Site icon פורטל מיסים

טפסים עיקריים הנדרשים לפתיחת תיק במס הכנסה

קרדיט תמונה: freepik

בהתאם לפקודת מס הכנסה, כל אדם אשר פותח עסק או מתחיל לעסוק במשלוח יד כלשהו, חייב להודיע כל כך לפקיד השומה באזור שבו העסק מתנהל לא יאוחר מהיום שבו התחיל העיסוק שלו במשלוח יד. כמובן שתהליך פתיחת התיק במס הכנסה דורש חתימה על טפסים שונים וצירוף של מסמכים שונים. כדאי להתכונן היטב לקראת תהליך זה על מנת שלא תידרשו לחזור לפקיד השומה שוב ושוב עם מסמכים ששכחתם או עם טפסים שלא מילאתם נכון או לא הגשתם בצורה מלאה ונכונה.

כיצד פותחים תיק במס הכנסה?

פתיחת תיק במס הכנסה מהווה חובה חוקית בכל מקרה של פתיחת עסק. אי עמידה בחובה זאת עלולה להוביל לסנקציות שונות לרבות קנסות ובמקרים חמורים יותר גם לאישום פלילי. לכן, חשוב שלא לזלזל בהוראות ולפעול בצורה הטובה ביותר, בהתאם להוראות הללו. על אף שלא מדובר על עניין סבוך במיוחד, לא פעם כאשר לא בדיוק יודעים איזה טפסים יש למלא ואיזה מסמכים יש לצרף, התהליך יכול לקחת זמן ולהיות מתיש ותובעני. ניתן כיום להגיש את הטפסים השונים לפקיד השומה באופן מקוון דרך האתר של רשות המיסים או בפקס.

בהודעה הראשונה לפקיד השומה, יש לציין את מספר תעודת הזהות, את השם המלא שלכם, את הכתובת הפרטית שלכם, כתובת העסק, מהות העסק וכן שם העסק ותאריך הפתיחה שלו, צילום של תעודת הזהות ומספר עוסק במע"מ.

איזה טפסים יש להגיש בתהליך פתיחת תיק במס הכנסה

הטפסים שיש להגיש בהליך פתיחת תיק במס הכנסה הם:

טופס 5329 שמוכר גם בשם: טופס לפתיחת תיק במס הכנסה. הטופס המדובר כולל את כל הפרטים האישיים ואת כל הדרוש לפתיחת העסק וכן הצהרת מקורות הכנסה. מעבר לכך, יש צורך למלא את טופס 821 שהוא טופס רישום לצרכי מס ערך מוסף וכן, יש למלא את טופס 2542 שהוא בקשה לפטור או הקטנה של ניכוי מס במקור כלומר טופס בקשה שמס הכנסה ינוכה מהסכומים אשר משלמים הלקוחות בעסק ועל כן ניתן להפחיתו ממקדמות שתדרשו לשלם. את הטפסים יש למלא בצורה מדויקת ולכלול בהם את כל הפרטים הרלוונטיים. חשוב מאוד להבין כי טופס שיוגש למס הכנסה בצורה חלקית או לא תקינה, לא יהיה קביל ותדרשו למלא את הטופס הרלוונטי מחדש.

לאחר שפותחים תיק במס הכנסה, במידה ומילאתם את כל הטפסים כראוי, יגיע אליכם מכתב אשר יודיע כי התיק נפתח. המכתב יפרט את הענף המסוים שאליו העסק משתייך, יקבע מקדמות לתשלום וכן את שיטת הנהלת החשבונות שלכם. חשוב לציין כי ניהול ספקי חשבונות מעוגן בהוראות הרלוונטיות למשלוח יד או סוג העסק וגם אדם שנרשם כעוסק פטור במע"מ מחויב להן.

מדוע כדאי להיעזר בליווי מקצועי בתהליך פתיחת תיק במס הכנסה?

כאמור, הליך פתיחת תיק במס הכנסה אמנם לא נראה סבוך מדי וכל אדם יכול לפתוח תיק באופן עצמאי, אך לא פעם, אם לא יודעים כיצד להגיש את הטפסים השונים וכיצד למלא אותם בצורה מדויקת ונכונה וכן, אם לא מצרפים את כל המסמכים הרלוונטיים התהליך יכול להימשך זמן ארוך מהמצופה. ליווי מקצועי של אנשי מקצוע שיודעים כיצד לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר, יחסוך לכם זמן ואנרגיות על ביצוע ההליך באופן עצמאי ויסייע לכם להתחיל להתנהל עם העסק שלכם כמה שיותר מהר.

Exit mobile version