פורטל מיסים

החזר מס: רכב היברידי

החזר מס: רכב היברידי

בעולם בו התודעה הקולקטיבית מבינה, מכירה ורואה, יותר ויותר, כי יש נכונות ועוצמה בלשמור על הסביבה, מתקבעות להן מגמות ותנועות, שנועדו לתמוך את הסביבה והחיים בה, לאיכות חיים מיטיבה. חלק מהתנועה החדשה, היא הפחתת השימוש ברכבים שפולטים גזים לאטמוספרה, על ידי עידוד השימוש ברכבים היברידיים, שיכולים לעשות שימוש באנרגיה חשמלית.

החזר מס רכב היברידי

באופן עקרוני, כאשר קונים רכב במדינת ישראל, יש עניין לשלם עבורו מס רכישה בגובה 83%, על מחיר הקנייה. מסיבה זו, אחוז המס הוא אחד רכיבים העיקריים המשפיעים על מחיר המכוניות במדינת ישראל. הדבר מכניס סכומי כסף רבים לקופת המדינה, מחד זה דבר חיובי כשלעצמו, מאידך, זה יכול לעודד תנועה הפוכה לרכישת רכב, כמו רכישת אופניים, במקום. דבר שיכול לתמוך באיכות הסביבה, גם כן. 

ועם זאת, כשזה נוגע לרכבים היברידיים, מס הרכישה מקבל תפנית. רכבים היברידיים וחשמליים, יכולים לזכות בשיעורי מס מופחתים. לצורך העניין, עד שנת 2019, מס הרכישה עבור רכבים היברידיים, היה 30 אחוז. משנת 2020 ואילך, הוחלט כי מס הרכישה, יעלה הדרגתית מדי שנה.

כך שעד 2022, נכון לכתיבת שורות אלו (בשנת 2021), סביר שיהיה מס רכישה מופחת, על רכישת רכבים. ובהתאם לסיווג של דרגת הזיהום של הרכב, ניתן יהיה לקבל הטבת מס נוספת, שיכולה להגיע לכדי 16,500 ₪. לצורך העניין, מחיר התחלתי לרכב היברידי, בסביבות ה-30 אלף דולר, או 120 אלף ₪, בהינתן מס רכישה מלא יכול לעלות 200 אלף ₪, פחות או יותר. על כן, כל אחוז שמוזל ממס הרכישה, יכול להיות שווה כאלף שקלים חדשים.

לקבל החזרי מס עבור שימוש ברכבים היברידיים

באופן כללי, אלו שזכאים לקבל החזר מס עבור שימוש ברכב היברידי, הם אלו שמקבלים רכב צמוד מהעבודה – שכן רשות המס מבקשת מהעובד לשלם את מס, בגובה כמות השימוש שלו ברכב שיש ברשותו, כחלק מהתשלום החודשי. ואם מדובר ברכב היברידי, הוא כנראה אמור לשלם פחות מהרגיל. גובה ההטבה יכול להשתנות, אך יכולה במקרים מסוימים להיות כ-1,000 ₪, תחת תנאים מסוימים. הזכאות עבור החזר המס, היא כשש שנים אחורה, כך שאם למי מאיתנו היה רכב היברידי בין השנים 2015 ואילך, אפשר שיש בזכאותו החזרים ממס הכנסה, עבור שימוש ברכב היברידי בשנים אלו.

כמובן, עקב כך שמס הכנסה לא בדיוק מחשבים את מסקנות המס על בסיס חודשי, אלא על בסיס שנתי – החזר המס הוא בהינתן השימוש ברכב היברידי, מבלי שמס הכנסה לקחו (אם דווח להם או לא) זאת בחשבון, מלכתחילה, והכניסו זאת בחישובים שלהם.

נוסחה מסוימת לחישוב התשלום של השימוש החודשי, היא 2.48 אחוז כפל המחיר המתואם של הרכב, בהתאם למחיר המחירון של רכב חדש, בתוספת התאמות והצמדה. לאחר שמתקבל הסכום הסופי, הנוסחה מפחיתה ממנו כ-500 ₪ בכל חודש, עבור רכב היברידי שאיננו נטען מרשת חשמלית. ובאם מדובר ברכב חשמלי או היברידי שכן נטען מרכב חשמלי, אולי זה שעונה לכינוי "פלאג-אין", אפשר שהסכום שיופחת מהתשלום החודשי יהיה על סך 1010 ₪.

כך שאם רשות המס לא בדיוק לקחה בחשבון את זה שיש לך רכב היברידי או חשמלי, ולא ידעה או גילתה שיש עניין, לקזז את עלויות התשלום החודשי, חודש בחודשו, בעת שהמצב עוד היה רלוונטי לכך, הרי שייתכן שמגיע לך החזרי מס, עבור אלו שלא התקזזו מגבייתה בעת ההיא.

בהינתן רצון לקבל עזרה בפנייה לרשות המס, ובעיון בקריטריונים המתבקשים כדי לקבל את החזרי המס (קריטריונים קבועים בחוק), והשלמה של התהליך – ניתן לפנות אלינו עבור זה, וניקח את זה מהידיים שלך. תודה על קריאתך.

Exit mobile version