פורטל מיסים

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

איש מאתנו לא היה רוצה להגיע למצב בו הוא נזקק לקצבת נכות שנתית מהביטוח הלאומי, אך באותם מקרים מצערים בהם זה קורה – נרצה לדעת שאנחנו מקבלים את כל מה שמגיע לנו. חשוב להבין שהביטוח הלאומי קיים בשביל לתמוך בנו ולסייע במקרים של אבדן כושר עבודה או נכות. אין כל סיבה להתבייש בקבלת קצבה מהביטוח הלאומי או להימנע ממימוש מלא של כל הזכויות וההטבות שמגיעות לכם. אנו נסביר כאן בעבור אלו שמקבלים קצבאות כבר מספר שנים ובעבור אלו שרק מתחילים אלו החזרי מס אפשר לקבל וכיצד. אל תמהרו לוותר על החזרים שיכולים לחסוך לכם אלפי שקלים. 

קצבה חודשית מביטוח לאומי

בעבור אלו קצבאות לא משלמים מס?

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי ניתן כאשר במהלך שנת מס מסוימת שילמתם יותר מס מהנדרש.  הגשת בקשה להחזר הכרחית לבדיקת הנתונים וקבלת ההחזר הכספי ישירות אל חשבון הבנק שלכם. שימו לב, אם לא תבצעו את הבדיקה ותגישו בקשה לקבלת החזר – לא תקבלו בחזרה כספים שמגעים לכם. הביטוח הלאומי מעניק כמה סוגים של קצבאות כאשר רובן פטורות מניכוי מס. רשות המסים קבעה באופן חד משמעי פטור ממס לקצבאות נכות כלליות. אם קבלתם קצבת נכות ושילמתם בעבורה מס – כדאי לבדוק מיד את הנתונים ולהגיש בקשת החזר. 

קצבאות זקנה פטורות גם כן מתשלום של מס, אך הן כן חייבות בניכוי של דמי בריאות. אם אתם מקבלים קצבת זקנה ליחיד או לזוג ושילמתם בעבורה מס – מגיע לכם לקבל החזר. קצבאות שארים, קצבת עיוור וקצבת אסירי ציון פטורות גם כן מתשלום של מס. 

פטורים נוספים מתשלום מס למקבלי קצבאות

זכאות לקצבת נכות מעבודה ברמה של 90% ומעלה  (קבועה או זמנית) מזכה את בעליה בפטור מניכוי מס הכנסה או תשלום מס מפוחת. קצבת ילד נכה מזכה את מקבליה בהטבת מס בשווי של 2 נקודות זיכוי (הטבה בשווי של 5,256 ₪ בשנה). הורים לילד נכה שמקבלים קצבה זכאים גם לפטור ממלא מתשלום מס בעבור משיכת קופות גמל. מקבלי קצבאות נפגעי פעולות איבה זכאים להנחה במס רכישה על דירה או קרקע (מגורים). עיוורים או בעלי ליקויים חמורים בראייה זכאים לפטור מלא ממס הכנסה בעבור הקצבאות שהם מקבלים ובעבור הכנסות נוספות. 

כיצד נוצר מצב בו משולם מס בעבור קצבת חודשית מביטוח לאומי?

קיימים מקרים בהם אזרחים משלמים מס בעבור קצבאות ביטוח לאומי בגלל שהקיזוז מול רשויות המס מתבצע רק פעם בשנה. כך נוצר מצב בו אזרחים נאלצים לשלם מס בעבור קצבאות פטורות ממס. משמעות הדבר היא שמגיע לאותם אזרחים לקבל החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי. עליהם להגיש את בקשת ההחזר בהתאם לנהלי הביטוח הלאומי כאשר בכפוף לאישור הבקשה יופקד ההחזר הכספי בחשבון הבנק שלהם. בימנו, ההתמודדות מול רשות המסים הרבה יותר פשוטה, אין כל סיבה לחשוש או להימנע מהגשת בקשות להחזר. 

איך אפשר לקבל את הכסף שמגיע לי בחזרה?

קבלת החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי אפשרית באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע. יהיה לכם קל יותר להגיש את הבקשה ולממש את מלוא הזכויות שלכם בעזרת יועץ מס, אך בהתאם להחלטה שלכם ניתן להגיש גם בקשה עצמאית. על מנת לקבל את ההחזר עליכם להגיש לפקיד השומה האזורי בקשת פטור (טופס 135 בתוספת מסמכים שמאשרים את קבלת הקצבה). הגשת הבקשה באמצעות גורם מקצועי חוסכת לכם את הצורך לצאת מהבית ולהגיע אל משרדי הביטוח הלאומי. אם אכן תמצאו זכאים להחזר הכספים יועברו במהרה אל חשבון הבנק שלכם. 

Exit mobile version