Site icon פורטל מיסים

למכור את הדירה עם מקסימום רווחים

קרדיט תמונה: freepik

רוצה למכור את הדירה שלך עם מקסימום רווח ומינימום נזק? כיצד מבצעים מכירה חלקה וללא בעיות? מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך?

רוצה למכור אתה דירה שלך ולהתקדם לדירה אחרת? קיבלת דירה בירושה ויש לך רצון לעשות מקסימום רווח על הדירה ולקנות דירה חדשה במקומה? היום ניתן לבצע את כל סוגי העסקאות אך העולם מלא באנשים שאינם ישרים ואנשים שישמחו לעשות סיבוב על מי שלא מבין בנדל"ן לעומק. אז איך מבטיחים מכירה הוגנת, משתלמת ועם מקסימום רווח ומינימום נזקים? את הכתבה הזו הכנו במיוחד עבורך.

קודם כל – בדיקת שווי לדירה

השלב הראשון בכל מכירת דירה היא בדיקה מעמיקה של שווי הנכס. יש כמה דרכים לעשות את הבדיקה, האחת היא דרך פרטי עסקאות אחרות או דירות דומות למכירה באזור המגורים באתרים הגדולים. השנייה היא באמצעות חיפוש באתרי נדל"ן ממשלתיים שונים בהם יש נתוני אמת על עסקאות מכירה ומהם ניתן ללמוד על מחירים באזור המגורים באופן מדויק. כדאי לזכור כמה נושאים כאשר בוחנים את הדירות האחרות – עד כמה הן דומות לדירה שכרגע תמכרו? האם היא משופצת? האם יש לה חניה? האם היא נמצאת באזור מבוקש? האם יש לה מרפסת? כל הנושאים הללו ישפיעו באופן ניכר על מחיר הדירה הסופי. בשלבים אלו כדאי להכניס לתמונה עורך דין מומחה למכירת דירה כיוון שהוא יסייע לגבש את המחיר המדויק לדירה ולהתקדם הלאה לשלבים הבאים של המכירה מול הקונים.

זיכרון דברים, תנאי תשלום ומועד מסירה

לאחר שנקבע סכום למכירה וקונים מגיעים לראות אותה ולהתרשם, יגיע גם שלב המשא ומתן מולם. במסגרת המשא ומתן ניתן להתמקח מעט, בדרך כלל המחיר הסופי יהיה קרוב למחיר ההתחלתי אם הוא נצמד למחירי השוק. המחיר צריך להיות מוסכם על שני הצדדים, כמו גם מועד מסירת הדירה ותנאי התשלום המלאים. כל הנושאים הללו צריכים להיות מעוגנים בחוזה מסודר עליו שני הצדדים חותמים בנוכחות עורך דין.

שאלה שעולה פעמים רבות מצד המוכרים היא האם כדאי לחתום על זיכרון דברים. אמנם היה נהוג לעשות זאת בעבר, אך כיום רצוי להימנע מחתימה כזו שכן ההסכם יכול להיות מחייב בשלב מוקדם כשעוד לא גובשו כל התנאים הרצויים להסכם הסופי.

מה צפוי הצד השני לעשות?

מי שקונה את הדירה יבצע את כל הבדיקות הנדרשות כדי לרכוש אותה. הוא יבחן את הרישום בטאבו, הוא יבדוק אם אין על הנכס שעבודים או עיקולים וגם הוא יבחן מהצד שלו האם המחיר תואם את מחירי השוק. בסופו של דבר אם שני הצדדים מגיעים להסכמות חותמים על הסכם שבו שני הצדדים מרוצים, וכששני הצדדים מלווים באנשי מקצוע שמייעצים להם כיצד לפעול כדי להוציא את המקסימום מהעסקה לטובתם.

Exit mobile version