של בוקר או ערב על מנת להתאים אותם לעבודה או למשפחה.

 

למי מתאים הקורס ומהו מהלך הקורס?

קורס חשבי שכר מתאים למנהלי חשבונות, עוסקים בכ״א ומנהלים שמעוניינים להיכנס ולהרחיב בנושאים הכלכליים של העסק שלהם. תלמדו על ההיבטים השונים של חשבי שכר וכיצד הם קשורים זה לזה. כמו כן, תלמד כיצד להכין ולעבד שכר עבור ארגון או עובד, לנהל רישומי עובדים, לחשב מיסים וניכויים, לחשב שכר נטו ולטפל במשימות אדמיניסטרטיביות אחרות הקשורות לשכר. תנאי הקבלה לקורס הם לרוב סיום 12 שנות לימוד אך יכולים להשתנות בהתאם למוסד שבו לומדים. בסיום הקורס ניגשים לבחינות עיוניות ומעשיות. במידה ועברתם מקבלים תעודת חשב שכר וחותמת מטעם לשכת רואי החשבון. את התעודה יש לחדש מידי שנה ע״י השתלמות של 15 שעות.

 

מה לומדים במסגרת קורס חשבי שכר ומה עלותו?

קיימים נושאים רבים ומגוונים אשר מקיפים את נושא חשבות השכר ונלמדים במסגרת קורס חשבי שכר. בין הנושאים שנלמדים הם דיני עבודה- נושא שעוזר מאוד למנהלים ובעלי עסקים. נושא למידה נוסף הוא אפקטיביות העובד והתפקוד שלו, איך ניתן ללמוד מזה ולמקסם את הפרודוקטיביות?. נקודות נוספות הנלמדות בקורס הן חוקי מיסוי שונים כמו: מס שכר ומס מעסיק, מיסוי בינלאומי, מיסוי קופות גמל ומדרגות מס. ברוב מוסדות הלימוד עלות הקורס נעה בין 5000-7000 ש״ח, העלות משתנה לפי מוסד הלימוד ומה שהקורס מעניק, לכן המחיר יכול לעלות עם המוסד הוא מוכר או לרדת במקרה של לימודים אונליין.

 

איפה אפשר ללמוד?

ניתן ללמוד את קורס חשבי השכר במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ. כאשר תלמדו באופן מסודר תהיה לכם גישה למהדורה העדכנית ביותר של ספרי לימוד ומשאבים אחרים החיוניים ללימודים. כמו כן, תוכלו ליצור אינטראקציה עם סטודנטים אחרים שלומדים את אותו הקורס על מנת לחלוק ידע וחוויות. זוהי הדרך הטובה ביותר ללמוד קורס חשבי שכר, תעודה זו תעניק לך גישה למגוון קריירות בתחום זה ותעזור לך להתקדם במקום עבודתך.

 

Exit mobile version