Site icon פורטל מיסים

יום החיוב מתקרב? כך תיערכו אליו בהתאם

קרדיט תמונה: Shutterstock

אצל ישראלים רבים יום חיוב האשראי הוא יום דרמטי, שבו נקבע האם המשך החודש יהיה כשהמינוס בבנק מרחף מעל הראש – או שיהיה חודש של שקט נפשי כך נתכונן ליום הגורלי שחוזר מדי חודש, כדי למנוע דרמות

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

ה-10 לחודש מתקרב, חיוב האשראי עומד לרדת ואתם שוב מודאגים ולא יודעים אם תיכנסו למינוס או אפילו חלילה תגיעו למסגרת האובר-דראפט? זה ממש לא חייב להיות ככה. באמצעות תכנון נכון, מעקב, שמירה על לוחות זמנים וגמישות – ניתן לצלוח את מועד החיוב בקלילות ועם הרבה פחות דאגות. כמובן, הצעד הראשון הוא לוודא שאתם לא מוציאים יותר מיכולותיכם, אבל גם צעדים כמו בחירת כרטיס האשראי הנכון, צמצום הוצאות ושמירה על קופת חירום יכולים לסייע להגיע ל-10 בחודש קרי רוח ומוכנים.

מעקב הכנסות והוצאות

אז כאמור, הדרך הכי טובה לא להיכנס למינוס, ומן הסתם לא להיות מופתעים בתאריך חיוב האשראי, היא לעשות חשבון פשוט. כשמכניסים יותר ממה שמוציאים, לא מגיעים למצב של מינוס. אך לצערנו במציאות, יש הוצאות שחייבות להתבצע חודש בחודשו, ויש הכנסה שהיא לרוב קבועה ולא משתנה.

ובכל זאת, אפשר להתקרב ככל הניתן למצב הרצוי של איזון מושלם – באמצעות מעקב ותכנון נכון. בעזרת טבלה שמפרטת את ההוצאות שלכם לאורך החודש (באשראי, הוראות קבע, צ'קים או מזומן) תוכלו לקבל תמונת-על של המצב הכספי, ואף תוכלו לחזות בשמן אמת ברגע שבו מופר ה"איזון" וההוצאות עולות על ההכנסות. זה יהיה גם הסימן לכך שחיוב האשראי צפוי להשפיע על המינוס בחשבון.

בחירת כרטיס אשראי

דרך אחת לדאוג לצמצום הוצאות במאזן החודשי היא שימוש בהנחות, הטבות ומבצעים במהלך החודש. כרטיס אשראי* מתאים יספק למשפחה שלכם קיצוץ משמעותי בהוצאות, מסגרת אשראי רחבה וצבירת נקודות שיכולות להיפדות באופן כספי. כמעט לכל רשת חנויות או קמעונות גדולה, וכן למועדוני צרכנים שונים, יש כרטיס אשראי חוץ בנקאי ייעודי לפעילותם. הכרטיסים הללו יספקו הנחות ומבצעים ברשת וברשתות נוספות, מה שיכול להפוך את החשבון החודשי לירוק יותר.

בדקו את ההצעות של חברות האשראי השונות, והאם הן מספקות הנחות ומבצעים בחנויות שגם ככה אתם נוהגים לרכוש בהן. התאמה בין כרטיס האשראי לצורכי המשפחה ומשק הבית גם תחתוך בעלויות החודשיות, וגם תספק רווחה מבחינת המסגרת.

חלוקת עסקאות לתשלומים

אם אתם מוצאים את עצמכם רודפים אחרי האיזון בחשבון הבנק, ובכל חודש מגיע היום ה-10 וטורף את כל הקלפים – ייתכן שכל מה שאתם זקוקים לו זה אוויר לנשימה. כלומר, גם אם אתם מאוזנים מבחינת הוצאות-הכנסות, ייתכן שקצב ההוצאות צריך להאט לזמן מסוים כדי להגיע למצב שבו החיוב החודשי אינו יוצר טלטלה. בנוסף, הוצאות גדולות ולא צפויות יכולות להכביד על החיוב התקופתי באופן מפתיע, ולכן צריך לרכך את ה"מכה" שלהן.

אחת הדרכים הנוחות ביותר לעשות זאת היא מאפיין ייחודי לכרטיסי אשראי: חלוקה לתשלומים. בעזרת המנגנון הזה, תוכלו לחתוך הוצאות גדולות לכמה חודשים, וכך למנוע מהן לפגוע ביציבות של החשבון שלכם. זאת לא המלצה לחלק לתשלומים כל רכישה בסופר, אבל הוצאות גדולות כמו שיפוץ בית, טיפול במוסך לרכב או טיסה לחו"ל הן מועמדות מצוינות לתשלומים.

צמצום בהוצאות לא דחופות בחודשים לחוצים כלכלית

זוכרים את תכנון ההוצאות וההכנסות? יש הוצאו שאנחנו מקבלים על עצמנו כחלק מסגנון החיים שלנו, וזה בסדר גמור כל עוד אנחנו עומדים בתקציב החודשי. אך מה קורה כשאכן מגיעה הוצאה לא צפויה או כמה הוצאות בחודש אחד? כדי להימנע מטלטלה, סמנו מראש הוצאות שאינן כורח המציאות: הקפה של הבוקר בבית הקפה, הארוחה במסעדה או הארטיקים בדרך הביתה מהים. בחודשים לחוצים כלכלית, ניתן וחשוב לוותר על ההוצאות האלה, כדי להתקרב לאיזון ביום החיוב.

חיסכון לעת הצורך

בלי קשר לחסכונות ארוכי טווח, שמרו לכם סכום כסף בצד, בחשבון פקדון נזיל או אפילו במזומן, לעת הצורך. כאשר טבלת תכנון ההוצאות וההכנסות שלכם תתריע שאתם עומדים להיכנס למינוס בעת חיוב האשראי הבא – ובמידה ולא ניתן להצטמצם עוד מבחינת הוצאות – החיסכון ישחק תפקיד. לפני ה-10 בחודש, הזרימו את כספי החיסכון לעת צרה לחשבון הבנק, וכך תוכלו להימנע ממינוס.

סיכום

עם הכלים הנכונים, ניתן להפסיק לחשוש מה-10 לחודש. תכנון קדימה וחשיבה מראש סביב תאריך החיוב תשים אותנו במקום בטוח יותר לקראתו. בנוסף, כלי עזר – כמו כרטיס אשראי מומלץ עם הטבות רלוונטיות אלינו או קופת חיסכון קטנה לעת הצורך – יכולים להעביר אותנו מעבר למשוכה של חיוב האשראי. בהצלחה.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

Exit mobile version