פורטל מיסים

מדריך – מיצוי זכויות לתחילת השנה האזרחית

כולנו משלמים הרבה מאוד כסף בדמות מיסים במהלך חיינו בדרכים שונות ומגוונות בין אם זה מס על רווחי הון, מס רכישה של דירה, מס שבח בגין מכירת דירה וכמובן מס הכנסה כל חודש בתלוש השכר. בסופו של דבר ישנם הרבה מאוד דרכים להוריד את השכר כאשר כמובן אתם חייבים להיות מודעים אליהם ולנהל את הכסף שלכם בצורה נכונה בכדי שתוכלו לשלם פחות מיסים. מי שצריך לעשות את העבודה הזו עבורכם הוא רואה החשבון שלכם או חברה מטעמכם אותה תבחרו במטרה שתבחן את נושאי המס שלכם, כאשר תוכלו להשתמש במגוון רב של שיטות בתחילת השנה האזרחית כדי לשלם פחות מס עליהם נספר לכם פה. חשוב לציין כי לא משנה אם אתם שכירים או עצמאים בעלי עסקים קטנים תחת הגדרת עוסק פטור או עצמאים עם עסק שהוא עוסק מורשה. לכל אחד מגיעות הטבות מס שונות וחשוב מאוד להיות בקיאים בהם בכדי לא לפספס אותם, דבר שקורה לישראלים רבים, אך בעיקר לשכירים שפחות מודעים לנושא של מיסים.

 

מילוי טופס 101

במידה ואתם עדים לאי דיוקים בנושא המיסים בתלוש השכר שלכם ייתכן והבעיה היא בדיווחהחזר מס- מיצוי זכויות שנה אזרחית שמתקבל במס הכנסה מהמעביד שלכם. גובה מס הכנסה אותו משלם כל אדם בישראל נקבע על פי מספר קריטריונים כמו למשל איזור המגורים שלו, מספר הילדים שלו, רמת ההשכלה, המועד בו שוחררתם מהצבא ועוד מגוון רב של קריטריונים שכל אחד מהם מזכה את האדם בנקודות זכות. בהתאם לנקודות הזכות נקבע גם גובה מס ההכנסה אותו משלם העובד כאשר ככל שיש לאדם מסויים יותר נקודות זכות, כך הסכום אותו הוא צריך לשלם בתור מס הכנסה קטן יותר. אז במידה ואתם עדים לאי דיוקים בתלוש השכר שלכם בנוגע לנקודות הזכות רצוי מאוד קודם לבדוק את נושא הדיווח שכן ייתכן ושם קיימת הבעיה.

החזר מסים

במידה וראיתם שאתם משלמים הרבה יותר מס הכנסה ממה שהייתם צריכים לשלם בפועל, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לדרוש את הכסף הזה חזרה לא יאוחר משש שנים לאחר שנת המס בגינה מבוקש ההחזר. את הבקשה יש להגיש בתחילת השנה בליווי טופס בקשה להחזרי מס שנקרא גם טופס 135 ויחד איתו להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים. למשל אם לא קבלתם את נקודות הזכות להם אתם זכאים בגין ילד חדש במשפחה וגם עברתם לאיזור מגורים בו יש הטבות מס, תצטרכו להוסיף את תעודת הזהות של הילד החדש כהוכחה כי עברתם לגור באיזור עם הטבות מס. את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה או באמצעות רואה חשבון מיופה כח שיעשה את התהליך מטעמכם.

קופת גמל

אם אנו רואים כי יש לנו כסף פנוי בסוף השנה נוכל להפקיד אותה בקופת גמל להשקעה ולזכות בהטבות מס משמעותיות בגינה. התקרה אותה ניתן להפקיד היא כ-71 אלף ש״ח, שזו התקרה בחוק, אותה ניתן להפקיד עד סוף השנה. במידה ויש לכם סכום פנוי נוסף, תוכלו להפקיד עוד כ-71 אלף ש״ח. בתחילת השנה החדשה. חשוב מאוד לפני שאתם מבצעים את אחת מן הפעולות הללו להתייעץ עם רואה החשבון שלכם או יועץ מס כדי שיבחן מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לפעול בתחילת השנה. ייתכן ויש יותר מפעולה אחת שתוכלו לעשות כמו גם פעולות או שימוש במכשירים פיננסיים אחרים אותם לא ציינו כאן, לכן חשוב מאוד לקבל חוות דעת של איש מקצוע.

Exit mobile version