Site icon פורטל מיסים

המרכז להחזרי מס בישראל

המרכז להחזרי מס בישראל

 

דמיינו שאתם מקבלים מכתב בדואר ממס הכנסה ובמכתב הזה מודיעים לכם שלאחר בדיקת חבות המס שלכם, התברר כי המס ששילמתם בשנה האחרונה היה גבוה יותר מהמס שהייתם צריכים לשלם ומגיע לכם החזר מס בגובה אלפי שקלים. ללא ספק מדובר במכתב מאוד משמח ומכתב כזה אכן עשוי להגיע אליכם ביום מן הימים, אלא שישנם הרבה מקרים בהם החזר מס כזה אכן מגיע לכם, אבל המכתב המיוחל לא יגיע. במילים אחרות, את הבדיקה האם מגיע לכם החזר מס או לא מגיע לכם החזר מס אתם לא רוצים להשאיר לידי רשויות המס, אלא שאתם רוצים לקחת אותה לידיכם אתם ואת זה תוכלו לעשות בסיוע המרכז להחזרי מס בישראל.

מתי מגיע לכם החזר מס?

ובכן, בכל מקרה בו שילמתם מס עודף ביחס למס שהייתם צריכים לשלם, מגיע לכם החזר מס. החזר כזה יכול להגיע לכם עבור כל אחד מסוגי המיסים שאתם משלמים ללא יוצא מן הכלל ובכלל זה מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ, מס שבח, היטל השבחה וכן הלאה. במיסים השוטפים, בדיקת חבות המס שלכם מבוצעת בתום השנה עבור השנה שחלפה, כך שגם אם מגיעים לכם החזרי מס, תוכלו לדעת את זה רק לאחר שתיבחן חבות המס שלכם עבור השנה החולפת. את הבדיקה האם מגיע לכם החזר מס, תוכלו לעשות עבור כל שש השנים האחרונות אך לא מעבר לכך. אם היה מגיע לכם החזר כזה עבור שנה קודמת לתקופה זו, החזר מס זה ירד לטמיון. כדי שזה לא יקרה לכם, אתם רוצים לפנות עוד היום אל המרכז להחזרי מס בישראל ולבדוק את הזכאות שלכם להחזר מס.

החזרי מס – עד כמה זה שכיח?

התשובה היא שהחזרי מס הוא דבר מאוד שכיח אבל לא מספיק שכיח. מה זאת אומרת? זאת אומרת שבכל שנה מבוצעים אינספור החזרי מס לאזרחים בישראל ועדיין ישנם מיליארדים רבים ששוכבים בקופת האוצר בתור החזרי מס שמגיעים לאזרחים שפשוט אינם פונים כדי לקבל אותם. אם אתם רוצים שהכסף שלכם לא ייערם על אותם מיליארדים רבים, פנו עוד היום אל המרכז להחזרי מס בישראל ותוכלו לבדוק את הדברים לאשורם.

מהם המקרים האופייניים בהם מבוצע החזר מס?

ובכן, רשויות המס בישראל פועלות בצורה מסודרת למדי ולכן על סמך הנתונים הקיימים אצל הרשויות, אם יתברר ששילמתם מס גבוה מדי, הרשות עצמה תגלה זאת והיא ביוזמתה גם תספר לכם על זה ותעביר לחשבון הבנק שלכם את ההחזר המגיע לכם. יחד עם זאת, במקרים רבים מאוד, הנתונים המעודכנים במחשבי הרשויות השונות אינם מעודכנים דיים. כך למשל, אם התגרשתם בשנה האחרונה והתחלתם לשלם מזונות, יש לכך השלכה על גובה המס שעליכם לשלם. אם עזבתם עבודה והתחלתם עבודה אחרת או אם נולד לכם ילד, גם זה משפיע על חבות המס שלכם. אם הנתונים האלה לא עודכנו אצל הרשויות, הרי שלא תקבלו את הטבת המס המגיעה לכם ולכן תשלמו יותר מדי מס. כל עוד לא תעדכנו את רשויות המס, תמשיכו לשלם מס עודף.

פנייה אל המרכז להחזרי מס בישראל בדי לבדוק האם מגיע לכם החזר מס וגם לעשות את כל מה שצריך כדי לקבל אותו בהקדם היא מומלצת תמיד ואולם היא מומלצת שבעתיים, אם במהלך שש השנים האחרונות התרחש שינוי משמעותי במצבכם האישי או התעסוקתי (חתונה, גירושין, לידה, פיטורין וכן הלאה). אם אכן התרחש שינוי כזה, פנו אל המרכז עוד היום והבטיחו את מה שמגיע לכם.

Exit mobile version