Site icon פורטל מיסים

החזר מס עקב חילופי עבודות

מהם החזרי מס ואיך בודקים כמה מגיע לנו

 

 

נתחיל בכך שנבין כי גובה המס אותו אתם משלמים נקבע בצורה שנתית. הסכום שנקבע הוא על בסיס הצפי מצד רשות המיסים לגבי הסכום אותו נרוויח. כאשר יש שינוי במהלך השנה כגון החלפת עבודה, חל"ת וכו', אתם זכאים להחזר מס. רשות המיסים לא עוקבת אחרי כל אזרח, ולכן מתפקידכם לדווח על שינויים בכדי לקבל את הזכאות שלכם.

החזר מס עקב חילופי עבודות – החלפת עבודה במשך השנה

אזרחים רבים, ברובם צעירים מחליפים את מקום עבודתם במהלך השנה מסיבות כאלה ואחרות. נדגיש כי שנת מס מתחילה בחודש ינואר ונגמרת בדצמבר. במקרה בו השתכרתם בשכר מסוים כמה חודשים, ועקב חילופי עבודות שכרתם ירד, אתם תשלמו מס על בסיס המשכורת הגבוהה. לכן, יש לכם את הזכות להגיש בקשת החזר מס עקב חילופי עבודות, זאת בהתאם להכנסות שלכם בפועל. רבים רואים בהפרשי המס כמשהו מינורי, אך בהצטברות כללית אתם משלמים הרבה יותר ממה שהייתם צריכים. רובנו חוששים להתעסק עם מס הכנסה מבחינה בירוקרטית, אך בשביל זה יש פתרונות רבים.

החזר מס עקב חילופי עבודות – בירוקרטיה

היום המידע נגיש יותר מבעבר, פעם הליך החזר מס באמת היה מסורבל. כיום, כל מה שעליכם לעשות הוא לבדוק את הזכאות שלכם באתר המיסים או באתר של רואי חשבון, ולאחר שיש לכם הבנה מה הזכאות שלכם תוכלו לגשת לרשות המיסים. באתר עליכם יהיה למלא טפסים ייעודיים, ולהגיע אל פקיד השומה של רשות המיסים בכדי לסיים את התהליך. אם מלכתחילה אתם מתעייפים רק מלחשוב על התהליך לקבלת החזר מס עקב חילופי עבודות תדעו שאתם לא לבד. כיום יש משרדי רואי חשבון ורואי חשבון פרטיים, יועצי מס ואנשי מקצוע אשר ישמחו להעניק לכם שירות בכל הנוגע לזכאות שלכם ולתשלומים עבור המדינה. בסיוע של אנשי מקצוע אינכם צריכים להתאמץ בכלל, ולמעשה כמעט ואין קשר ישיר ביניכם ובין רשות המיסים מלבד מילוי טפסים. רואה החשבון דואג לכל האישורים ולכל האסמכתאות הנדרשות עד לקבלת החזר המס.

החזר מס עקב חילופי עבודות – אף פעם לא מאוחר

עברה שנת המס? חושבים שלא תוכלו כעת לקבל את ההחזרים עבור שנה קודמת?
לרוב תוכלו עדיין לממש את הזכאות שלכם מול משרד המיסים. ניתן להגיש בקשה להחזר מס בצורה רטרואקטיבית, זאת אומרת שגם אם נזכרתם שנתיים מאוחר יותר, עדיין תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס. עליכם לוודא את טיב הבקשה, לעיתים באמת כבר מאוחר מדי והסיכויים לא לטובתכם, לכן אנו ממליצים להתייעץ עם רואה חשבון כבר בתחילת התהליך. גם אם מדובר על סכומים נמוכים, זכרו שכסף זה כסף, אם אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס מסיבה כזו או אחרת תוכלו מיד לבדוק באתר האינטרנט של רשות המיסים מי הם הזכאים להחזר מס, תופתעו לגלות הרבה דברים חדשים. 

החזר מס הינו זכות בסיסית של כל שכיר ועצמאי, בדרך כלל עסקים עצמאיים יותר מקפידים על החזרי המס בתום שנת העבודה. אך ישנם שכירים אשר לא עובדים באופן ישיר מול רואה חשבון, ולא מממשים את הזכאות שלהם לקבל החזרים מהמדינה. לעיתים מדובר על סכומים מינוריים, ולעיתים מדובר על סכומים אשר בהחלט יוכלו לסייע לכם לסגור את החודש. שימו לב, מדי שנה שכירים, בעיקר צעירים לא מודעים לכך שהם זכאים להחזר מס בגין חילופי עבודות, אל תהיו חלק מאותם אנשים. אם החלפתם עבודה במהלך השנה, צרו קשר עם רואה חשבון בכדי לוודא האם מגיע לכם החזר מס.

Exit mobile version