Site icon פורטל מיסים

לפני שקונים דירה: החשיבות של שמאי המקרקעין

קרדיט תמונה: freepik

ההחלטה לקנות דירה חדשה היא ככל הנראה ההחלטה הגדולה, המשמעותית וגם היקרה בין כל ההחלטות שנקבל לאורך החיים. היא מרגשת מאוד, אבל גם מחייבת זהירות ועבודה נכונה, גם אם נדמה לכם שמצאתם את דירת החלומות. רגע לפני שאתם חותמים על חוזה ומתחילים לתכנן את עיצוב הבית, כדאי להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין בירושלים שיבחן את הנכס, יזהה בעיות וליקויים ויאפשר לכם לקבל החלטה נבונה וטובה.

 

למה צריך שמאי מקרקעין בירושלים לרכישת דירה?

נדמה שעבור מרבית האנשים, ההחלטה לפנות לשירותיו של שמאי מתחום שמאות מקרקעין נתפסת כהחלטה שבצדה תג מחיר גבוה עליו אפשר לוותר. בפועל, הבחירה להמשיך בתהליך ללא השירות המקצועי החשוב של השמאי היא זו שעשויה להתברר כיקרה הרבה יותר. שמאי המקרקעין יבצע את הבדיקה שלו לפני שלב החתימה על החוזה, במטרה לאתר כל ליקוי ובעיה שמחייבים תשומת לב ועשויים להשפיע על תהליך המשא ומתן, ואף על עצם ההחלטה האם להמשיך בעסקה – או לוותר עליה לחלוטין. ידע הוא ללא ספק כוח אדיר, וכשמדובר בעסקה כל כך גדולה יש לו כוח משמעותי אף יותר.

 

כך נבדק שווי הנכס

כדי להעריך את שווי הנכס, שמאי המקרקעין מבצע בחינה מעמיקה ויסודית מאוד. בין השאר הוא בודק היתרי בניה ואת ההתאמה בין המבנה והפרטים הטכניים שלו – לבין ההיתר שניתן מטעמה של הוועדה המקומית. יש לכך חשיבות עליונה שכן במקרים שונים. למשל אדם שרכש דירה המיועדת למגורים, על אף שבפועל התגלה כי הנכס הינו למעשה נכס מסחרי. שמאי מקרקעין בירושלים יוכל גם לוודא כי הבנייה חוקית וכי אין חריגות בניה שלא אושרו. כך תימנעו מנזקים כלכליים בהמשך ותוכלו להיות רגועים שהנכס שאתם רוכשים בנבחן ונבדק ובצורה היסודית ביותר.

 

נמנעים מטעויות – וחוסכים סכומי עתק

שמאי מקרקעין בירושלים מבצע, כאמור, שורה של בדיקות מעמיקות ומקיפות במטרה להעריך באופן יסודי ומלא את שווי הנכס, ואת מצבו. עליו לוודא כי אין על הנכס שיעבודים, וכי הוא רשום על שם בעליו הנוכחיים ללא הערות או אזהרות מיוחדות. הוא גם בודק את תוכנית בניין העיר המשפיע על זכויות בנייה ועל ייעודי קרקע כדי לזהות מראש שינויים אפשריים בשטח או בסביבה, החלטה על הפקעת השטח – וכפועל יוצא מכך על פגיעה העתידית אפשרית בשטח החצר. אלה כמה דוגמאות פשוטות אך חשובות מאוד, שמדגימות עד כמה שמאי המקרקעין חיוני לתהליך קבלת ההחלטות, ועד כמה הטעויות שניתן למנוע באמצעות ייעוץ מקצועי ואיכותי הן טעויות יקרות.

 

שמאי מקרקעין בירושלים וסוגיות המיסוי שחשוב להכיר

לצד הערכת שווי הנכס ואיתור ליקויים ובעיות מבעוד מועד, לשמאי המקרקעין יש עוד תפקיד חשוב שעשוי להשפיע על מחירה של העסקה כולה. יש לזכור כי מי שמתכנן לקנות או למכור נכס יידרש לשלם מיסים שונים, ובפרט מס רכישה או מס שבח, וכן עשויים להיכלל בתמונה משתנים נוספים כמו היטל השבחה. שמאי מקרקעין הבקיא בסוגיות המיסוי שם לא רק כדי להכין אתכם לתשלומי המס שיידרשו. הוא עשוי לסייע בהפחתת היטל השבחה או בקבלת פטור מלא, ואין ספק שמדובר בכלי שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים לכל הפחות, ובמקרים רבים אף עשרות ומאות אלפי שקלים. אם כן, לפני שאתם חותמים על עסקה לרכישת דירה, גם אם נדמה לכם שזו הדירה שעליה חלמתם כל חייכם, פנו לשמאי מקרקעין מוסמך והבטיחו לעצמכם ראש שקט הרבה יותר. כך תדעו שאתם מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר, ונמנעים מעטויות שעלולות לעלות לכם ביוקר גם בהמשך.

 

Exit mobile version