Site icon פורטל מיסים

היבטי מס בעת העברת כספים למדינה זרה

קרדיט תמונה: freepik

הקידמה הטכנולוגית בעידן הנוכחי לצד תהליכי גלובָּליזציה מואצים, מאופיינת בהסרת מחסומי גבולות, ומאפשרת מעבר של הון אנושי, הון פיננסי, סחורות ומידע  במהירות ממדינה למדינה. הגלובליזציה הביאה לכך, שלמדינות, חברות עסקיות וגם לאנשים מן המניין, ישנה אפשרות גם להעביר וגם לקבל כספים מחו"ל, ואף  להעביר כספים ממדינה אחת לאחרת בחו"ל כמעט ללא הגבלות . למעשה , אתם יכולים לעבוד במדינה אחת ולקבל את המשכורת במדינה אחרת במטבע שונה. אולם, כשמדובר בהעברת כספים מישראל לחו"ל וההפך, קיימים עדיין מכשולים אותם צריך לצלוח. ריכזנו אותם עבורכם ברשימה הבאה:

העברת כספים מישראל לתושב חוץ – התייחסות החוק

החוק בישראל בענייני העברת כספים לחו"ל הוא חד משמעי. קיים מיסוי בשיעור של 25% על כל  המעביר סכומי כסף לתושב חוץ, ולכן, חייב  לנכות מתשלום זה מס בשיעור 25% ולהעביר לרשות המיסים. במידה והמס לא הופרש על ידכם במקור, ינכה זאת הבנק כברירת מחדל לטובת רשות המיסים.

אולם, בישראל כמו בישראל ישנם חריגים, ניתן למצוא "פרצה" בפקודה ולהפחית או להימנע מתשלום המס. בסעיף 170 לפקודת המס מצוין, כי על סכום שכבר מוסה בישראל לא יגבה כפל מס. כיצד נוכיח ששולם מס על הסכום המיועד להעברה? היות במקרה ספציפי זה התחום "אפור", הבנקים עשויים לבקש מכם הצהרה, על כספים בחשבון שכבר שולם עליהם מס ,או לחילופין, לדרוש מכם להציג אישור פטור מניכוי מס מפקיד שומה עבור כספים אילו. במידה ואתם מבקשים לשלם לספק בחו"ל שביצע עבורכם שירות במדינה זרה, ניתן לדרוש הפחתת מס, בתנאי שאתם מגישים הצהרה להפחתת מס עד לתקרה שנתית של רבע מיליון דולר.

 

מתי העברה פטורה מניכוי מס במקור?

 במידה ואתם מעוניינים להעביר תשלום לצורך השקעה בנכס בחו"ל, בדקו היטב האם לישראל ולמדינה שאתם משקיעים בה  אמנה בינלאומית משותפת למניעת כפל מס . במידה וקיימת אמנה משותפת בין שתי המדינות, בכפוף להגשת הצהרה של המשלם והגשת מסמכים מתאימים כפי שמופיעים בטופס 2513/2. או אז, הבנק יהיה רשאי להעביר את הכספים ללא ניכוי המס. בכל מקרה אחר, ניתן לפנות לרשות המיסים בבקשה לפטור או להקטנת שיעור ניכוי המס במקור.

 

יש לכם חשבון בחו"ל ואתם רוצים להעביר כספים לחשבונכם בארץ, מה הדין?

 יש לכם חשבון בנק בחו"ל ואתם מבקשים להעביר כספים לחשבונכם בארץ? מעולה, דעו לכם שהבנקים יקשו עליכם בשאלות פרטניות, כגון מקור הכספים ,בקשה להמצאת אישורים מתאימים וסביר להניח, שיבקשו מכם לחתום על הצהרות  דיווח ותשלום מס. חשוב להדגיש, כל העברת כספים חריגה מחשבון אחד לשני ללא הסבר מניח את הדעת, לא תאושר ואף תבוטל. יתרה מזאת, במידה ואתם עוברים לגור בחו"ל, או תבחרו להיות תושבי חוץ, ותבקשו להעביר את רוב הכספים מחשבונכם בישראל לזה שפתחתם  בחו"ל. ייתכן שהבנק יעדיף לסגור לכם את החשבון בישראל, או במקרה הטוב להעביר את החשבון לניהול הסניף המרכזי, ובפועל להתייחס אליו כחשבון רדום.

הצהרה על מקור הכספים

בכל פתיחת חשבון או העברה/ קבלה כספים מחו"ל לחשבונכם , הבנק ידרוש מכם להמציא ולחתום על הצהרות ואישורים שונים על מקור הכספים. בד"כ הדרישה הראשונה של הבנק, תהייה  הצהרת  חבות מס, בהצהרה זו אתם מאפשרים לבנק לחשוף את חשבונכם לרשויות המיסים בארץ ובעולם. הצהרה זו נקראת הצהרת תושבות מס לצורך  FATAC  ו- CRS. שימו לב הבנק עשוי לעשות שימוש בהצהרה זו בכל זמן נתון.

סוגי האישורים הנוספים תלויים במידת היותכם תושבי ישראל או תושבי חוץ לצרכי מס. במסגרת זו תדרשו קרוב לודאי,   לענות לאיזו מדינה הכסף מועבר, מה מקור הכסף ולאן הוא מועבר. בחלקן  של הדרישות אתם עשויים להתבקש להציג אישור של רו"ח או עו"ד על מיסים ששולמו.

לסיכום – מומלץ מאוד לשתף את סניף הבנק שלכם, עוד בטרם העברת כספים לחו"ל או קבלתם מעבר לים. הדבר יחסוך לכם אי נעימות, זמן ובמקרים לא מעטים גם כסף.

 

Exit mobile version