Site icon פורטל מיסים

זומנתם לחקירה במס הכנסה – כדאי להתייעץ עם עו"ד מס פלילי

קרדיט תמונה: pixabay

כאשר מתעורר החשד ברשות המיסים שביצעתם עבירות מס, קיים הסיכון כי יחלו נגדכם הליכי חקירה מסוגים שונים, שכן עבירות מס הן עבירות פליליות חמורות. במסגרת החקירה, לרשות המיסים עומדת הזכות להוציא צווי חיפוש ולבצע חיפוש בעסק שלכם או בבית, להאזין לשיחות שלכם, להוציא מידע מחשבון הבנק, לעשות חיפש המחשב ובקופה ועוד.

כמו כן רשות המיסים יכולה לזמן אתכם לחקירה, אשר במקרים מסוימים תסתיים בהגשת כתב אישום והעמדה לדין. במידה ובית המשפט יקבע כי אתם אשמים, תקבלו עונשים מחמירים, החל מקנס כספי ועד מאסר בפועל.

חקירה היא אירוע מלחיץ ויש לכם זכות לקבל ייעוץ

כאשר כל כך הרבה עומד על הפרק, אין זה מפתיע שחקירה פלילית במס הכנה היא אירוע מלחיץ, מה גם שלא תמיד תדעו כיצד להגיב או לנהוג כשאתם ניצבים מול החוקרים. זאת בדיוק הסיבה לקבל ייעוץ מעו"ד מס פלילי כבר בשלבים ראשונים.

יש פעמים שחשודים מקבלים זימון לחקירה ואז יכולים לנצל את הזמן על מנת לקבל ייעוץ ולגבש אסטרטגיה. אולם בפעמים אחרות חשודים נלקחים ישירות מביתם או מהעסק שלהם אל חדר החקירות, ונקלעים למצב שאליו לא התכוננו מראש. כתוצאה מכך, הם גם אינם יודעים כיצד לנהוג. במקרה השני, עליכם לדעת שיש לכם זכות לבצע שיחת התייעצות עם עו"ד מיסים מומחה ולדרוש שיגיע באופן מיידי לחדר החקירות.

כיצד מתנהלת חקירה בס הכנסה?

כל חקירה נפתחת בהסבר של החוקר, אשר יאמר לחשוד מדוע הוא נמצא כעת בחדר החקירות. במידה והתבצעה חקירה סמויה ונאספו ראיות, החוקר יציג אותן כאשר המטרה שניצבת לנגד עיניו היא ללחוץ על החשוד שיספק מידע יעזור לו לבנות תיק ראיות מגובש יותר.

החוקר יכול להציג לחשוד מידע כוזב, ולבצע תרגילים שיגרמו לנחקר להודות או להפליל את עצמו מבלי שישים לב. לכן חשוב מאוד להיזהר ולא לבצע פעולות שיובילו להפללה. יש לזכור שהחקירה מצולמת ומוקלטת לכל אורכה ומה שיקרה בה ישפיע אופן ההתנהלות בעתיד. יכול להיות שהחשוד ישוחרר הביתה, יוזמן לחקירה נוספת, יקבל כתב אישום או אפילו ייעצר באופן מיידי. ואז גם בתא המעצר קיים סיכוי סביר שינקטו תחבולות נגדו על מנת שיודה בעבירות שמיוחסות לו.

עומדים בפני חקירה במס הכנסה? אל תשכחו את הכללים הבאים

ולבסוף, אינכם צריכים לחכות להפתעות. כבעלי עסקים מומלץ תמיד שתהיו בקשר עם עו"ד מס פלילי מקצועי שילווה אתכם מהרגע הראשון ויספק לכם רשת ביטחון ושקט נפשי. עו"ד מס פלילי קרן זרקו זמיר מתמחה בעבירות מס וישמח לספק לכם ייעוץ וייצוג משפטי.

Exit mobile version