Site icon פורטל מיסים

העלמת מס – מה חשוב לדעת וכיצד להימנע

קרדיט תמונה: pixabay

העלמת מס זו פעולה לא חוקית שבמסגרתה אדם או חברה נמנעים מתשלום חבות מס. כיום בבתי המשפט בישראל מתעסקים בעשרות תיקים הנוגעים להעלמות מס מדי שנה בשווי של אלפי ועד מיליוני שקלים.

אנשים רבים רוצים לגרוף לכיסם יותר רווחים, ולא רואים בעין יפה את הצורך לחלוק את רווחיהם עם רשות המיסים. בסופו של יום, התנהלות שכזו כן גורמת לרשויות המס להתעורר ולחקור, מה שעשוי לגרום להשלכות פליליות כמו תשלום קנסות, מאסר על תנאי ואף מאסר בפועל.

 

בתי המשפט ראים בחומרה העלמות מס

בתי המשפט רואים בחומרה העלמות מס, והענישה תהיה חמורה בהרבה מקרים. יחד עם זאת, בית המשפט כן מבחין בין עבירות שבוצעו בזדון, לבין עבירות שבוצעו בתום לב, כלומר כתוצאה מטעות, חוסר מודעות או אי בקיאות בחוק וכדומה. בהיעדר כוונה פלילית מתחם הענישה יהיה מופחת, כאשר בכל מקרה בית המשפט לוקח בחשבון גורמים שונים בעת מתן הכרעת דין החל במצב משפחתי, נפשי, רפואי או כספי של הנאשם, ועד הסיבה לביצוע העבירה.

 

שיטות נפוצות להעלמת מס

ישנן שיטות שונות ומגוונות להעלמת מס, ועליכם להכיר את החוק כדי שלא למצוא את עצמכם מסובכים עד מעל לראש עם רשות המיסים, מה שיכול לקרות גם ללא כוונה פלילית. לכן שימו לב, אלו הן עבירות המס הנפוצות ביותר בארץ:

 

יש אפשרויות שעומדות בפניכם

חשוב לדעת שרשויות המס מאפשרות לכם להגיע עמן להסדר במקרה של העלמת מס, בו אתם יכולים לשלם סכום כפול מגובה הקנס ולהימנע מכתב אישום וכניסה למאסר. הסדר זה מוכר כ"הסדר כופר", אך קחו בחשבון שרשות המיסים תבחן כל מקרה לגופו כדי להחליט אם ללכת על הסדר או לברור את הנושא בבית המשפט. כמו כן עומדות לרשותכם עוד אפשרויות, ולכן כדאי לפנות לעורך דין הבקיא בחוק בהקדם.

 

בכל מקרה, כדי להימנע פשוט היעזרו בעורך דין

תמיד עדיף להתנהל ביושרה מאשר להסתכן בעבירה ואם אינכם בטוחים לגבי החוק, פשוט התייעצו עם אנשי המקצוע המתאימים, שכן הליכים פליליים עשויים לגבות מחיר כבד יותר מאשר תשלום מס כזה או אחר.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם משרד עו"ד זרקו זמיר המומחים בעבירות העלמת מס ויכולים לסייע לכם.

Exit mobile version