Site icon פורטל מיסים

השלכות של עבודה ללא הוצאת חשבוניות

קרדיט תמונה: freepik

אם אתם עצמאים, פרילנסרים, עוסק מורשה או עוסק פטור אתם בטח כבר יודעים שעליכם לנהל את כל נושא הכספים בצורה מסודרת. כל נושא הוצאת חשבוניות וקבלות הוא קריטי בהתנהלות שלכם כחוק וזהו חלק חשוב במערכת הנהלת החשבונות של העסק שלכם. אם אתם לא בטוחים באיזה אופן עליכם לנהל את החשבונות שלכם או מה הגדרתכם על פי חוק, חשוב שתתייעצו עם יועץ מס או רואה חשבון.

 

מי צריך להוציא חשבונית?

על פי חוק מי שנדרש להוציא חשבוניות מס הוא עוסק מורשה. עוסק פטור שהוא לרוב בעל הכנסות נמוכות יותר אינו יכול להוציא חשבוניות מס והוא לרוב יוציא קבלות כנגד קבלת תשלום. חשבונית מס היא הבסיס לרישום כל ההכנסות של העסק שלכם מול הרשויות, ריכוז כל חשבוניות המס הוא הבסיס לכל הדו"חות שתגישו עבור העסק שלכם בהמשך כמו דו"חות מע"מ או דו"חות למס הכנסה. אתם בטח כבר מבינים את החשיבות להתנהלות תקינה בכל הנוגע לחשבוניות, כי אי סדר בהפקת חשבוניות לאורך שנת העבודה יגרור לאי סדר בהגשת הדו"חות בסיום שנת העבודה ואף אחד לא רוצה להסתבך עם הרשויות לשווא שכן העלמת מס היא בגדר עבירה. כיום מלבד החשבוניות הידניות שכולנו מכירים ומאז ומתמיד ישנם אתרים המציעים שירות של שימוש בחשבונית אונליין מה שמאפשר תיעוד נוח של כל החשבוניות והקבלות שאתם מוציאים במקום אחד מרוכז ברשת.

 

מתי צריך להוציא חשבוניות ואיך?

חשבונית מס היא למעשה מסמך לדרישת תשלום. אנחנו שולחים חשבונית מס בסיום העבודה או לאחר שסיפקנו את המוצר. המסמך הזה מהווה בעצם את דרישת התשלום לסכום המדויק שאנחנו דורשים מהלקוח שלנו. את החשבונית מפיקים בשני העתקים, אחד מוגדר כ"מקור", עליו נחתום ונגיש ללקוח, והשני מוגדר כהעתק ואותו נשמור אצלנו. על פי חוק, חשבונית בין אם ידנית או בין אם מדובר בשימוש בחשבונית אונליין צריכה לכלול את התאריך בו בוצעה העסקה, מספר חשבונית רץ, פרטי העסק כמו שם, מספר עוסק מורשה או מספר תעודת זהות, כתובת ומספר טלפון, פרטי הלקוח המשלם ופרטים על העסקה. החשבונית כולל את סכום ההכנסה שצפויה להתקבל ותוספת של מע"מ.

 

מה אומר החוק לגבי הוצאת חשבוניות?

על פי החוק, על עוסק מורשה להוציא חשבוניות מס בגין כל עסקה, שירות או מוצר שסיפק ללקוחותיו, ולהעביר לרשויות המיסים את סך המע"מ שנגבה בעסקה מלקוחותיו. את החשבוניות אפשר להוציא ידנית או בשימוש בחשבוניות אונליין. עוסק פטור לעומת זאת אינו רשאי להפיק חשבוניות מס, אלא רק קבלות ברגע שקיבל תשלום בפועל.

 

מה קורה למי שלא מוציא חשבוניות ובמי זה פוגע?

אי הפקת חשבונית הוא בגדר עבירה גם אם מדובר על סכום נמוך. גם הלקוח צריך לדרוש חשבונית כי בלי חשבונית אין הוכחה שבוצעה עבודה או התקבל המוצר או השירות.

 

מדוע כדאי לעבוד על חשבוניות דיגיטלית?

חשבוניות דיגיטליות מאפשרות לכם לקיים את ניהול החשבונות שלכם במקום אחד מסודר, תוכלו להוציא באתרים מסוג זה דרישות תשלום, קבלות, חשבוניות מס, הצעות מחיר וכו', כשכמובן הכל מתועד באופן אוטומטי במקום אחד מרוכז תחת החשבון שלכם.

 

 

Exit mobile version