Site icon פורטל מיסים

טיפים חשובים לפני לקיחת משכנתא הפוכה

קרדיט תמונה: freepik

בעשור האחרון יוצא לנו לפגוש לא פעם את המונח משכנתא הפוכה, מונח שלא היה מוכר לנו קודם לכן. הסיבה לכך היא שהמון אנשים בגיל הזהב החליטו שהם רוצים לקחת משכנתא. הבעיה היא שהבנקים לא ממהרים לתת משכנתא לאנשים מבוגרים, הרצון של הבנק יהיה לקבל את הסכום במלואו. לפיכך הפתרון האידיאלי לכל מי שעבר את גיל 60 לקחת משכנתא יהיה לקחת משכנתא הפוכה. משכנתא שאפשרית על ידי שעבוד של נכס לבנק, ומכירתו במידת הצורך לקבל כספי.

 

מתי לוקחים משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מוטב לקחת כאשר הבנק מסרב לתת משכנתא רגילה. לרוב הבנק יסרב לתת משכנתא משיקולים פנימיים, בהתאם למצב בחשבון הבנק. במקרים מסוימים הסירוב יכול להגיע בהקשר של גיל, כאן המשכנתא ההפוכה נכנסת לתמונה. אנשים בני הגיל השלישי שרוצים לקחת משכנתא יכולים לעשות זאת בדרך הזאת. למרבית האנשים המבוגרים יש נכס משלהם, לכן הם יכולים לשעבד אותו לטובת הבנק. כתוצאה מכך לבנק תהיה את האסמכתא שיש כיסוי לסכום שאותו הם נתנו לאדם שביקש את הכסף.

 

כמה משכנתא אפשר לקחת?

הטיפ בהקשר של הסכום קובע כי מוטב לכם לקחת את הסכום המדויק שנדרש לכם. קחו בחשבון את כל השיקולים הנוספים שיכולים לגרום לכך שבעתיד תצטרכו לקחת הלוואה נוספת. הסכום יכול להיות עד למחצית משווי הנכס אשר בבעלותכם. כלומר אם הנכס שווה 2 מיליון ₪ תהיה לכם אפשרות לקחת משכנתא של עד מיליון ₪. לכל אחד מאיתנו יש נכס אחר, לכן הסכומים משתנים בין האנשים השונים. אחרי שתעריכו את השווי של הנכס יהיה לכם קל להבין כמה כסף אתם יכולים לקחת. נדגיש כי לבנקים יש את השיקולים שלהם, לכל בנק יש את השקפת העולם שלו. לבנק אחד יכולה להיות קביעה אחרת בהשוואה לבנק אחר בהקשר של משכנתא הפוכה.

 

לכמה שנים ניתן לפרוס את המשכנתא?

משכנתאות רגילות פורסים לרוב לכמה עשרות שנים כדי שסכום ההחזר החודשי יהיה נמוך. עם זאת במשכנתא הפוכה התנאים שונים מהתנאים שאותם אתם מכירים מהמשכנתא הרגילה. כאן תהיה לכם אפשרות שלא לפרוס את המשכנתא על פני כמה שנים כפי שאתם רגילים. האופציה שעומדת לרשותכם תהיה להחזיר את המשכנתא עם מכירת הנכס בעתיד. יש כאלה שלא רוצים לקשר באופן ישיר בין המשכנתא לבין הנכס, לכן הם מעדיפים להחזיר סכום חודשי קבוע. בין כל אלה תוכלו לראות אנשים שמעדיפים לכסות את המשכנתא עם החזרים חד פעמיים קבועים. הבחירה איך להחזיר את המשכנתא היא שלכם, אתם אלה שבוחרים מה נכון לכם. תוכלו לבחור את המסלול שיהיה מתאים ונוח לכם, בהתאם לשלל השיקולים. כל זאת בשונה ממשכנתא רגילה בה לא תהיה לכם את היכולת האמיתית לעשות בחירה.

Exit mobile version